شناسهٔ خبر: 30686816 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

براساس نتایج یک مطالعه جدید؛

دانشجویان بین‌المللی در سکوت خودکشی می‌کنند

نتایج مطالعه دانشمندان استرالیایی نشان می‌دهد که دانشجویان بین‌المللی بدون هیچ اخطاری دست به خودکشی می‌زنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه‌ دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از «تایمز هایر اجوکیشن»، دانشمندان استرالیایی متوجه شدند که تاکنون تحقیقاتی درباره خودکشی دانشجویان بین‌المللی در جهان صورت نگرفته است؛ بنابراین مطالعاتی را در این باره آغاز کردند. نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد که تنها در شهر ویکتوریا در استرالیا سالانه 6 دانشجوی بین‌المللی اقدام به خودکشی می‌کنند. به‌طور متوسط طی هفت سال گذشته، 27 مورد خودکشی و 16 مورد اقدام به خودکشی در دانشجویان بین‌المللی ویکتوریا گزارش شده است.

تحقیقات دانشمندان استرالیایی حاکی از آن است که احتمال هشدار دادن دانشجویان بین‌المللی قبل از خودکشی نسبت به دانشجویان محلی کمتر است. به عبارت دیگر، دانشجویان بین‌المللی بدون هشدار قبلی جان خود را می‌گیرند.

به گفته دانشمندان، در بسیاری از دانشجویان بین‌المللی علائمی دیده می‌شود که نشان می‌دهد در معرض خطر هستند. این امر نشان می‌دهد که اگر خانواده، دوستان و اطرافیان اطلاعات بیشتری درباره خطرات افسردگی داشته باشند، زندگی‌های بسیاری نجات پیدا می‌کند.

این مطالعه به دستور دادگاه قضایی ویکتوریا پس از مرگ «ژیکای لیو» دانشجوی چینی صورت گرفت. «لیو» که در ملبورن ساکن بود، در مارس سال 2016 با پریدن از بالکن محل اقامتش خودکشی کرد. این دانشجوی 24 ساله تنها چهار ماه قبل به استرالیا آمده بود تا در دانشگاه ملبورن ادامه تحصیل دهد.

به نظر می‌رسد که لیو به دلیل مشکل در زبان انگلیسی و دشواری دروس افسرده شده بود. وی مشکلات خود را با خواهرش در میان گذاشته بود و حتی به مادرش اعتراف کرده بود که افکار خودکشی‌گرایانه در سر دارد.

براساس مطالعه اخیر، دانشجویان آسیایی مرد زیر 25 سال که در دانشگاه‌های بزرگ درس می‌خوانند، در معرض خطر بیشتری قرار دارند. دانشمندان همچنین متوجه تفاوت‌های دلیل خودکشی در قربانیان بین‌المللی و استرالیایی شدند.

اکثر خودکشی‌ها در دانشجویان بین‌المللی ناشی از فشار مالی و تحصیلی است؛ اما دانشجویان استرالیایی به دلیل مشکلات قانونی، آزارهای جنسی و سوءاستفاده‌های رفتاری دست به خودکشی می‌زنند. احتمال ابتلا به بیماری‌های روانی در دانشجویان استرالیایی که جان خود را می‌گیرند، دو تا چهار برابر  بیشتر است.

انتهای پیام/4021/خ

 

نظر شما