شناسهٔ خبر: 30683492 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

آمار تعداد کشته‌های سوانح رانندگی در هر شبانه روز

خبرگزاری ایسنا

رئیس پلیس راه کشور گفت: در هر ۲۴ ساعت ۵۰ نفر به دلیل سوانح رانندگی در جاده‌های برون شهری و درون شهری کشور جان خود را از دست می‌دهند.

صاحب‌خبر -

سردار محمدحسین حمیدی روز پنجشنبه در حاشیه سومین دوره تربیت مدرس و ایمنی ترافیک در تبریز با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد از کشته‌های سوانح رانندگی در کشور‌های توسعه یافته در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها اتفاق می‌افتد؛ گفت: در کشور ما ۶۸ درصد کشته‌ها مربوط به حوادث ۳۰ کیلومتری شهرهاست.
وی با بیان اینکه ۷۰ درصد سوانح رانندگی توسط خودرو‌های شخصی در جاده‌ها اتفاق می‌افتد، اضافه کرد: روند تردد خودرو‌های شخصی در جاده‌های کشور رو به رشد است.

سردار حمیدی تاکید کرد: برای جلوگیری از حوادث باید قوانین موجود اصلاح شده و در راستای ایمنی خوردوها، بهبود زیرساخت‌های جاده‌ای و آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی اقدامات موثری انجام شود.
وی با اشاره به اینکه گروه سنی فعال و نیروی کار مولد کشور، بیشترین گروه سنی کشته‌های ناشی از حوادث رانندگی را به خود اختصاص می‌دهد، اظهارداشت: در واقع حدود هفت درصد تولید ناخالص ملی در اثر سوانح رانندگی تلف می‌شود.

رئیس پلیس راه کشور با اشاره به اینکه دوره تربیت مدرس ایمنی و ترافیک برای پشگیری از حوادث رانندگی با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی و وزارت بهداشت و درمان برگزار می‌شود، اظهار امیدواری کرد: این موضوع در سرفصل‌های درسی دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد.
سومین دوره تربیت مدرس ایمنی و ترافیک از ۲۵ تا ۲۷ دی با حضور اعضای هیئت علمی از ۱۰ دانشگاه کشور در مرکز کشوری مدیریت سلامت تبریز برگزار شد.

نظر شما