شناسهٔ خبر: 30682083 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دانش‌آموزان استثنایی با کمبود فضای آموزشی مواجه هستند

R1332/P/S2,22/CT12

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، کمبود فضاهای آموزشی را یکی از مشکلات دانش‌آموزان با نیازهای ویژه (استثنایی) عنوان کرد و خواستار توجه مسئولان به دغدغه‌های این قشر از دانش‌آموزان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ شهباز بیگی در مراسم افتتاح دفتر نمایندگی مجمع خیرین آموزش و پرورش استثنایی تهران  ضمن تقدیر از زحمات خیرین مدرسه‌ساز و رئیس آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: پرداختن به مقوله مدرسه‌سازی امری مهم و ارزشمند است و خیرین در این امر همواره یک قدم جلوتر از مسؤلان حرکت کردند.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش استان تهران افزود: کمبود فضاهای آموزشی تنها بخشی از مشکلات دانش‌آموزان با نیازهای ویژه بوده و باید همه مسئولین پرداختن به دغدغه‌های این دانش‌آموزان را در رأس امور خود قرار دهند.

محمدرضا حافظی؛ رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور هم در این مراسم اظهار کرد: با اشاره به مشارکت 50 درصدی جامعه خیرین مدرسه‌ساز  در امر مدرسه‌سازی اظهار کرد: خیرین مدرسه‌ساز حتی در برخی کشورها نظیر آلمان، ترکیه، امارات و هندوستان مدارس ایرانی بنا کردند و به زودی در کانادا و آمریکا نیز این امر را گسترش می‌دهند تا دانش‌آموزان ایرانی مجبور نباشند در مدارس بیگانه تحصیل کنند.

وی تاکید کرد: دانش‌آموزان با نیازهای ویژه (استثنایی) باید مورد توجه خیرین باشند.

حافظی همچنین از برگزاری همایشی در آینده نزدیک در ارتباط با آموزش و پرورش استثنایی خبر داد و گفت: امیدواریم با برگزاری این همایش بتوانیم بخشی از دغدغه‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را مرتفع سازیم.

شهناز کریمی؛ رئیس آموزش و پرورش استثنایی در شهر تهران هم با اشاره به تحصیل 6 هزار دانش‌آموز با نیاز ویژه در پایتخت گفت: متأسفانه این دانش‌آموزان با کمبود شدید فضاهای آموزشی مواجه هستند این در حالی است که تعداد دانش‌آموزان طیف اوتیسم رو به افزایش است و در این خصوص نیازمند حمایت خیرین مدرسه‌ساز هستیم. 

 دفتر نمایندگی مجمع خیرین آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران به منظور توجه به امکانات آموزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با حضور محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، شهناز کریمی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران، شریعتی و روزبهانی اعضای هیئت مدیره جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، ساکی کارشناس مدیریت مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس، شهباز بیگی مشاور مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و پازوکی مسئول نمایندگی خیرین مدرسه‌ساز در آموزش و پروش استثنایی، افتتاح شد. 

انتهای پیام/

نظر شما