شناسهٔ خبر: 30683632 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

حوادث کوتاه از کشور

صاحب‌خبر -
جریمه محتکر برنج
اهواز – خبرنگار کیهان: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خوزستان از محکومیت نقدی محتکر برنج خبر داد.
رضا سعیدی، گفت: گزارشی از سوی نیروی انتظامی در مورد کشف انبار با ۱۰۰ تن برنج احتکار شده به تعزیرات حکومتی دزفول ارسال و پس از استعلام‌های لازم، تخلف از سوی رئیس‌شعبه رسیدگی‌کننده محرز اعلام شد.
وی افزود: متهم این پرونده به پرداخت پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جزیمه نقدی محکوم شد و با اعتراض متهم به رای صادره، پرونده مجددا در شعبه سوم تجدید نظر استان مورد رسیدگی قرار گرفته و رای شعبه بدوی تایید شد.
جریمه قاچاقچی لوازم دندانپزشکی
تبریز – خبرنگار کیهان: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان شرقی گفت: متهم قاچاق لوازم دندانپزشکی از مرز ارمنستان به یک میلیارد و 130 میلیون ریال جریمه محکوم شد.
سیداحد یوزباشی افزود: این متهم از طریق اتوبوس مقادیری کالای دندانپزشکی از مرز ارمنستان به مقصد تبریز قاچاق می‌کرد که از سوی ماموران گمرک نوردوز کشف و پرونده آن در تعزیرات حکومتی مرند بررسی شد.
وی اظهار داشت: صاحب کالا پس از حضور در شعبه، مالکیت کالاها را قبول کرد و شعبه پس از بررسی کلیه اوراق و محتویات پرونده، اتهام قاچاق کالا را محرز و مسلم دانست.
یوزباشی ادامه داد: شعبه تعزیرات حکومتی علاوه‌بر صدور دستور ضبط کالا به نفع دولت، صاحب کالا را به پرداخت مبلغ مذکور جریمه محکوم کرد.
تصادف مرگبار
ساری – خبرنگار کیهان: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران گفت: واژگونی یک دستگاه خودروی پراید در آمل یک کشته و پنج زخمی بر جای گذاشت. سرهنگ مسعود تقدیسی لاریجانی ، گفت: خودروی مورد نظر با چهار سرنشین زن و دو مرد در حال تردد در این محور بوده که به دلایل نامعلومی از مسیر خود منحرف و به داخل رودخانه حاشیه این محور سقوط کرد.وی از جان باختن یکی از سرنشینان این خودرو به علت شدت جراحات و صدمات وارده خبرداد و افزود: از عوامل اصلی بروز حوادث رانندگی و تلفات ناشی از آن عدم توجه به جلو، خواب‌آلودگی، سرعت غیر مجاز و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه است.
برخورد سواری با کامیون
قزوین – خبرنگار کیهان : رئیس‌پلیس راه استان قزوین از برخورد سواری «سمند» با یک دستگاه کامیون کشنده و کشته شدن یک تن در این سانحه رانندگی در قزوین خبر داد.
سرهنگ نصراله بیگلری گفت: با حضور ماموران در محل وقوع حادثه مشخص شد یک دستگاه سواری سمند با یک دستگاه کامیون برخورد و راننده خودرو سمند به علت شدت ضربات وارده در دم فوت کرد.
رئیس‌پلیس راه استان گفت: کارشناسان پلیس راه علت این حادثه رانندگی را بی‌توجهی به جلو سواری سمند نسبت به کامیون کشنده اعلام کردند.
کشف مواد مخدر
سرویس شهرستانها : فرمانده انتظامی استان هرمزگان از کشف مواد افیونی از نوع تریاک خبر داد.
سرتیپ عزیزاله ملکی، اظهار داشت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی صراگ شهرستان میناب در راستای مقابله جدی با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ، حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه پژو 405 که از مسیر میناب به بشاگرد در حرکت بود ظنین شده و دستور ایست دادند.وی با بیان اینکه راننده خودرو بدون توجه به هشدار ماموران با افزایش سرعت اقدام به فرار کرد افزود: ماموران موفق شدند پس از تعقیب و‌گریزی خودرو مورد نظر را متوقف کنند.
وی با‌اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو  400 کیلوگرم تریاک کشف شد تصریح کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.
بازداشت شرور سابقه‌دار
کرمانشاه – فارس: فرمانده انتظامی کرمانشاه از دستگیری یکی از‌اشرار و سارقان سابقه دار شهر کرمانشاه خبر داد.
سرهنگ‌ حسین براری ، گفت: این متهم سابقه چندین فقره شرارت را در کارنامه خود دارد که با مشاهده پلیس قصد فرار داشت اما با هوشیاری ماموران دستگیر و از وی یک قبضه سلاح کمری کلت به همراه پنج عدد فشنگ جنگی کشف شد.وی ادامه داد: متهم در سوابقش دوفقره تیراندازی ، یک فقره سرقت به عنف و یک فقره تیراندازی علیه ماموران را داشت و در کلانتری به هفت فقره سرقت منزل نیز اعتراف کرد.
کشف قتل
مشهد – تسنیم: بازپرس ویژه قتل عمد دادسرای مشهد گفت: جوان ۲۲ ساله‌ای بر اثر اصابت گلوله از سلاح وینچستر در این شهر جان خود را از دست داد.
علی اکبر احمدی‌نژاد اظهار داشت:  پس از نزاع خیابانی بین یک جوان و عده‌ای دیگر، منازعان  با مراجعه به در خانه او واقع در جاده سیمان مشهد به ضرب گلوله سلاح وینچستر ساچمه‌ای وی را به قتل رسانده و متواری شدند.
وی با‌اشاره به انتقال جسد به پزشک قانونی، افزود: تحقیقات برای شناسایی و دستگیری متهمان ادامه دارد.
جریمه قاچاقچی سوخت
سلماس – خبرنگار کیهان: مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی گفت: قاچاقچی سوخت در شهرستان سلماس از سوی شعبه این نهاد به پرداخت یک میلیارد و 228 میلیون ریال جریمه محکوم شد.
محمد اقوامی افزود: بازرسان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ناحیه سلماس در بازرسی از یک واحد آجرپزی مدارکی دال بر عرضه خارج از شبکه 26 هزار لیتر نفت کوره سهمیه سوخت یافته و پرونده را برای رسیدگی و اعمال قانون به شعبه ویژه رسیدگی به تعزیرات حکومتی این شهرستان ارجاع دادند.
وی اظهار داشت: متهم این پرونده علاوه‌بر ضبط سوخت قاچاق به پرداخت جریمه محکوم شد.
قاچاق سوخت
قزوین – خبرنگار کیهان : فرمانده انتظامی بوئین زهرا از کشف سوخت قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون «ایسوزو» در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ حسین علیان نژادی گفت: در بررسی از مدارک خودرو مشخص شد خودرو فاقد مجوز حمل سوخت بوده و پس از بررسی مقدار پنج هزار لیتر سوخت از نوع گازوئیل بصورت غیرمجاز بارگیری شده بود کشف شد.
این مقام انتظامی ارزش سوخت قاچاق کشف شده را 120 میلیون ریال برابر اعلام کارشناسان عنوان کردو خاطر نشان کرد: در این راستا یک نفر دستگیر شد.
جاسازی سوخت
زاهدان – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی سراوان از کشف نفت سفید قاچاق در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ احمد آذرکیش گفت: پلیس شهرستان سروان هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه‌تانکر حمل سوخت مشکوک شدند.
وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از این خودرو 34 هزار لیتر «نفت سفید» قاچاق و فاقد هرگونه مجوز حمل از آن کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان سراوان با‌اشاره به توقیف خودرو، گفت: راننده متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.
سرقت از اتباع بیگانه
ساری – خبرنگار کیهان: دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران از دستگیری سارقانی که با سلاح سرد از اتباع بیگانه در کلادرشت سرقت می‌کردند، خبر داد. سید یونس حسینی عالمی،  گفت: درپی گزارش از سوی ساکنین در کلاردشت مبنی بر اینکه سرنشینان خودرویی در حوزه قضایی این شهرستان مبادرت به سرقت مقرون به آزار با سلاح سرد از اتباع بیگانه می‌کنند دستور قضایی لازم از سوی دادستان کلاردشت صادر شد.
وی با بیان اینکه اعمال این سارقین منجر به مصدومیت شدید یکی از اتباع بیگانه شده بود، افزود: دستورات قضایی صادر و بررسی‌ها مقدماتی توسط نیروی انتظامی این شهرستان انجام گرفت و سارقان دستگیر شدند.
سارق در دام
کرج – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان البرز از دستگیری دو سارق در این شهرستان خبر داد. سرهنگ بهرام منصوری گفت: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت دوچرخه در سطح شهرستان، موضوع با تشکیل کارگروهی به صورت ویژه در دستور کار پلیس شهرستان قرار گرفت. وي خاطر نشان کرد: با اقدامات اطلاعاتی و فنی پلیس صورت گرفته، ماموران کلانتری «بیدستان» حین گشت‌زنی یک سارق را حین سرقت دوچرخه شناسایی و دستگیر کردند.وی تصریح کرد: با انتقال متهم سابقه دار به مقر پلیس در بازجویی فنی ماموران به 50 فقره سرقت دوچرخه و 15 فقره سرقت تلفن همراه در سطح شهرستان البرز با همدستی یک سارق دیگر اعتراف کرد.این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: با شناسایی مخفیگاه همدست سارق، ماموران در یک عملیات غافلگیرانه، وی را در شهرستان البرز دستگیر کردند.

نظر شما