شناسهٔ خبر: 30686562 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جنوب نیوز | لینک خبر

شهیدی از شیرازِ سرمست +عکس

صاحب‌خبر -
صفحه اینستاگرامی یاران بهشت با انتشار تصویری از شهید سردار محمد غیبی، قائم مقام تیپ امام حسن نوشت:

در اول خرداد ماه سال ۱۳۴۰ در حالی که شهر شیراز سرمست از عطر نارنج بود در خانواده‌ای مذهبی در شیراز چشم به جهان گشود. دوران کودکی را در زادگاه خود شیراز و در جوار بارگاه ملکوتی شاه چراغ احمدبن‌موسی (ع) گذراند.

در هفتمین بهار زندگی‌اش وارد عرصه علم و دانش شد و دوران تحصیل را تا سوم متوسط ادامه داد و این درحالی بود که کشور در بحبوحه انقلاب عظیمی قرار داشت و او نیز همدوش و هم صدا با مردم با شرکت در تظاهرات ضد رژیم و با پخش اعلامیه های حضرت امام (ره) دین خود را به اسلام و انقلاب ادا نموده و از هیچ کوششی جهت اعتلای اسلام و انقلاب دریغ نداشت.

با شروع جنگ تحمیلی جزء اولین کسانی بود که عاشقانه پا به عرصه های نبرد گذاشت و تا لحظه شهادت بطور مستمر در جبهه های حق علیه باطل به دفاع از نظام و ولایت پرداخت. وی در غالب عملیات ها از جمله عملیات های فتح المبین، بیت‌المقدس، بدر و کربلای ۴ و ۵ شرکت داشت و به علت استعداد های درخشانی که از خود بروز داد از همان ابتدا مسئولیت‌های مهمی بر عهده‌اش نهاده شد: مدتی مسئولیت گردان های قائم را به عهده داشت و مدتی نیز قائم‌مقام تیپ مستقل امام حسن علیه‌السلام بود.

او که بارها پیکر مطهرش آماج تیر و ترکش دشمن بعثی قرار گرفته بود سرانجام در تاریخ ۲۵ دیماه ۱۳۶۵ در عملیات کربلای پنج در میعادگاه شلمچه آخرین زخم نیاز را بر جان پذیرفت و به نام مقدس شهید افتخار یافت.

یاد کنیم همه شهدا را با ذکر صلواتی بر محمد وآل محمد

اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیْراً

نظر شما