شناسهٔ خبر: 30681605 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در خطبه های این هفته نماز جمعه مطرح شد؛

نفوذ دشمن در داخل کشور، فتنه ای خطرناک /تلاش دشمن برای آلوده کردن جامعه اسلامی

نفوذ دشمن در داخل کشور خطرناک است و دشمن قصد دارد در صفوف مردم نفوذ و تفکر جامعه را آلوده و غیر اسلامی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  جهانبین نیوز ؛ ائمه جمعه این هفته در خطبه های نماز جمعه به ترفندهای دشمن برای از بین بردن نظام مجمهوری اسلامی اشاره کردند و گفتند : دشمن در طی ۴۰ سال پیروزی انقلاب همواره به دنبال از بین بردن نظام اسلامی ما بودند که به لطف الهی تا کنون نتوانسته اند کاری را از پیش ببرند .


دشمن تاکنون هر کاری از دستش برآمده علیه ما انجام داده است/ هدف از ایراد خطبه‌های نماز جمعه تربیت قرآنی همه ماست

امام‌جمعه فارسان گفت: دشمن تاکنون هر کاری از دستش برآمده علیه ما انجام داده است و اگر کاری نکرده است، در حقیقت قدرت انجام آن را نداشته است و اگر قدرت آن را داشت، هرگز از انجام آن ابایی نداشت.

حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر فارسان گفت: در آستانه چهل‌سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم ‏ مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی استقرار حاکمیت تشریعى خدا، ولایت الله، نفى حاکمیت‏ هاى دروغین و طاغوتى و تحقق نظام ولایى است.

وی افزود: آنچه نظام ولایی ایران را ۴۰ ساله ساخته، وابستگى فکرى و عملى روزافزون امت با ولى امر است آن عاملى که انقلاب اسلامى را از گردنه ‏هاى سخت و فتنه‏ هاى بزرگى به‌سلامت عبور داد و تمام تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده، همین ولایت محورى برخاسته از بصیرت و استقامت امت انقلابى و مؤمن است و در آینده هم همین ولایت محورى ضامن بقاء انقلاب و شکست دشمنان آن مى‏باشد.

وی به دستاوردهای انقلاب اسلامى‏ و موفقیت ‏هاى جمهورى اسلامى ایران اشاره داشت و تصریح کرد: انقلاب اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته نشان داده در کنار ارزش‏هاى الهى و انسانى که رسالت اصلى انقلاب و حرکت امام خمینى (ره) بوده، در حوزه‏ هاى پیشرفت کشور و دانشى که در زمان طاغوت براى همیشه دست‌نیافتنی تصور مى‏شد، در تراز اولین‏ ها ظهور و بروز یافته است.

وی اظهار داشت: نگاهی به آمار پیشرفت‌ها و توانمندی‌های جمهوری اسلامی که ایران اسلامی را در حوزه‌های پزشکی، علوم پیشرفته، تکنولوژی، فن‌آوری‌های جدید هسته‌ای، نظامی و صنعتی در زمره رتبه‌های نخست دنیا نشان می‌دهد بیانگر تحول عظیم و پیشرفت خیره‏کننده ایران، بعد از پیروزى انقلاب اسلامى است. این در حالی است که دشمنان ملت ایران با ایجاد موانع متعدد، سرعت پیشرفت ایران را مهار کرده و با ابزار رسانه‌ای خود سعى در پوشاندن واقعیت‏هاى انقلاب و ایران اسلامى داشته و دارند.

وی بیان داشت: اوایل انقلاب برای اینکه نظام را تغییر دهند به فکر کودتا بودند و هرازگاهی مانند کودتای نوژه، ماجرای طبس و جنگ تحمیلی، علیه نظام و مردم توطئه‌چینی می‌کردند.

حجت والسلام والمسلمین ملک پور افزود: در اوایل انقلاب دشمن در فازهای نظامی متمرکزشده بود و هر چه نیرو، اسلحه و نوکر منطقه‌ای و منافقین داخلی داشت را به کار گرفت تا با جنگ سخت، کودتا و امثال آن مردم را از پای دربیاورد و انقلاب را به شکست بکشاند اما کاری از پیش نبرد و با سرافکندگی و سرشکستگی ناامید بازگشت و ملت ما سربلند، پیروز و سرافراز شدند.

وی گفت: رهبر فرزانه انقلاب فرمودند دشمن تاکنون هر کاری از دستش برآمده علیه ما انجام داده است و اگر کاری نکرده است، در حقیقت قدرت انجام آن را نداشته است و اگر قدرت آن را داشت، هرگز از انجام آن ابایی نداشت.

وی تصریح کرد: دشمن از هر سلاحی استفاده کرده است و در جنگ تحمیلی شاهد بودیم که از بمب‌های شیمیایی نیز استفاده کرد اما جز شکست، خفت، عقب‌نشینی، یأس و ناامیدی چیزی نصیبشان نشد و این‌ها بخشی از رفتار اوایل انقلاب دشمنان بود. اسلحه امروز دشمن تزریق ناامیدی و ناتوانی بین ملت ایران است، دشمن امروز با شایعه‌پراکنی به دنبال تخریب نظام ولایی است تا اعتماد مردم نسبت به‌نظام مسئولان خدوم کمرنگ شود و امیدمان به کدخدا گری امریکا جلب شود.

وی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس همه مردم شاهد نوع حمله دشمن به‌وسیله موشک‌ها، تانک و مسلسل‌های آن‌ها بودند؛ اما امروز در جنگ نرم که دشمن تا منازل ما و در اتاق‌های ما به‌وسیله شبکه‌های اجتماعی و اینترنت نفوذ کرده است باید خطر این حمله نرم را با بصیرت و آگاهی متوجه شویم.
رهبر فرزانه انقلاب اسلامی از ما انتظار دارند که در جنگ نرم نیز مانند جنگ سخت مهیا و مجهز باشیم تا طعم تلخ شکست در این عرصه را نیز به دشمنان استکباری بچشانیم.

امام‌جمعه فارسان گفت: گاهی شاهد هستیم عده‌ای از روی ناآگاهی زمانی که جمله‌ای در نماز جمعه مطرح می‌شود، می‌گویند این جمله در طرفداری یا کوبیدن فلان کس گفته شد؛ درصورتی‌که در نماز جمعه هدف، تخریب یا حمایت از شخص خاصی نیست.

وی اظهار داشت: زمانی که ما در خطبه‌های نماز جمعه اقدام غلط عده‌ای را مثلاً در زمین‌خواری رانت و حقوق نجومی و یا بحث گرانی اجناس- یا زد و بندهای سیاسی- و یا انتصابات کیلویی را طرح می‌کنیم این بیان کوبیدن کسی نیست؛ بلکه وظیفه امام‌جمعه است که این اقدام غلط را مطرح کند؛ و این رویه غلط را مطرح کند و مسئولان به فکر نظارت بر بازار بیفتند

وی بیان کرد: وظیفه دارد شرح‌حال منافق و بیان عاقبت کار نفاق، بیان عاقبت اعتماد به دشمن و تکیه‌بر اجانب و ذلت پذیری این‌ها از مسائلی است که باید در نماز جمعه روشنگری شود و غرض‌ورزی با شخص خاصی نیست و کسانی که برداشت شخصی از این صحبت‌ها می‌کنند، رفتارشان پسندیده نیست.

وی افزود: امام‌جمعه وظیفه دارد که آیات الهی با ذکر آدرس آن در قرآن را برای مردم شرح و تفسیر کند و تذکرات لازم را مطرح کند؛ زمانی که ما می‌گوییم خداوند فرموده نباید به دشمن اعتماد کرد، طبیعتاً عده‌ای که زمان مردم و زمان خدمت به مردم را برای مذاکره تلف کردند و فرصت‌ها و سرمایه‌های علمی را از دست دادند، شرمنده و ناراحت می‌شوند -که این اشکالی ندارد؛ چون ما نمی‌توانیم آیات الهی را تعطیل کنیم.

وی در پایان گفت: همه ما وظیفه‌داریم زندگی خود را قرآنی تنظیم کنیم نه اینکه قرآن و دستورات الهی را مطابق خواسته‌های خود تفسیر و تشریح کنیم؛ هدف از ایراد خطبه‌های نماز جمعه هم تربیت قرآنی همه ماست.

تمام مشکلات نظام جمهوری اسلامی از عمل نکردن به احکام اسلامی است

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: دزدی و اختلاس ها در جامعه به خاطر عمل نکردن به احکام اسلامی است.

حجت الاسلام سیدابوالحسن فاطمی امام جمعه موقت شهرکرد در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: طی ۴۰ سال گذشته دشمنان ترفندهای زیادی مانند جنگ و فتنه برای نابودی نظام جمهوری اسلامی به کار بردند و آخرین ترفند دشمن برای ضربه زدن به نظام اسلامی، نفوذ است.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری به عنوان دیده‌بان اصلی نظام، بارها نفوذ دشمن را هشدار داده است.

حجت السلام فاطمی افزود: مسؤولان و متولیان جامعه باید در مقابل تحرکات غیردینی سریع واکنش نشان دهند.

فاطمی با بیان اینکه در حال حاضر در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم، ادامه داد: ۴۰ سال از حیات و سرافرازی نظام جمهوری اسلامی می‌گذرد، حکومتی که دشمنان از روزهای ابتدایی تأسیس به دنبال نابودی آن بودند.

وی گفت: بسیاری از دشمنان نظام در آرزوی نابودی جمهوری اسلامی مردند و تعدادی نیز تحقق این هدف ناامید شدند.

امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به اینکه مقایسه نظام جمهوری اسلامی با زمان طاغوت امکان پذیر نیست، افزود: در زمان طاغوت ایران به عنوان کشوری اغماری جایی در پازل سیاست جهانی نداشت، رضا شاه به دستور کشورهای غربی برکنار شد و محمد رضا شاه هم برای تصمیمات کوچک کشور از سفارت آمریکا کسب اجازه می‌کرد.

فاطمی با بیان اینکه ایران در حال حاضر نقش مؤثری در سیاست جهانی دارد، اضافه کرد: طی ۴۰ سال گذشته پیشرفت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف صنعت، عمران و پزشکی در کشور صورت گرفته که بر کسی پوشیده نیست، البته مشکلاتی نیز در این مدت خصوصا طی یک سال اخیر وجود داشته است.

وی با اشاره به اینکه در هر برهه از تاریخ و در هر موقعیتی باید بر ارزش‌های اسلامی تاکید شود، ادامه داد: تمام مشکلات از عمل نکردن به احکام اسلامی ایجاد می‌شوند، دزدی و اختلاس از بی‌تقوایی سرچشمه می‌گیرد.

خطیب موقت نماز جمعه شهرکرد، با اشاره به در پیش بودن ایام فاطمیه، گفت: حیات انقلاب و جامعه ما وابسته به نظر اهل بیت است، باید با پریایی مجالس بزرگداشت مقام معصومین ولایت و تشیع، جامعه اسلامی را ثابت کنیم.

امروز روز امتحان مسئولان است/آمریکایی ها دوره گردی ضد ایرانی به راه انداختند

امام جمعه شهر اردل با بیان اینکه امروز روز امتحان مسئولان است افزود:مسئولین با تکیه برملت شجاع وامکانات کشور نگذارند کشور دچار مشکلات بیشتری بشود.

حجت الاسلام مهرداد بهرامی امام جمعه شهر اردل در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اردل ضمن دعوت خود و نماز گزاران به تقوای الهی با اشاره به امر ازدواج جوانان و با بیان اینکه یکی از مشکلات جامعه امروز مسئله ازدواج است گفت: توجه به امر ازدواج جوانانی که توانایی ازدواج ندارند از دیگر وظایف مؤمنان شیعه است گاهی این وظیفه پدر و مادر است اما اگر پدر یا مادری توان این امر را نداشتند وظیفه عمومی مردم است تا مقدمات ازدواج جوان نیازمند را فراهم کنند این وظیفه دینی و ایمانی است.

حجت الاسلام بهرامی با اشاره به حدیثی از امیرمؤمنان(ع) گفت: امام علی(ع) می‌فرمایند :هیچ واسطه‌گری بهتر از تلاش برای ازدواج دختر و پسری نیست، در این مسیر برای هر قدم یا هر کلامی که بر زبان رانده باشد اجر معنوی بسیار زیادی برای او نوشته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پیامبران، جانشین پیامبران و کسی که زمینه ازدواج دختر و پسری را فراهم کند از جمله کسانی هستند که در روز قیامت زیر سایه عرش الهی قرار دارند.

امروز روز امتحان مسئولان است/آمریکایی ها دوره گردی ضد ایرانی به راه انداختند

امام جمعه شهر اردل در بخش دیگر خطبه های این هفته نماز جمعه شهر اردل با اشاره به نشست های ضد ایرانی توسط دولت جنایتکار آمریکا گفت: این روزها آمریکا و اروپا وبرخی کشورها دوره گردی های ضد ایرانی به راه انداختند.

حجت الاسلام بهرامی افزود:چرا بعداز این همه سال وتعامل ومذاکره ونشست وانجام تعهدات مختلف هنوز جلسات آنها ضدایرانی است جواب آن معلوم به خاطر اقتدار و پیشرفت ایران اسلامی در تمام عرصه ها.

وی با بیان اینکه امروز روز امتحان مسئولان است افزود: مسئولین با تکیه برملت شجاع وامکانات کشور نگذارند کشور دچار مشکلات بیشتری بشود.

حجت الا سلام بیان کرد: دربرجام که ماهمراهی کردیم حالا میگویند نه این کافی نیست اگرمی خواهید اوضاع شما بهتربشود بایدfatf راکامل بپذیرید بعداز آن چه خواهدشدمعلوم نیست.

وی بیان کرد: دولت جنایتکار آمریکا و هم پیمانانشان گفتند بعداز برجام همه ی تحریمها برداشته می شود که به تحریم اضافه هم شد و چه تضمینی هست که بعداز فلان لایحه اتفاق مثبتی بیفتد.

خطیب جمعه شهر اردل با اشاره به ۲۹ دی سالروز جنگ ۲۲ روزه غزه و شکست رژیم صهیونیستی در این جنگ، اظهار داشت: این روز به نام روز غزه نامگذاری شده است.

بهرامی بیان کرد:دهها سال است یک ملت آواره وسرگردان ومورد ظلم واقع شده است فقط بخاطر اینکه می خواهد مستقل باشد زیر سلطه نباشد.

وی گفت:جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر رهنمود‌های اسلامی همواره پیگیر صلح عادلانه و دفاع از مظلومان در برابر ستم و زیاده خواهی‌های زورگویان از جمله حمایت از مردم مظلوم فلسطین است.

امام جمعه شهر اردل به نشست اخیر خودشان به همراه فرماندار رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهر کرد اشاره کردو افزود:در این نشست مشکلات ونیازهای حوزه ی بهداشت ودرمان تا حدودی مطرح شد و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد قول دادند که در آینده نزدیک جهت بررسی وضعیت این حوزه در شهرستان جلسه ای برگزار شود و مشکلات این حوزه برطرف شود.

وی در پایان از تلاش امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان اردل در خدمت رسانی به مسافرین و مردم در جاده ها و مناطق برف گیر تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما