شناسهٔ خبر: 30687510 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یادداشت

بزرگداشت نویسنده معاصر کشور در ایران و کانادا - احمد جعفری *

یزد - ایرنا - دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن از استادان برجسته دانشگاه تهران و از نویسندگان چیره دست و معاصر کشور را نه تنها ایرانیان؛ بلکه بسیاری از اندیشمندان، ادیبان، دانشمندان، و فرهنگ دوستان جهان او را می شناسند و با آثار و نوشته هایش آشنایی دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، به همت فرهنگ دوستان و شماری از استادان و دوستان این نویسنده که بیش از نیم قرن برای فرهنگ و ادب ایران کوشید مراسم بزرگداشتی در 2 هفته گذشه با حضور شماری از صاحب نظران، محققان، دانشجویان و شعرا در زادگاهش ندوشن، شهر یزد، تهران و دانشگاه تورنتو کانادا برگزار و از مقام علمی و فرهنگی این نویسنده تجلیل شد.
اسلامی ندوشن که آثار ماندگاری برای ارتقای زبان و ادبیات فارسی خلق کرده است در معرفی فرهنگ و ادبیات ایران تلاش های زیادی کرد و کوشش او برای آشنایی مردم با ادبیات ایران و حس وطن دوستی وی ستودنی است.
این نویسنده معاصر هم اینک 93 بهار عمرش را سپری کرد و با وجود کهولت سن همچنان برای ارتقا زبان و ادبیات ایران زمین تلاش می کند.
او در آثارش سعی دارد با نثری ساده و روان، ایران و ایرانی را در جهان پر آوازه کند و تلاش هایش برای پیوند نسل جوان با بنیادهای فرهنگی به آثار امتیاز ویژه ای داده است و از بیش از 50 اثرش بیش از 10 اثر با نام ایران است و آثارش در اغلب کتابخانه های کشور موجود است و مقالاتش هم در اغلب مجلات و رسانه های بین المللی به چاپ رسید.
اسلامی ندوشن تاکنون شاگردان زیادی را تربیت کرد که هر کدام به مدارج عالی علمی دست یافتند و از افتخارهای کشور هستند.
کتاب « روزها » ماندگار ترین اثر ادبی دکتر اسلامی ندوشن است و « نامه به فرزند» تازه ترین اثر چاپ شده و « شهرزاد قصه گو » تازه ترین اثر تجدید چاپ این استاد برجسته کشور است.
وی که در سال 1304خورشیدی در ندوشن به دنیا آمد، هم اکنون به دلیل کهولت سن نزد فرزندانش در کانادا زندگی می کند.
ندوشن یکی از 21 شهر استان یزد و از توابع شهرستان میبد است.
این شهر تاریخی مرکز بخشی به همین نام است و شغل اغلب مردم آن دامداری و کشاورزی و از لحاظ معدنی بسیار غنی است.
احمد جعفری ندوشن
6198/ 2047/

نظر شما