شناسهٔ خبر: 30684194 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اختصاص۲۰۰ میلیارد تومان به محور ترانزیتی چابهار-زاهدان/چابهار بهترین شرایط جهان را برای احداث گلخانه دارد

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به نیاز فوری توسعه زیرساخت‌های پسکرانه‌ای چابهار و به‌ویژه جاده، ۲۰۰ میلیارد تومان برای محور چابهار-زاهدان اختصاص یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علیم یارمحمدی در اولین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری چابهار اظهار داشت: توسعه نامتوازن چابهار مشکلات عدیده‌ای را به وجود آورده، با توجه به راه‌اندازی فاز اول و تردد کامیون‌ها، ما رشد ۴۰۰ تا ۵۰۰ درصدی در حوادث جاده‌ای محور ترانزیتی چابهار داشتیم.

وی افزود: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته، ۲۰۰ میلیارد تومان برای توسعه محور ترانزیتی چابهار-زاهدان از سوی وزارت راه اختصاص یافت؛ برخی قطعه‌ها آغاز شده و برخی در حال انعقاد قرارداد و آغاز ساخت است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع، توسعه محور ترانزیتی چابهار دست سرمایه‌گذاران را می‌بوسد؛ امیدواریم بتوانیم در قالب قرارداد‌های سرمایه گذاری جدید به صورت مشارکتی، ساخت و توسعه این محور ترانزیتی را واگذار کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: موفق شدیم طی یک ماه و نیم گذشته، کمیسیون ماده ۲۳ را برای بررسی و اخذ منابع برای توسعه محور ترانزیتی چابهار اخذ کنیم و امیدواریم با مشارکت دولتی‌ها و خصوصی‌ها، این محور را که مکمل توسعه و عملیاتی شدن بندر است، توسعه دهیم.

چابهار بهترین شرایط جهان را برای احداث گلخانه دارد

طهماسبی معاون وزیر جهاد کشاورزی نیز در این همایش گفت: نوع تابش، درجه حرارت مناسب و دسترسی مناسب و سریع به بازار‌های مصرف باعث شده، چابهار بهترین شرایط جهان برای احداث گلخانه را داشته باشد.

محمدعلی طهماسبی افزود: دمای هوا چابهار و خاک حاصل خیر آن و هم‌چنین دسترسی مناسب آن به بازار‌های جهانی، بهترین شرایط را برای احداث گلخانه در چابهار به‌وجود آورده است.

وی افزود: طی بررسی‌هایی که انجام دادیم متوجه شدیم، شهر‌هایی در اسپانیا، هلند و ترکیه قطب‌های گلخانه‌ای جهان هستند و هرکدام ۳۰ تا ۴۰ هزار هکتار گلخانه دارند؛ اما نوع تابش و درجه حرارت چابهار منحصر به فرد است و بسیار بیشتر از آن‌ها قابلیت ایجاد گلخانه را دارد.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: فردا و در پنل اختصاصی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشاورزی؛ با ارائه دلایل و بررسی‌هایی از ویژگی‌های منحصر به فرد گلخانه‌ای چابهار سرمایه‌گذاران را به این نقطه بکر و ناشناخته جلب خواهیم کرد.

طهماسبی گفت: علاوه‌بر درجه حرارت و نوع تابش چابهار، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این بندر برای سرمایه‌گذاری در گلخانه، دسترسی سریع، آسان و به‌صرفه آن به بازار‌های مصرف است که مهم‌ترین پارامتر برای سرمایه‌گذاری و ایجاد هر کسب و کار تولیدی است.

انتهای پیام/پ

 

نظر شما