شناسهٔ خبر: 30683465 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کانون رسانه ای جبهه مردمی نیروهای انقلاب:

رسانه های داخلی و بین المللی آمریکا را در نزد افکار عمومی جهان رسوا کنند

کانون رسانه جبهه مردمی نیروهای انقلاب ضمن محکوم کردن دستگیری مرضیه هاشمی از کلیه رسانه های داخلی و بین المللی دعوت کردبا حضور فعال در فضاهای رسانه ای موجبات رسوایی آمریکا در نزد افکار عمومی جهان را فراهم نمایند تا موجبات آزادی هر چه سریعتر وی فراهم شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، کانون رسانه جبهه مردمی نیروهای انقلاب با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن دستگیری مرضیه هاشمی از کلیه رسانه های داخلی و بین المللی دعوت می کند با حضور فعال در فضاهای رسانه ای موجبات رسوایی آمریکا در نزد افکار عمومی جهان را فراهم نمایند تا موجبات آزادی هر چه سریعتر وی فراهم شود. متن این بیاینه بدین شرح است:

تفاوت شعار تا عمل؛ بزرگترین معیار شناسایی صداقت  است. سخن های زیبا زمانی به حوزه تاثیرگذاری ورود پیدا می کنند که تحقق یابند و به عینه ظهور و بروز داشته باشند. داعیه دار اخلاق مداری، قانون گرایی، آزادی بیان و حقوق شهروندی اگر خود به وقت عمل کردن در مسیر غیر قدم بردارد نه تنها از حیث اعتبار تهی می شود بلکه رو به زوال خواهد رفت. و این حرکت رو به زوال زمانی سرعت می گیرد که قانون شکنی و تجاوز به حقوق دیگران، به عرصه آزادی رسانه ها نیز وارد شود. عرصه ای که اگر دچار فساد شد افکار عمومی را تحت تاثیرات مسموم قرار خواهد داد. و جالب تر خواهد شد اگر تعدی به حقوق خبرنگاران در کشوری  صورت گیرد که شعار آن توکل بر خدا باشد(in god we trust  )!

ملانی فرانکلین مشهور به مرضیه هاشمی خبرنگار سرشناس شبکه پرس تی وی که پیشتر مسلمان شده و در روزهای اخیر در سفر به آمریکا مورد هتک حرمت قرار گرفته و زندانی شده تنها یکی از نمونه های نقض فاحش حقوق بشر در کشور آمریکاست. هر چند افکارعمومی جهان ایالات متحده آمریکا را بیشتر با جنگ افروزی در نقاط مختلف دنیا با یاد می اوردند اما نباید از اقدامات ضد رسانه ای و ضد شفافیت این کشور به راحتی چشم پوشی کرد.

کشوری که بیشترین رسانه های دولتی و خصوصی تحت کنترل دنیا را در اختیار دارد حاضر نیست وجود تعدادی خبرنگار و رسانه مستقل را تاب بیاورد و با اقدامات غیرقانونی برای تداوم تسلط کامل بر رسانه های بین المللی تلاش می کند. در این بین سکوت سازمان ها و نهادهای حامی حقوق بشر و آزادی بیان بیشتر سوال برانگیز است. سوال اینجاست، مرضیه هاشمی که دارای تابعیت آمریکایی نیز می باشد چرا باید از حداقل حقوق قانونی بی بهره باشد؟ بدون تفهیم اتهام زندانی شده و هتک حرمت شود؟ آیا تفاوت دیدگاه دلیل قانع کننده ای برای تمام این قانون شکنی هاست؟

شبکه ها و فعالان رسانه ای مستقل دنیا امروز به روش های مختلف تحت تروریسم کور آمریکا قرار دارند. مسدود کردن رسانه در ماهواره ها و حذف صفحات آنها در شبکه های اجتماعی سیگنال های حائز اهمیتی برای شناخت این تروریسم رسانه ای است. غرب که در عرصه رسانه ای نیز در سراشیبی قرار گرفته نباید با بی اخلاقی افرادی نظیر مرضیه هاشمی را مستمسک فعالیت های خود قرار دهد.

حمایت خبرنگاران و فعالان رسانه ای سرتاسر دنیا از مرضیه هاشمی، نمود یک واقعیت جدیدی به نام اتحاد بر ضد امپریالیسم رسانه ای غرب بوده که در نوع خود بی نظیر است. دولت آمریکا در دفعات متعدد با اقدامات خود بی تعهدی خود را به اثبات رسانده و امروز با رفتار کینه توزانه و غیر قانونی خود با خبرنگار  ایرانی که برای ملاقات برادر بیمار خود عازم این کشور بوده ماهیت ضدانسانی خود را به جهانیان نشان داد.

کانون رسانه جبهه مردمی نیروهای انقلاب ضمن محکوم کردن دستگیری مرضیه هاشمی از کلیه رسانه های داخلی و بین المللی دعوت می کند با حضور فعال در فضاهای رسانه ای موجبات رسوایی آمریکا در نزد افکار عمومی جهان را فراهم نمایند تا موجبات آزادی هر چه سریعتر وی فراهم شود.

انتهای پیام/

نظر شما