شناسهٔ خبر: 30681643 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه گرگان:

ریشه دشمنی آمریکا در استقلال و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران است/ ۳ هزار میلیارد تومان رئیس جمهور در سفر به گلستان مصوبه داشت

آیت الله نورمفیدی ریشه دشمنی آمریکا در استقلال و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: با توجه به اینکه آمریکایی‌ها انقلاب اسلامی را نپذیرفتند و شروع به توطئه برعلیه انقلاب کردند و شاه را پناه دادند ملت ایران شعار« مرگ بر آمریکا» سردادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «آیت‎الله سید کاظم نورمفیدی» امروز ( جمعه 28 دی) در خطبه‎های عبادی و سیاسی این هفته شهرستان اظهار کرد: شاید این روزها بعضی‎ها می‎گویند اگر برخی از کارها را نمی‎کردیم این مشکلات برای کشور پیش نمی‎آمد و مثلا اگر شعار «مرگ بر آمریکا »نمی‎دادیم این مشکلات پیش نمی‎آمد و اگر امام( رحمه الله علیه) بیان نمی‎کرد« آمریکا هیچ غلطی نمی‎تواند بکند» مشکلی نداشتیم و...

 

امام جمعه گرگان ادامه داد: ممکن است برخی افراد که اطلاعات تاریخشان بالا نیست تحت تاثیر چنین حرف هایی قرار بگیرند، اینگونه مطالب از اساس غلط است و  بی‎پایه و اساس است.

 

آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: در تظاهراتی که قبل از انقلاب انجام می‎شد شعار «مرگ بر آمریکا» کسی سر نمی‎داد و آخرین شعاری که قبل از انقلاب مردم سر دادند شعار «مرگ بر شاه» بود و باید بینیشیم که شعار «مرگ بر آمریکا» از چه زمانی آغاز شد.

 

امام جمعه گرگان ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی اگر آمریکایی‎ها انقلاب ما را به عنوان یک پدیده جدید می‎پذیرفتند و به این نتیجه می‎رسیدند حکومت مستشاران آمریکایی به ایران به پایان رسیده ما با آمریکا مشکلی نداشتیم.

 

آیت‎الله نورمفیدی افزود: آمریکایی‎ها باید انقلاب را قبول می‎کردند و در جلسه‎ای که در ایتالیا برگزار شد و من نیز حضور داشتم به برخی از سران آمریکایی گفتم که استعمار انگلیسی در ایران قدمتش بیشتر بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی ایران با انگلیس ارتباط برقرار کرد ولی با آمریکا اینگونه برخورد را نداشت چرا که در داخل و خارج از ایران آمریکایی‎ها برعلیه انقلاب اسلامی فعالیت می‎کرد و توطئه‎های زیادی برای سرکوب انقلاب در سفارت آمریکا شروع شد.

 

وی یادآور شد: در خارج از کشور آمریکایی‎ها شاهی که تمام ملت برای آن شعار می‎دادند و می‎گفتند«مرگ بر شاه» پناه دادند و این شعار «مرگ بر آمریکا» و اینکه امام خمینی(رحمه الله علیه) فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‎تواند بکند بر اساس این شعارها بود.

 

آیت الله نورمفیدی گفت: آمریکا یک نظامی است که در کودتاه 28 مرداد دولت مصدق که درود برآمریکا گفت و برای اینکه با انگلیسی‎ها بجنگد و این استعمارگران را از کشور خارج کند برعلیه‎اش کودتاه راه‎انداختید.

 

نماینده ولی فقیه استان گلستان به جنایات آمریکا در جهان و منطقه اشاره کرد و گفت: برخی افراد به دنبال این هستند که ذهن مردم ایران را منحرف کنند و ریشه این اقدامات در جای دیگر است.

 

آیت‎الله نورمفیدی ریشه مخالفت آمریکا را در استقلال کشور دانست و افزود: ما به دنبال این هستیم که عزیز زندگی کنیم و روی پای خود باشیم ولی آمریکایی‎ها دنیایی را می‎خواهد که همه کشورها زیر سایه آن باشد و در برابر آمریکا کوچک باشد و ملت ایران این را نمی‎خواهد چرا که در گذشته 200 تا 300 سال زیر چتر روس، انگلیس و آمریکا بوده است.

 

وی با بیان اینکه قلدرها خاصیتشان این است که استقلال دیگر کشورها را نمی‎پذیرند و اگر بتوانند نابودشان می‎کنند، افزود: آمریکایی‎ها همچنین با توسعه و پیشرفت ما مخالفت می‎کنند و از دیگر ریشه مخالفت آمریکایی‎ها با ما در این است.

 

امام جمعه گرگان با بیان اینکه در حوزه‎های مختلف مثل انرژی هسته‎ای، قدرت موشکی، قدرت دفاعی به جاهایی خوبی رسیدیم و این پیشرفت‎ها یک پیشرفت اساسی و زیرساختی است، تاکید کرد: چنین پیشرفت‎هایی را هیچگاه آمریکایی‎ها به کشورها متحدشان در منطقه نمی‎دهند و اگر ما این پیشرفت‎ها و استقلال را رها کنیم آمریکایی‎ها دست از دشمنی با ما بر می‎دارند ولی آن زمان باید برده آمریکایی‎ها باشیم.

 

آیت‎الله نورمفیدی با بیان اینکه تعداد زیادی شهدا برای تقدیم استقلال این کشور اهدا کردیم، افزود: رئیس جمهور در سفر به استان گلستان بیان کردند که من به تنهایی نمی‎توانیم مشکلات را حل کنم و باید مردم همراهی کنند و نمی‎توان بر روی سر هر کسی یک ناظر گذاشت، رئیس جمهور بیان کرد فردی 100 میلیون دلار تسهیلات برای وارد تجهیزات و کالاهای اساسی کشور دریافت کرده ولی 50 میلیون دلار را صرف دلالی ارز هزینه کرده است.

 

وی افزود: در سفر نخست رئیس جمهور به استان گلستان کل اعتبارات 600 میلیارد تومان بود و در دور دوم به 3 هزار میلیارد تومان برای ساخت بیمارستان و توجه به مناطق محروم و ساخت بیمارستان 600 تخت‎خوابی در گرگان و .. می‌شود،  34 هزار هکتار در سفر نخست رئیس جمهور که شور زار بوده اصلاح شده و این اقدامات کارهایی اساسی است.

 

امام جمعه گرگان گفت: بنا شد 50 هزار هکتار در استان گلستان زهکشی شود و من پیشنهاد 70 هزار هکتاری را به رئیس جمهور ارائه کردم و قطعا این اقدامات منشا خیر و برکت در استان می‎شود.

 

نظر شما