شناسهٔ خبر: 30682892 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

تکمیل راه‌آهن شلمچه-بصره در انتظار تصمیم عراقی‌ها

تکمیل راه‌آهن شلمچه به بصره در انتظار تصمیم عراقی‌ها است. محمد اسلامی، وزیر راه‌وشهرسازی با اعلام این خبر گفت: این پروژه از پروژه‌های مهم و اولویت‌دار دولت است و رئیس‌جمهوری نیز بر اجرای آن تأکید ویژه دارد.

صاحب‌خبر -
تین‌نیوز | 

تکمیل راه‌آهن شلمچه به بصره در انتظار تصمیم عراقی‌ها است. محمد اسلامی، وزیر راه‌وشهرسازی با اعلام این خبر گفت: این پروژه از پروژه‌های مهم و اولویت‌دار دولت است و رئیس‌جمهوری نیز بر اجرای آن تأکید ویژه دارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، اسلامی در حاشیه بازدید از پروژه مسکن مهر آبادان در جمع خبرنگاران بر استفاده از پس‌کرانه‌ها برای توسعه تجارت به‌ویژه صادرات به کشور عراق تأکید کرد و اظهار کرد: راه‌آهن خرمشهر از طریق شلمچه و عبور از اروند به بصره و خط آهن کشور عراق متصل می‌شود و توافقات اولیه این پروژه نیز انجام‌شده و تأمین مالی آن نیز توسط ایران انجام خواهد شد.

وزیر راه‌وشهرسازی در ادامه با اشاره به برنامه‌های وزارتخانه عنوان کرد: واگذاری زمین‌های دولتی با جذب مشارکت بخش خصوصی برای ساخت مسکن مهر ازجمله برنامه‌های دولت برای تکمیل و اتمام کار مسکن مهر است و به دنبال آن هستیم تا این طرح را اجرایی کنیم.

او با اشاره به بحث لایروبی اروند تصریح کرد: ایران سهم خود از این موضوع را انجام داده است و اکنون منتظر عمل به تعهدات از سوی طرف عراقی هستیم.

اسلامی ادامه داد: خارج‌سازی مغروقه‌ها از اروندرود آغازشده است و در این زمینه باید با همسایه‌های عراقی از طریق دیپلماسی هماهنگی‌های لازم صورت بگیرد تا کشتیرانی مانند گذشته در رودخانه اروند رونق بگیرد و شاهد تردد کشتی‌ها در این رودخانه باشیم.

وزیر راه‌وشهرسازی بابیان اینکه ما در وزارت راه‌وشهرسازی به دنبال آن هستیم تا ظرفیت و کاستی‌های پروژه‌های درحال اجرا را شناسایی کرده و مشکلات را گره‌گشایی کنیم، گفت: در این سفر از پروژه‌های مربوط به راه، مسکن، بازآفرینی شهری آبادان و خرمشهر بازدید کردیم و تصمیمات بسیار خوبی نیز اتخاذ شد.

او با تأکید براینکه باید قدرت لجستیک ایران ارتقا پیدا کند، عنوان کرد: باید فعالیت لجستیکی به نحوی باشد که فعالیت‌های اقتصادی در پس‌کرانه، قابلیت تولید بار و فرآوری را داشته باشند و به شناسایی مقاصد مختلف داخلی و خارجی برای فعالیت تجاری منجر شود.

نظر شما