شناسهٔ خبر: 30684103 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

استاندار تهران مطرح کرد:

وجود 1000 مدرسه بدون وسایل گرمایشی استاندارد در پایتخت

استاندار تهران با اشاره به کمبود فضای آموزشی در پایتخت، گفت: بیش از یکهزار مدرسه در شهرستان های استان تهران وجود دارد که هنوز وسایل سرمایشی و گرمایشی استاندارد ندارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران، محسنی بندپی استاندار تهران در همایش شورای آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران به مناسبت هفته بزرگداشت شوراهای آموزش و پرورش گفت: بنگاه‌های اقتصادی دولتی بیشترین اثربخشی را در نظام آموزش و پرورش دارند اما در حال حاضر وضعیت خوبی نداریم.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۲ هزار کلاس آموزشی در شهرستان های استان تهران کمبود وجود دارد، افزود: بیش از یکهزار مدرسه در شهرستان‌های استان تهران وجود دارد که هنوز وسایل سرمایشی و گرمایشی استاندارد ندارند؛ عادت داریم تا حادثه ای رخ دهد و بعد به فکر باشیم.

محسنی بند پی گفت: منشا همه تحولات اثرگذار آموزش و پرورش است و باید این مهم را در اقدام و عمل شاهد باشیم.

استاندار تهران نظام آموزشی هر کشوری را درگاه و گذرگاه دستیابی به اهداف توسعه دانست و گفت : همان طور که مقام معظم رهبری تاکید کردند؛ در نظام آموزشی ، آموزش و پرورش جایگاه و اهمیت ویژه ای دارد و کسانی که مخاطب نظام آموزشی اند؛ در طلایی ترین مقطع سنی قرار دارند ،دانش آموزان در همه مقاطع تحصیلی کسانی اند که شکل گیری شخصیت و اجتماع پذیر ساختن و رشد علمی آنها در طلایی ترین زمان است.

محسنی بندپی بیان کرد: ژاپن پس از جنگ آمریکای استکباری دو هدف استراتژیک را پی گرفت؛ یکی توجه به نظام آموزش و پرورش و دوم تقویت کار گروهی و بر این اساس زیرساخت قوی برای نظام آموزش و پرورش طراحی کردند.

وی نقش آموزش و پرورش در کنترل آسیب های اجتماعی را کلیدی دانست و گفت: مقام معظم رهبری در حوزه آسیب های اجتماعی بر انجام کار فوق العاده از سوی مسئولان تأکید کردند.

استاندار تهران ادامه داد: مهمترین رکن توسعه هر کشور نیروی انسانی است و دشمن از دستیابی کشور به انرژی هسته ای ترس بیشتری نسبت به سایر موضوعات دارد.

نظر شما