شناسهٔ خبر: 30682181 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

رحیمی جهان‌آبادی با اشاره به برگزاری نشست ضدایرانی در لهستان مطرح کرد؛

یارگیری آمریکا از میان کشورهای دسته چندم اروپایی

عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس معتقد است آمریکا در موضوع پرونده اتمی ایران تنها مانده با تقویت مجدد منافقین به دنبال اقدامات میدانی علیه ایران است که برگزاری اجلاس امنیتی ضد ایرانی در لهستان به عنوان یک کشور دسته چندمی اروپایی نیز در همین راستا است.

صاحب‌خبر -

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت وگو با  خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به علت رویکرد آمریکا به سمت لهستان برای برگزاری اجلاس امنیتی ضد ایرانی، گفت: پس از اینکه آمریکایی ها از اجماع کشورهای بزرگ اروپا مثل فرانسه، آلمان و انگلیس علیه ایران ناامید شده و نتوانستند این اجماع را در پرونده اتمی علیه ایران ایجاد کنند به قدرت های دسته چندمی اروپا روی آورده و تصور می کنند از این طریق می توانند یارگیری کنند.

آمریکا در قبال پرونده اتمی ایران تنها است

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه سردی روابط آمریکا با اروپا در موضوع ناتو نیز سابقه دارد، عنوان کرد: چالش فرانسه و آلمان علیه آمریکا بعد از فروپاشی شوروی رخ داد و به این علت بود که چرا همچنان باید چتر آمریکا روی سر ناتو بوده و صاحب اختیار این نیروی نظامی باشد از این رو آمریکا قدرت های دسته دوم و سوم اروپا را نیز به ناتو وارد کرد تا همراهی آنها را داشته باشد.

وی ادامه داد: برگزاری اجلاس امنیتی ضد ایرانی در لهستان نشان می دهد آمریکا در قبال پرونده اتمی ایران تنها بوده و مجبور است از کشوری مثل لهستان کمک بگیرد تا میزبان چنین کنفرانسی در اروپا باشد همچنین آمریکا بعد از شکست در موضوع برجام به دنبال جنجال در دو موضوع موشکی و حقوق بشری علیه ایران است.

رحیمی جهان آبادی در ادامه با اشاره به تحرکات سازمان منافقین و اسرائیل بیان داشت: ترورهای کور، اقدامات ضد دیپلماتیک، حمله به سفارتخانه های ایران و اتهام زنی به دیپلمات های ایرانی از جمله اقداماتی است که منافقین و وابستگان اسرائیلی علیه جمهوری اسلامی انجام می دهند به این شکل که سازمان منافقین خوراک آن را تهیه کرده و اسرائیلی ها نیز کار میدانی را انجام می دهند و تصور می کنند با این اقدامات می توانند ایران را منزوی کنند.

آمریکا به تنهایی هزینه تحریم‌ها علیه ایران را پرداخت می‌کند

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه با تأکید بر اینکه آمریکا نمی تواند اجماع جهانی علیه ایران ایجاد کند و به تنهایی هزینه سنگینی برای تحریم ها می دهد، بیان داشت: هرچه فشار به ایران به خاطر تحریم زیاد می شود، شرکت های آمریکایی در جهان متضرر شده و همکاری با آنها کاهش می یابد و از این طریق فرصت های اقتصادی را از دست می دهند.

وی همچنین با بیان اینکه ترامپ در حال جبران خسارات وارد آورده به آمریکا بوده که ضررهای آن به خاطر عدم وجود اجماع علیه ایران شامل جتل شرکت های آمریکایی شده است، یادآور شد: بعید است اقدام آمریکا علیه ایران موثر باشد چرا که بخش عمده ای از کشورهای اروپایی حاضر به همراهی با سیاست آنها نیستند.

رحیمی جهان آبادی در ادامه با تأکید بر اینکه باید در حوزه مسائل حقوق بشری و موشکی دیپلماسی قدرتمندی داشته باشیم و بتوانیم به خوبی از مواضع حق خود دفاع کنیم، اظهار داشت: لازم است در سطح بین المللی و رسانه ای اقدامات به موقعی داشته باشیم چرا که ممکن است فشار گروه های حقوق بشری به دولت های اروپا منجر به فشارهای جدیدی علیه ایران شود.

کوچک‌ترین حرکت نظامی علیه ایران باعث افزایش سرسام‌آور بهای نفت می‌شود

عضو فراکسیون امید مجلس دهم همچنین با بیان اینکه قرار نیست همه نشست های امنیتی منتهی به جنگ شود چنانچه در گذشته برگزاری یک نشست امنیتی منجر به جنگ عراق شد، عنوان کرد: ایران کشور عراق نیست و ما قدرت نظامی بسیار بالایی داریم اما عراق در آن زمان رژیمی در آستانه فروپاشی و فاقد ایدئولوژیک و نفوذ در منطقه داشت.

وی ادامه داد: اگر آمریکا تصمیم به حمله نظامی به ایران داشته باشد مرگبارترین اشتباه خود را خواهد کرد چرا که متحدان آنها در منطقه در تیررس ایران هستند و از طرفی کوچک ترین حرکت نظامی باعث افزایش سرسام‌آور بهای نفت می شود که اقتصاد آنها را فلج کرده و اسرائیل را به مرز نابودی صد در صد می رساند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکایی ها از تزلزل در قیمت نفت ترسان بوده و به همین علت برخی کشورها را در جریان تحریم های نفتی مستثنی کرده اند، از این رو اگر بهای نفت به بالای صد دلار به ازای هر بشکه در روز برسد بزرگ ترین متضرر ماجرا، آمریکا خواهد بود./

پایان پیام

نظر شما