شناسهٔ خبر: 30681603 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در خطبه های نماز جمعه خراسان رضوی مطرح شد؛

اروپا سر ما را کلاه گذاشت و مسئولان توجیه‌گر آنان نباشند/ برخی نمی خواهند کالاهای اساسی ارزان به دست مردم برسد

در خطبه های نماز جمعه این هفته بر حل مشکلات معیشتی مردم و روشنگری مسئولان در خصوص وعده های اروپایی ها اشاره شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، ظهر امروز نماز سیاسی عبادی جمعه در سراسر خراسان رضوی برگزار شد و در خطبه های نماز جمعه این هفته بر حل مشکلات معیشتی مردم و روشنگری مسئولان در خصوص وعده های اروپایی ها اشاره شد.

 

آیت الله علم الهدی:

اروپا سر ما را کلاه گذاشت و مسئولان توجیه‌گر آنان نباشند

 آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: مسئله رهبری و حاکمیت در اسلام باید در ادامه وحی قرار گیرد و حاکمیت و رهبری امت و جامعه اسلامی فقط در خط امامت و ولایت امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به ایستادگی‌ها و جان‌فشانی‌های حضرت زهرا(س) در برابر ظلم خاطرنشان کرد: امروز ما نیز باید در همه مسائل نظام که طی این 40 سال بر انقلاب گذشته، به همین طریق عمل کنیم.

آیت‌الله علم‌الهدی متذکر شد: بررسی دستاوردهای انقلاب اقدام بسیار خوبی است اما مهم‌تر از آن این است که بدانیم در کجای قضیه قرار داریم.

امام جمعه مشهد با اشاره به وجود دو دید در کشور، اظهار کرد: یکی دید انقلابی و رهبری به معنای انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن است به این شکل که تا حاک شدن اسلام و قرآن بر دنیا به صورت جهادی در مسیر استکبارستیزی قرار گرفته، رگه‌های توقع از دشمن را قطع کرده و توطئه‌های دشمن را نقش بر آب کنیم تا پرچم به دست صاحب اصلی‌اش برسد.

نماینده ولی فقیه با بیان اینکه دید مقابل دید رهبری، دید لیبرال اسلامی است، تشریح کرد: ما مسلمان هستیم و باید مسلمان زندگی کنیم، دنیا یک کدخدایی برای خود شناخته و آزاد هستند، اما ما باید نسبت به مقابله با دشمن، استکبارستیزی، اسرائیل‌ستیزی و مبارزه با منکرات بی‌توجه باشیم؟

وی تأکید کرد: اینکه بخواهیم با دشمن دست دهیم و آب و نان خود را در دست او ببینیم دشمنی با حضرت زهرا(س) است، آیا این صحیح است که چشمشان به سوی اروپا و آمریکا باشد؟

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: دغدغه آمریکا موشک‌های اتمی کره شمالی است که دغدغه ما را نیز در همین خصوص داشت اما با قیمتی ارزان که آن‌ها تحریم‌ها را بردارند و در مقابل ما از توسعه فناوری هسته‌ای دست بکشیم، تمام شد.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه ثروت اصلی و قدرت تکامل هسته‌ای را از دست دادیم، یادآور شد: گفتند در صورت دست برداشتن ما از این‌ها، آنان نیز از تحریم دست برمی‌دارند اما دشمنان متوجه شدند که دست برداشتن از تحریم به معنی توسعه ما است، بنابراین یکی را جلو فرستادند و با خارج شدن از برجام تحریم‌ها شدت یافت.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی متذکر شد: اقدام دشمن این بود اما بیداری در این خصوص باید برای شما پس از دو سال به وجود آید، اروپا نیز روباهی است برای فشار بیشتر آمریکا بر روی ما بر سر ما کلاه گذاشت تا به دنبال توسعه فناوری هسته‌ای نباشیم.

وی با اشاره به اینکه اروپا سر ما را کلاه گذاشت و مسئولان توجیه‌گر آنان نباشند تصریح کرد: در حال حاضر آنچه که خلاف واقع است این بوده که این کلاهبرداری را توجیه کرده و می‌گویند هدف از برجام، رفع تحریم‌ها نبوده بلکه هدفی امنیتی بوده است اما اگر نگفتید که از دو روز دیگر تحریمی وجود ندارد؟ اگر روزنامه‌های افراد را نمی‌پذیرید اما روزنامه خودتان را که قبول دارید؟

آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: مگر شعار روزنامه‌های شما «روز نخست زندگی بدون تحریم» نبود، اکنون می‌گویید که هدف رفع تحریم نبود بلکه برای امنیت بوده است؟ به کدام دلیل امنیتی؟

امام جمعه مشهد با بیان اینکه حدود 30 سال است که آمریکا مانند سگ پارس می‌کند، گفت: آمریکا به خاطر وجود بسیجیان جرأت نزدیک شدن به ما را ندارد اما شما در آب آسنگین بتون ریختید تا آمریکا نجنگد؟ زیرا آمریکا اگر بتواند جنگ کند آن را به تأخیر نمی‌اندازد و مردم قدرت فهم این موضوع را دارند و با بیان این حرف‌ها از سوی شما گمان همدست بودنتان با آنان پیش می‌آید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: روزی که پا به مذاکره گذاشتید دلار 3 هزار تومان بود اما امروز 10 هزار تومان است، بنابراین با صداقت به مردم بگویید مشکلات رفع نشد تا آنان در پی راه دیگر یعنی همان راهی که رهبری 5 سال با خون دل خوردن آن را مطرح می‌کنند، باشند اما در این مسیر یعنی اقتصاد مقاومتی قدمی برداشته نمی‎‌شود.

 

خطیب جمعه کاشمر:

استقلال کشور مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران است

حجت الاسلام سید محمدکاظم طباطبایی، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه کاشمر با بیان اینکه برخی از افراد حرف های سوء دشمن را آگاهانه یا ناآگاهانه تکرار می کنند، اذعان کرد: خیلی ها برای این انقلاب هزینه، جان و فرزند خود را داده اند تا این انقلاب شکل گیرد و به هیچ عنوان از انقلاب خود پشیمان نیستیم.

وی با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال نا امیدی کردن مردم از نظام و انقلاب هستند، عنوان کرد: استقلال کشور یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است.

خطیب جمعه کاشمر همچنین تشریح کرد:دستاورد های زیادی علیرغم مشکلات زیادی که دشمن بر سر راه انقلاب ایجاد کردند به دست آمده است که باید برای جوانان و نوجوانان و اقشار مختلف مردم بازگو شود.

 

شهر و زندگی در ایام شهادت حضرت زهرا باید چهره فاطمیه داشته باشد

وی در ادامه ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: چهره شهر و زندگی ما در ایام شهادت حضرت زهرا باید چهره فاطمیه و عزای شهادت حضرت فاطمه (س) باشد.

طباطبایی با بیان اینکه باید خود همسو و هم جهت با این ایام باشیم تا بتوانیم روزهای سختی که بر امیرالمومنین (ع) گذشته را درک کنیم، خاطرنشان کرد: نسبت به ایام فاطمیه بی تفاوت نباشیم و در این مراسم شرکت کنیم.

وی همچنین در پایان تصریح کرد: خانم ها در حیا و حجاب و عفت خود غافل نباشند تا شفاعت حضرت  (س) را بدنبال داشته باشند

 

امام جمعه رشتخوار:

آمریکا همواره دنبال برتری طلبی و برده کردن مردم جهان است

 حجت‌الاسلام حسن جهانشیری امام جمعه شهرستان رشتخوار ظهر امروز در جمع پرشور نمازگزاران این هفته مسجد علی بن ابی طالب شهر رشتخوار ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) با اشاره به مشکلات پیش آمده برای مجموعه شهرداری و کارکنان این مرکز در شهر رشتخوار گفت: هزینه‌های بالای شهرداری و مشکلات مالی کارگران در این نهاد، این نهاد و کارکنان زحمتکش این مجموعه را با مشکلاتی مواجه کرده است، که نیازمند حمایت‌های جدی از سوی مسئولین است.

 

حجت الاسلام جهانشیری با توجه به خصومت‌های آمریکا علیه ایران با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در این رابطه، گفت: برخی با کم بصیرتی مطرح می کنند که علت دشمنی آمریکا، دادن شعار مرگ بر آمریکا و کمک به جبهه مقاومت و ... است، اما دشمنی آمریکا به این مسائل ربطی ندارد، با رجوع و بررسی تاریخ گذشته می توان به وضوح مشاهده کرد که آمریکا قبل از انقلاب اسلامی نیز با ایران دشمنی داشته است.

 

وی در ادامه همین مطلب با اشاره به اینکه آمریکا تنها به دنبال منافع خود در هر کشوری است، افزود: آمریکا رفتار خود در قبال کشورهایی که دم از حمایت آنها را میزنند نیز نشان داده است، آنها با رفتار ناجوانمردانه برخی اوقات علیه همان دست نشانده های خود نیز اقداماتی را انجام می دهند.

 

 

امام جمعه رشتخوار با تاکید بر اینکه آمریکا همواره دنبال برتری طلبی و برده کردن دیگر مردم در جهان است، اظهار داشت: تجربه نشان داده هر کشوری مقابل آمریکا ایستاد آمریکا عقب نشینی کرد، که الحمدالله با رهبری مقام معظم رهبری، درایت و بصیرت مردم، و قرار گرفتن در زیر سایه انقلاب اسلامی ایران امروز با اذن الهی قدرت منطقه‌ای و جهانی دارد.

 

امام جمعه رشتخواد با تاکید بر اینکه ریشه‌های دشمنی آمریکا به دلایل متعددی وابسته است، در رابطه با این دلایل گفت: کوتاه شدن آمریکا از منافع استعماری این کشور همانند نفت گاز و غیره، همچنین روحیه استکبارستیزی و خوی برتر طلبانه آمریکا، تقابل حق و باطل، شکست‌های پی در پی در مقابل تمدن های اسلامی و خروج نیرو‌های این کشور از سوریه به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران، از دست دادن لقمه چرب ایران، پیشرفت و بالندگی انقلاب اسلامی که به برکت انقلاب در خیلی از برنامه‌ها مستقل شدیم، ترس از حق طلبی و حق خواهی انقلاب اسلامی، که در کنار این برنامه‌ها حضور مردم در تحقق آرمان های انقلاب، مقابله با جنگ های روانی، تصمیم گیری های به موقع مردم، حضور مردم در صحنه های مختلف و اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی که مردم همکاری می کنند، اینها از جمله دلایل دشمنی آمریکا با انقلاب و کشور جمهوری اسلامی ایران است.

 

امام جمعه سرخس:

برخی نمی خواهند کالاهای اساسی ارزان به دست مردم برسد

حجت الاسلام محمد بختیاری در خطبه های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به اینکه شهرستان سرخس به زودی میزبان یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس اش است، اظهار کرد: در روز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها شهیدی بعد از ۳۲ سال به وطن باز می گردد تا به ما بگوید که راهمان را گم نکنید و در صراط مستقیم باشید.

 

امام جمعه سرخس با تاکید بر اینکه مردم شهرستان برای میزبانی از شهیدشان باید سنگ تمام بگذارند، افزود: کشور ما و نظام ما هر سعادت و عزت و عظمتی دارد به برکت خون شهدا است.

 

وی در ادامه به دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: تحقق نظام ولایی مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی است.

 

حجت الاسلام بختیاری بیان داشت: علاوه بر تحقق نظام ولایی یکی دیگر از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی این است که امروز زیر پرچم اسلام ناب هستیم.

 

خطیب نماز جمعه سرخس خاطرنشان کرد: آنچه در این چهل سال نظام اسلامی را از تهدیدات دشمن نجات داده، وابستگی فکری و عملی روز افزون امت با ولی امر است.

 

امام جمعه سرخس با اشاره به اینکه دشمنان در این چهل سال تلاش کردند تا ملت ایران را نسبت به آینده ناامید کنند، عنوان کرد: امروز در عرصه علم سرعت پیشرفت ایران اسلامی ۱۱ برابر دنیا است.

 

وی به برخی دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره و اظهار داشت: امروز ایران اسلامی دومین کشور دارای فناوری بیودیزل، هشتمین کشور در تولید اورانیوم ۲۰ درصد، احداث کننده بزرگ ترین سد بتنی در جهان، دومین کشور تولید کننده هواپیمای استراتژیک خورشیدی و تولیدکننده پرینتر سه بعدی میکروسکوپی در جهان است.

 

حجت الاسلام بختیاری با بیان اینکه در دوران پهلوی عقب ماندگی کشورمان به اوج خودش رسید، گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی، کشورمان در اوج شکوه، عظمت و عزتش خودش قرار دارد.

 

خطیب نماز جمعه سرخس در ادامه با تاکید بر اینکه برخی نمی خواهند کالاهای اساسی ارزان به دست مردم برسد، افزود: دستگاه های نظارتی دست این خیانت کاران را باید قطع کنند.

 

امام جمعه سرخس در پایان با محکومیت اقدام آمریکا در بازداشت و برخورد وحشیانه او با خبرنگار پرس تی وی تصریح کرد: این اقدام آمریکا خوی وحشی گری آن ها را دوباره به مردم دنیا نشان داد.

 

خطیب جمعه خلیل آباد:

دستاوردهای انقلاب اسلامی باید برای همه اقشار تبیین شود

حجت الاسلام علی ناهیدی، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان خلیل آباد با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی و موفقیت های جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: در طول عمر چهل ساله بر خلاف آن چه که بنگاه های خبری و رسانه های دشمن بیان می کنند تا انقلاب اسلامی را عامل مشکلات معرفی کنند دستاوردهای بیشماری و بی نظیری حاصل شده است.

وی با بیان اینکه ملت ایران باید بدانند در بستر جمهوری اسلامی در کدام نقطه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران باید برای تمام اقشار جامعه در عرصه های مختلف تبیین شود.

خطیب جمعه خلیل آباد در ادامه با اشاره به بازداشت مجری شبکه پرس تی وی، تصریح کرد: بازداشت مجری شبکه پرس تی وی یک تناقض آشکار آزادی بیان مطبوعات و رسانه توسط آمریکا است.

وی با تاکید بر اینکه نمازگزاران خلیل آباد، بازداشت بی دلیل مجری زن پرس تی وی را محکوم می کنند، اذعان کرد: آمریکا در عمل نشان داد که هیچ اعتقادی به اصل آزادی بیان ندارد و مطرح کردن آزادی بیان توسط آمریکا تنها شعاری بیش نیست.

ناهیدی همچنین در ادامه با اشاره به رحلت حاج عباس قمی گردآوردنده مفاتیح الجناح، عنوان کرد: اول بهمن سالروز رحلت حاج عباس قمی است، این عالم بزرگ شیعه با جمع آوری مفاتیح الجناح، درب های بهشت را بر روی شیعیان باز کرد.

 

نفاق سیاسی خطرناکترین نوع نفاق است

وی ضمن شهادت حضرت زهرا (س)، تشریح کرد: باید به دنبال این باشیم که تاریخ صدر اسلام تکرار نشود و پیشوایان حکومت اسلامی تنها نمانند.

امام جمعه خلیل آباد با بیان اینکه حضرت زهرا (س) نفاق را از دلایل انحراف می دانند، که اقسام مختلفی نظیر نفاق اعتقادی، اخلاقی، سیاسی و ... دارد، ابراز کرد: نفاق سیاسی بسیار زشت و خطرناک است و نفاقی که بعد از رحلت پیامبر (ص) آن وضعیت را به وجود آورد نفاق سیاسی بود.

 

امام جمعه درگز:

حضرت زهرا (س) به همه آموخت که در راه حفظ ولایت، باید جان را فدا کرد

 حجت الاسلام محمدحسین ایروانی، امام جمعه درگز در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه نمازگزاران به تقوا و عبادت الهی اظهار کرد: انسانهای بی تقوا دارای 4 ویژگی اصلی هستند که آنها را از سایرین متمایز می سازد؛ این ویژگی ها عبارتند از حشر و نشر با انسانهای غافل از خدا، عدم حرکت در صراط مستقیم، نداشتن الگوی شایسته در زندگی و مراوده با گناهکاران.

وی افزود: از سوی دیگر اگر کسی ویژگی های زیر را داشته باشد به پیامبر اکرم (ص) شبیه بوده و در روز قیامت به ایشان نزدیک تر است؛ خوش اخلاقی با خانواده و مردم، صبر و بردباری، نیکی و خیر رساندن به بستگان و داشتن محبت نسبت به برادران دینی از جمله این ویژگی ها هستند.

امام جمعه درگز با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا (س) به روایت 75 روز عنوان کرد: او که اولین شهیده راه دفاع از امامت بود، به همه شیعیان آموخت که باید در راه دین و حفظ ولایت، همه چیز حتی جان خود که بالاترین نعمت الهی است را فدا کرد.

حجت الاسلام ایروانی تشریح کرد: رژیم جعلی صهیونیستی سالهاست که مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین را با محاصره تحت فشار قرار داده تا بتواند مقاومت آنها را در هم شکند، اما این رژیم هر بار زودتر از بار قبلی شکست را پذیرفته است؛ جوانان فلسطینی نشان دادند که می توان با دست خالی و سنگ اما با ایمانی قوی و اراده ای الهی در برابر یک ارتش تا بن دندان مسلح ایستادگی کرد و به پیروزی رسید.

وی تصریح کرد: یکی از توطئه های جدید آمریکا علیه ایران تقویت منافقین برای نفوذ آنهاست، چرا که آمریکا نه به شیوه جنگ مستقیم و نه به صورت نیابتی نتوانست در مقابل ملت ایران ایستادگی کند؛ لذاست که تلاش می کنند با ترساندن بعضی از مدیران ضعیف و ترسو، باور مردم را نسبت به نظام تغییر دهد.

امام جمعه درگز افزود: این نفوذ حالت دیگری هم دارد و آن آموزش منافقین در کشورهای اطراف برای ضربه زدن به ایران است؛ البته این انقلاب متعلق به حضرت مهدی (عج) بوده و تمام دسیسه های آمریکای جنایت کار با هوشیاری مقام معظم رهبری و بصیرت مردم و مسئولین خنثی خواهد شد.

حجت الاسلام ایروانی پروژه ایران هراسی را توطئه دیگر آمریکا دانست و گفت: هدف وزیر خارجه آمریکا از سفر به هشت کشور عربی منطقه چیزی جز تشکیل ناتو عربی و دنبال کردن پروژه ایران هراسی نیست؛ در این میان بین قطر و آل سعود اختلافاتی وجود دارد که مایه نگرانی آمریکاست.

وی در پایان خاطر نشان کرد: آمریکا به دنبال این است که با متحد کردن کشورهای عربی علیه ایران، امنیت رژیم صهیونیستی را تامین کرده و از سوی دیگر به هم پیمامانان شکست خورده خود امید تزریق کند، اما عزت و سرافرازی برای جبهه مقاومت روز به روز بیشتر می شود و ذلت و شکست برای جبهه استکباری و مزدوران منطقه ای آنها بیش از پیش خواهد شد.

 

امام جمعه تربت حیدریه:

نظام الهی با ولایت مشروعیت پیدا می کند

 امام جمعه تربت حیدریه در آئین خطبه های این هفته نماز جمعه تربت حیدریه به سوال متداولی که در جامعه مبنی بر تاریخ دقیق شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها اشاره کرد و افزود: اراده خدا بر این بود تا مظلومیت جریان امامت و ولایت به یک نماد آشکار در تاریخ باقی بماند تا با ظهور آخرین ذخیره الهی حضرت بقیه الله عجل الله همه آنچه که مخفی مانده آشکار شود.

وی اظهار کرد: حضرت زهرا سلام الله بعد از رحلت پیامبر اسلام صلوات الله مبارزه خود علیه طاغوت و استکبار را شروع کرد و مبارزات استکباری را در مجلس خلفای جور با اعتراض و سخنرانی و در بین عامه مردم با تبیین و روشنگری و تبلیغ جریان امامت ادامه داد‌.

امام جمعه تربت حیدریه با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها الگوی ولایتمداری و ولایت پذیری است، افزود: حضرت زهرا سلام الله تلاش کرد تا مردم با نظام  ولایی آشنا شوند چرا که نظام الهی فقط با ولایت مشروعیت دارد.

عصمتی گفت: آنهایی که امروز چشم به بیگانگان دوخته اند و رهبری و امامت جامعه اسلامی را برای رفع حل مشکلات فصل الخطاب قرار نمی دهند نمیتوان گفت ولایت مدار و ولایت پذیر هستند.

انهای پیام/

نظر شما