شناسهٔ خبر: 30682241 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

با حضور نادر طالب‌زاده صورت گرفت

تقدیر از برگزیدگان هفتمین سوگواره‌های عاشورایی/ «اعلان» به جای «پوستر» پیشنهاد شد

برگزیدگان هفتمین سوگواره عاشورایی عکس و پوستر «هیأت» معرفی و تقدیر شدند. نادر طالب‌زاده پیشنهاد کرد این سوگواره‌ها به صورت بین‌المللی برگزار و کتاب‌هایشان هم به زبان‌های عربی و انگلیسی چاپ شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، مراسم اختتامیه سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر «هیأت» با معرفی برگزیدگان، پیش از ظهر امروز (جمعه ۲۸ دی) در سازمان هنری رسانه ای اوج برگزار شد.

 

 

حجت‌الاسلام محمدجواد رنجبر دبیر هفتمین دوره سوگواره‌ها ضمن تأکید بر کیفی‌سازی این رویداد هنری و سخت‌گیری بیشتر داران در این دوره گفت: در سوگواره پوستر، ۸۲۲ اثر به دبیرخانه ارسال شد اما داوران فقط ۳۳ اثر از ۲۶ طراح را برای نشر در کتاب هفتمین سوگواره عاشورایی پوستر هیأت انتخاب کردند.

وی افزود: در سوگواره عکس هم بیش از ۴۵۰۰ عکس در دبیرخانه دریافت شد که پس از داوری، ۷۳ تک‌عکس، ۲۵ عکس قدیمی و ۵ مجموعه عکس به کتاب سوگواره راه یافتند.

 

 

محمدعلی کشاورز از داوران سوگواره گرافیک در این مراسم بر معادل‌یابی فارسی برای واژگان هنری تأکید کرد و گفت: پیشنهاد می‌کنم به جای کلمه «پوستر» از کلمه «اعلان» استفاده شود که گویاتر است. واژه «نشان» هم جایگزین مناسبی برای «لوگو» است. 

 

 

علی‌اصغر داودآبادی، داور هفتمین سوگواره عکس «هیأت» هم در بخش دیگری از مراسم اختتامیه درباره ویژگی‌های عکاسی از مراسم هیأت گفت: عکاس باید خود را جزئی از بدنه هیأت بداند تا بتواند عکس‌های بهتری بگیرد، ضمن اینکه از کلیشه‌ها و عکس‌های تقلیدی پرهیز کند.

 

 

در پایان نادر طالب‌زاده، مستندساز و دبیر جشنواره «عمار»، در دسترس بودن دوربین‌های تجیهزات عکاسی و فیلمبرداری را موجب پیشرفت مستندسازی دانست و افزود: امروز با دوربین‌های دیجیتال ارزان‌قیمت می‌توان فیلم‌های ساخت که به جشنواره‌های معتبر خارجی راه پیدا کند.

وی پیشنهاد کرد: سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیأت را در سطح بین‌المللی برگزار شود، چرا که می‌تواند فرهنگ انقلاب اسلامی را به کشورهای دیگر صادر کند.

طالب‌زاده بر چاپ کتاب‌های سوگواره به زبان‌های عربی و انگلیسی تأکید کرد و افزود: به شخصه وقتی دلم حال و هوای عاشورا و امام حسین(ع) را می‌کند، به این کتاب‌ها مراجعه می‌کنم.

 

 

* اعلام برگزیدگان هفتمین سوگواره‌های عاشورایی «هیأت»:

  • بخش عکس

عکس‌های قدیمی: محمدرضا آقایی و مقصود سامعی سردرودی

مجموعه عکس‌: رتبه اول: محمدرضا به‌مرام، رتبه دوم: امین رحمانی، رتبه سوم: مرضیه فریبرزی، پرویز گلی‌زاده  

تک‌عکس: رتبه اول: سعید قاسمی، رتبه دوم: سید علیرضا رجایی شوشتری، رتبه سوم: علی اسداللهی

  • بخش پوستر

پوستر برتر عاشورایی: حامد مغروری

پوستر برتر اطلاع رسانی محرم: محمدرضا چیت‌ساز

پوسترهای جلسات هفتگی (شایسته تقدیر): سیدمهدی میراحمدی، رضا آسایی، رضا براتی، محمدجواد معصومی

پوسترهای اطلاع رسانی دهه اول محرم (شایسته تقدیر): احسان و علی جعفرپیشه، مهدی احمدی، رامین صالحی

حروف‌نگاری پوستر (شایسته تقدیر): محمدعلی فروزش

صفحه آرایی پوستر (شایسته تقدیر): محمد صادق ایلی

تصویرسازی پوستر (شایسته تقدیر): حسین قربانی

ترکیب بندی پوستر (شایسته تقدیر): محمد رازقی

ایده‌پردازی پوستر (شایسته تقدیر): فاطمه ربانی‌خواه

انتهای پیام/

نظر شما