شناسهٔ خبر: 30686662 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

قوانین نشریات دانشجویی/6؛

طبق حقوق نشریات هر سال باید جشنواره سراسری نشریات برگزار شود

براساس حقوق مربوط به نشریات دانشجویی هیچ مقام دولتی و غیر دولتی حق ندارد برای چاپ مطالب درصدد اعمال فشار برآید و یا به سانسور و کنترل محتوای نشریات مبادرت ورزد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، طبق حقوق نشریات دانشگاهی، هیچ مقام دولتی و غیر دولتی حق ندارد برای چاپ مطلب یا مقاله‌ای درصدد اعمال فشار بر نشریات برآید یا به سانسور و کنترل محتوای نشریات مبادرت ورزد.

نشریات دانشگاهی از کلیه حقوق  از جمله: جستجو، کسب و انتشار اخبار داخل و خارج دانشگاه به منظور افزایش آگاهی جامعه دانشگاهی با رعایت موازین قانونی و حفظ مصالح جامعه در قانون مطبوعات جمهوری اسلامی ایران برخوردارند.

نشریات دانشجویی حق دارند نظرها، انتقادهای سازنده، پیشنهادها وتوضیحات دانشجویان و مسئولان دانشگاه را با رعایت موازین اسلامی و مصالح دانشگاه و جامعه درج و منتشر نمایند.

بر اساس ماده 28 آئین‌‌نامه نشریات دانشجویی و دانشگاهی، معاونت دانشجویی و فرهنگی و سایر نهادهاي فرهنگی دانشگاه باید در چارچوب قوانین و در حدود اختیارات و امکانات از نشریات دانشگاهی حمایت کنند. معاونت دانشجویی- فرهنگی دانشگاه سالانه از محل بودجه فرهنگی، مبلغی را برای حمایت و کمک به انتشار نشریات دانشگاهی پیش‌بینی می‌کند و متناسب با شرایط و مطابق ضوابط و مقررات در اختیار آنان قرار می‌دهد.

دانشگاه‌ها موظفند جشنواره کشوری نشریات دانشجویی را با هماهنگی کلیه دستگاهها و مسئولیت یک دستگاه، حداقل سالی یک‌بار برگزار نمایند و نشریات برتر را شناسایی و تشویق کنند و طبق تبصره ماده 29 آیین‌نامه مربوطه،  دانشگاه‌ها می‌توانند به‌صورت مستقل جشنواره‌های منطقه‌ای یا مشابه آن را برگزار نمایند و نشریات دارای رتبه‌های اول، دوم و سوم علاوه بر جوایز جشنواره، مشمول حمایت‌های مادی و معنوی دستگاه مربوطه تا جشنواره بعدی خواهند بود.

انتهای پیام/4107/4108/خ

نظر شما