شناسهٔ خبر: 30686779 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دیدار دوم ترامپ و کیم اوایل اسفند برگزار می شود

پکن- ایرنا- خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی اعلام کرد دیدار دوم «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی اواخر فوریه (اوایل اسفند) در مکانی که بعدا اعلام خواهد شد برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا یونهاپ روز شنبه گزارش کرد در همین راستا و به منظور هماهنگی دومین نشست سران، «کیم یونگ چول» مشاور ارشد رهبر کره شمالی روز گذشته به وقت محلی با مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا و «استفان بیگن» نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی دیدار کرد.
یونهاپ به نقل از وزارت خارجه آمریکا در مورد این دیدار نوشت: دیدار خوبی در راستای اهداف از پیش تعین شده انجام شده است.
'کیم یونگ چول' پس از دیدار با وزیر خارجه آمریکا با 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری این کشور نیز دیدار کرد و نامه دیگری از 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی به رئیس جمهوری آمریکا تحویل داد.
کیم در اولین اجلاس سران با ترامپ در ماه ژوئن سال 2018 در سنگاپور موافقت کرد که خلع سلاح هسته ای را با هدف تضمین امنیت شبه جزیره کره در برابر تضمین های امنیتی از واشنگتن بپذیرد.
با این حال در چند ماه گذشته و بعد از نشست نخست، پیشرفت چندانی در مذاکرات دو کشور و فرایند خلع سلاح هسته ای ایجاد نشده است پیونگ یانگ خواستار کاهش و یا برداشتن تحریم های آمریکا و سازمان ملل علیه خود در برابر اقدامات انجام شده مانند انهدام یک سایت آزمایش موشک های هسته ای است اما واشنگتن این نوع اقدامات را بی فایده می داند.
در همین حال رهبر کره شمالی در سخنرانی سال نو میلادی خود خواستار پایان دادن به تمرینات نظامی مشترک بین کره جنوبی و ایالات متحده و همچنین جلوگیری از انتقال دارایی های استراتژیک خارجی به شبه جزیره کره شد.
وی همچنین خواستار مذاکرات چند جانبه برای تبدیل وضعیت شبه جنگی شبه جزیره به یک معاهده صلح دائمی شد.
در نخستین دیدار' مون جائه این' رییس جمهوری کره جنوبی و 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی در آوریل سال گذشته میلادی نیز قرار شد دو کشور تا پایان سال 2018 میلادی پایان رسمی جنگ کره را اعلام کنند و به طور فعال در مذاکرات چند جانبه با حضور دو کره، آمریکا و احتمالا چین برای ایجاد یک رژیم صلح پایدار و جامع در شبه جزیره فعالیت کنند.
رسانه ها گزارش کرده اند که ویتنام، محل دیدار دوم کیم و ترامپ خواهد بود اما این موضوع هنوز به طور رسمی تایید نشده است.
**آساق**1904**

نظر شما