شناسهٔ خبر: 30686734 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برای فدراسیون سنگین است که در اردوی انتخابی هم حقوق بدهد

ملک‌محمدی:کسی قید سفر به کیش را نمی‌زند/ اوقات‌مان را برای حقوق معوقه تلخ نکنیم

دبیر فدراسیون تیراندازی گفت: حقوق زمانی به ورزشکاران پرداخت می‌شود که تیم ملی شکل گرفته و اسم انتخابی روی آن نباشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، رضا ملک‌محمدی دبیر فدراسیون تیراندازی در خصوص مسائل مختلف این روزهای تیراندازی، مشکلات مالی و حقوقی ورزشکاران، احتمال لغو اردوی ملی‌پوشان تفنگ و تپانچه در هانوفر صحبت‌هایی را مطرح کرد که متن گفت‌وگو را در زیر می‌خوانید: 

فارس: صحبت‌هایی درباره لغو اردوی هانوفر شنیده شده، آیا این اتفاق افتاده است؟

درخواست دعوت‌نامه را فرستاده‌ایم تا براساس آن برای ویزا اقدام کنیم اما هنوز آنها مجاب نشده‌اند تا دعوت‌نامه را برای ما بفرستند. چون می‌گویند ایامی که قرار است ما برویم شلوغ است. حتی می‌خواهیم تعداد نفرات اعزامی را کاهش دهیم تا به هر شکل ورزشکاران برای تهیه مهمات به هانوفر بروند.

فارس: دلیل شلوغی در زمانی که شما درخواست داده‌اید مشخص است؟

مثل اینکه نمایشگاهی دارند. هتل مد نظر ما که تنها هتلی است که هم می‌توان اقامت کرد و هم تمرین داشت، کارهایی دارد که نمی‌توان از آن استفاده کرد. حتی قبل از ژانویه نیز به ما گفته بودند اما باز ما اصرار کردیم. حتی خواهش کردیم و گفتیم تعداد نفرات را کم می‌کنیم.چون هانوفر برای ما مهم است.

فارس: پس فعلا سفر شما به هانوفر قطعی نیست؟

روز چهارشنبه با مربیان‌مان جلسه داشتیم. برای تغییر تاریخ و یا تعدیل نفرات با مربیان تفنگ و تپانچه صحبت کردیم. همچنین صحبت‌هایی درباره کشور جایگزین با نظر مربیان نیز مطرح شد.

فارس: چه تعداد ورزشکار اعزام می‌کنید؟

قرار بود 9 ورزشکار تفنگ و 9 ورزشکار تپانچه اعزام کنیم اما اگر نتوانیم پذیرش بگیریم باید تعداد نفرات اعزامی را کاهش دهیم. برنامه ما این است  تمرینات، رکوردگیری‌ها و خرید مهمات قبل از مسابقات جهانی هند در هانوفر انجام شود، استراحت 2-3 روزه‌ای داشته باشند و یا اینکه از همان جا مستقیم راهی هند شوند. ما تمامی موضوعات را سبک سنگین می‌کنیم تا ببینیم بهترین گزینه چیست که ورزشکاران نتیجه مطلوب بگیرند.

فارس: شرایط مالی برای خرید مهمات چطور است؟ مشکلی ندارید؟

یکی از مهمترین مقولات ما مهمات است. دعا کنید سفر درست شود و حتی با اینکه تعطیل بودیم همکاران از طریق ایمیل در تماس هستند تا دعوت‌نامه و ویزا درست شود. این سفر فراهم شود نمی‌گذاریم ورزشکاران برای تهیه مهمات اذیت شوند. ما به اندازه کافی برای تمرین و مسابقه فشنگ خریداری می‌کنیم.

فارس: چقدر برای خرید مهمات در هانوفر به بودجه نیاز دارید؟

هر چقدر باشد اجازه نمی‌دهیم ورزشکاران اذیت شوند. رفتن آنها به هانوفر فراهم شود مجوز ورود مهمات را از وزارت دفاع هم می‌گیریم. اصل سفر درست شود مشکلی برای سایر قضایا نخواهیم داشت. کارها خوب پیش می‌رود. کم پولی ما را اذیت می‌کند اما اجازه نمی‌دهیم به ورزشکاران آسیبی برسد.

فارس: مجمع سالیانه هم قرار است در کیش برگزار شود...

بله. رئیس جدید هیات تیراندازی ما در کیش عضو هیات مدیره کیش است. انسان توانمندی است و همه روسای هیات‌ها را دعوت کرده تا به آنجا برویم. تسهیلات و امکاناتی دارند که وقتی نگاه کردیم دیدیم قیمت آن به صرفه است. فرقی نمی‌کند از یزد به تهران بروید یا از یزد به کیش.  بلیت رفت و برگشت شاید کمی تفاوت داشته باشد اما آنقدر نیست که کسی بخواهد قید سفر را بزند. با وجود افشارزاده و افشاردوست در کیش و رئیس هیاتی که داریم، روسای هیات‌ها خستگی خود را برطرف خواهند کرد چون یک سال پرکار داشته‌اند.

فارس: برخی از ورزشکاران از حقوقی که می‌گیرند و بی‌پولی گلایه داشتند. طبق گفته آنها این حقوق زمانی پرداخت می‌شود که ورزشکار به مسابقه اعزام شود.

بچه‌ها در ارتباط با حقوق صحبت می‌کنند. حقوق زمانی پرداخت می‌شود که تیم ملی شکل گرفته و اسم انتخابی روی آن نیست. اردوهای ما الان انتخابی است؛ یعنی 3 ورزشکار به هند می‌روند و در حال حاضر 6 نفر در اردو هستند. برای هر فدراسیونی سنگین است که بخواهد در زمان اردوی آمادگی به ورزشکارانش حقوق و پول توجیبی بدهد. به ورزشکاران قول دادیم وقتی تیم بسته و نفرات تیم ملی مشخص شود حتما پرداخت‌ها انجام خواهد شد. در حال حاضر هم ورزشکاران در اردو هستند و ما هزینه‌ها را پرداخت می‌کنیم.

فارس: این غیر منطقی است که ورزشکاری ماه‌ها در اردو باشد و زمان اعزام خط بخورد، حقوقی هم نگیرد. ورزشکاران غیر از اردو و تمرین، شغلی ندارند.

ما هم هزینه‌های زیادی برای آنها می‌کنیم. استفاده از امکانات، خواب و خوراک و سایر موارد مبلغ بالایی نیاز دارد. اگر انصاف داشته باشیم نباید به دولت خیلی فشار بیاوریم. چون منِ فدراسیون یکی از انگشت‌های دولت هستم نباید مداوم درخواست‌های متعدد داشته باشیم. ما دعا می‌کنیم ورزشکاران مدال بگیرند در این صورت جوایز خوبی خواهند گرفت. سال گذشته تیراندازان جوایز چند ده میلیونی گرفتند، نوش جانشان، زحمت خودشان بوده است اما الان اگر 2-3 روز عقب می‌افتد نباید اوقات خودمان را تلخ کنیم یا اینکه دست دشمنان‌مان آتو بدهیم و بگویم حالمان بد است.

فارس: الان ورزشکاران روزی چقدر می‌گیرند؟ همان روزی 10 هزار تومان درست است؟

نه بهتر از این است. لیستی را از ورزشکاران تهیه می‌کنیم که تعداد روزهای حضورشان و رنکینگ جهانی‌شان مشخص شود. اگر رنکینگ قابل توجه نباشد شاید حتی ورزشکار حقوق نگیرد. چون ما آیین‌نامه مصوب فدراسیون داریم که طبق آن پرداخت می‌کنیم و حتما هم انجام می‌شود. ورزشکاران خودشان را نگران نکنند اینها فرع قضیه است. آنها الان به تمرینات خود بپردازند، کم یا زیاد کنار هم زندگی را می‌گذرانیم.

فارس: درباره اهداف پروازی گفته بودید با مربیان خارجی وارد مذاکره شده‌اید، به نتیجه‌ای رسیدید؟

غربال می‌کنیم. فعلا عبدالمحمدی را در نظر گرفته‌ایم. برنامه‌های او آنالیز می‌شود. قرار شده از نیمه بهمن‌ماه تمرینات تراپ شروع شود. اسکیت هم با مربی خوب ایرانی کار را دنبال می‌کند.

انتهای پیام/ر

نظر شما