شناسهٔ خبر: 30681501 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

امام جمعه تبریز:

در تبریز 2018 چیزی ندیدم، مدیرکل میراث و شهرداری پاسخگو باشند/ 100 طرح تبریز 2018 کجا اجرا شد

امام جمعه تبریز با عنوان اینکه تبریز در سطح دنیا به عنوان پایتخت گردشگری مطرح شد، گفت: اینکه از این فرصت چه میزان به نفع تبریز ۲۰۱۸ استفاده شده است را باید مسؤولان بگویند.

صاحب‌خبر -
به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب از تبریز، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز به اظهارات اخیر نخست وزیر صهیونیست‌ها در رابطه با ایران اشاره و اظهار کرد: نخست وزیر صهیونیست‌ها اخیرا گفته که اگر جمهوری اسلامی نیروهای خود را از سوریه خارج نکند حملات  رژیم صهیونیستی به مواضع ایران افزایش خواهد یافت.

وی افزود: این اظهارات از سوی مسوول رژیم صهیونیستی که خودشان کانون بحران و پشتیبانی از تروریست در آسیا هستند یک موضوع عجیب و غیرمنتظره نیست بلکه حیات این غده سرطانی به ریختن خون کودکان وابسته است.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: رقیب انتخاباتی نخست وزیر صهیونیست‌ها اعلام کرده است که  اگر در انتخابات پیروز شوم بلافاصله جنگ با غزه را آغاز خواهم کرد.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی به درخواست دولت قانونی سوریه و برای مبارزه با گروه‌های تروریستی هم‌پیمان شده و یک حضور مستشاری دارد، گفت: ماندن و خروج نیروهای ایرانی در سوریه موضوع مرتبط با ایران و سوریه است به طوریکه تجربه ۴ دهه ثابت کرده که جمهوری اسلامی ایران تهدیدپذیر نیست و با این گنده‌گویی‌ها هیچ خللی در عزم راسخ ایران و محور مقاومت ایجاد نخواهد شد.

دست فرزندان غیور ایران در مبارزه با رژیم غاصب قدس روی ماشه است

خطیب نماز جمعه تبریز تاکید کرد: ای صهیونیست‌ها، دست فرزندان ایران در مقابله با شما روی ماشه است و در صورت لزوم آخرین درس تاریخی را به شما روسیاهان می‌دهند. البته بنابه فرمایش رهبر معظم انقلاب این اقدامات مذبوحانه صهیونیست‌ها پاتک انقلاب بوده و هیچ ارزشی ندارد.

وی به سفرهای اخیر وزیر خارجه آمریکا در راستای سفر به کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: این سفر برای معرفی ایران به عنوان عنصر بی‌ثبات در منطقه است که به تبع آن منجر به برگزاری همایش بین‌المللی دو روزه در ۲۴ و ۲۵ بهمن در لهستان شده است.

آل‌هاشم ادامه داد: در راستای این رفتار آمریکا یک طرح ۱۹ ماده‌ای کنگره آمریکایی تبیین شده است که به تبع آن اعمال فشار مضاعف در دستور کار قرار می‌گیرد تا بلکه از این طریق ، هدف اصلی آمریکا یعنی تغییر رفتار ایران در سطح منطقه محقق شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان تهدید فعالیت‌های نیروی قدس و  سپاه پاسداران توسط  آمریکا اشازره کرد و گفت: مگر می‌توان فعالیت‌های نیروی قدس را که عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه می‌باشد را محدود کرد.

وی ادامه داد: مردم قهرمان ایران هیچ وقت خدمات ارزشمند سپاه را در راه ایجاد امنیت و اقتدار برای نظام ایران را فراموش نخواهند کرد.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی برای افزایش فشار علیه ایران یک کار گروه مشترک برای ایجاد نارضایتی داخلی در ایران ایجاد کرده تا نارضایتی‌ها در داخل کشور را افزایش دهد به طوریکه  با حمایت از نارضایتی‌ها درباره مسائل مختلف از جمله ایجاد آشوب و اغتشاش و ناآرامی در ایران را افزایش دهند.

وی متذکر شد: مگر مردم قهرمان ایران اجازه می‌دهد تا لهستان و آمریکا و صهیونیست‌ها به این هدف خود برسند و امیدواریم مردم قهرمان ایران همانطور که ۴۰ سال در برابر توطئه‌ها ایستاده‌اند باز هم خواهند ایستاد.

آل‌هاشم به بازداشت خبرنگار آمریکایی‌الاصل ایرانی در آمریکا اشاره کرد و گفت: این خبرنگار توسط پرس تی وی ایران جذب شده بود و وقتی به اسلام گروید نام خود را به مرضیه هاشمی تغییر داد.

وی ادامه داد: مرضیه هاشمی خبرنگار ایرانی برای دیدار با خانواده خود به آمریکا سفر کرده بود و توسط ماموران آمریکا بازداشت شده و با برخورد بدی و هتک حرمت با او رفتار کرده‌اند.

امام جمعه تبریز بازداشت خبرنگار ایرانی را یک توهین آشکار و خلاف حقوق بشر دانست و گفت: در حال حاضر هیچ‌گونه واکنشی در رسانه‌های دنیا در این رابطه مشاهده نشده است.

وی متذکر شد: این اقدام سیاسی و خارج از عرف محکوم بوده و وظیفه رسانه‌های آزاد این است تا با استفاده از تمام امکانات و ابزارها از روش‌ها و خوی نژادپرست و ضد حقوق بشر پرده بردارند و آمریکا را رسوا کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی بازدید خود از پارک علم و فناوری استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: پارک علم و فناوری در بین جوانان ایران اسلامی کارهای بزرگی انجام داده است به طوریکه دانشجویان کارهای بزرگی در آن انجام داده و از مسؤولان و نهادهای ذیربط و مدیران مربوطه درخواست حمایت از آنها را داریم.

وی اضافه کرد:  چندین شرکت دانش بنیان که در ارتباط با امور پزشکی و دندانپزشکی موفقیت‌های چشمگیری دارند نیازمند حمایت از وزارت بهداشت هستند و البته جوانان در بخش‌های دیگر از جمله صنعت، خدمات نیز نیازمند حمایت هستند.

وی با تاکید بر دستاوردهای چهل سالگی انقلاب، توضیح داد: پیشرفت علم در ایران ۱۱ برابر شده است و در حال حاضر ایران تولید کنند قایق پرنده رادار گریز با سرعت ۸۵۱ کیلومتر است.

آل‌هاشم ادامه داد: ایران هشتمین کشور تولید کننده اورانیوم ۲۰ درصد در جهان است و همچنین ایران سومین کشور تولید کننده دارویی بیماری ام.اس در سراسر جهان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: ایران تنها کشور تولیدکننده لوله‌های چدنی ۲۰۰۰ میلی متر در سطح آسیا است و همچنین جمهوری اسلامی سومین کشور تامین کننده دکل‌های انتقال برق در سطح آسیا است.

وی یادآور شد: ایران در زمره ۸ کشور فضایی قرار دارد و سومین کشور دارای فناوری ساخت نیروگاه خورشیدی در سطح دنیا است.
 
آل‌هاشم با تاکید بر اینکه هیچ‌گاه پیشرفت‌های علمی و اظهارات مداخله‌جویانه بیگانه فراموش نخواهد شد، توضیح داد: هفته  گذشته جوانان این مرز و بوم تلاش کردند تا ماهواره ۱۰۰ درصد بومی پیام را در مدار زمین قرار گیرد ولی به دلیل فنی این اتفاق رخ نداد که این یک امر طبیعی در مسائل آزمایشی و تکرار چندباره است.

وی افزود: البته وزیر ارتباطات نیز خبر از  ماهواره بعدی داد تا در هفته‌های آینده برای پرتاب آنها اقدام خواهد شد که همه این موضوعات ناشی از تاثیرات و برکات انقلاب است که ایران در کشور معدود کشورهای سازنده ماهواره قرار گرفته است.

امام جمعه تبریز بیان کرد: البته برخی کشورها از جمله مقامات آمریکا و فرانسه این تلاش علمی را فرزندان ایران را ناقض قطعنامه بین‌المللی می‌دانند در حالیکه ایران در راه پیشرفت و بالندگی و زمینه تحقق و تمدن نوین اسلامی در همه عرصه‌ها از جمله عرصه علم و فن‌آوری طرح‌های مشخصی دارد و به لطف خدا همه در حال پیگیری است و منتظر اجازه هیچ طرف بیگانه نیستیم.

وی متذکر شد: این مداخلات تاثیری در عزم و اراده ملت ندارد به طوریکه پیشرفت‌های علمی در تمام عرصه‌ها از آن ایران بوده و یاوه سرایی‌ها هیچ خللی در روند پیشرفت نخواهد داشت و حتی پیشرفت‌ها در حوزه موشکی و نظامی هیچ ارتباطی به بدخواهان ندارد.

امام جمعه تبریز با اشاره به فرارسیدن شهادت حضرت زهرا(س) به روایت ۷۵ روز، گفت: ایشان از جمله بانوان بزرگ اسلام بوده که با منش خود از جمله اعتصاب سیاسی، آگاه بخشیدن به جامعه و زنان توانست آتش مبارزه و مقاومت به خانه‌های مدینه جاری شود.

وی حضور زنان در صحنه‌های مبارزه انقلاب اسلامی و پشتوانه از هشت سال دفاع مقدس را مورد اشاره قرار داد و گفت: این حرکات زنان در ایران اسلامی وامدار حرکات سیاسی حضرت زهرا(س) است.

خطیب نماز جمعه تبریز بیان کرد: نکات ظریفی در وصیت حضرت فاطمه(س) مبنی بر دفن و غسل شبانه وجود دارد به طوریکه ایشان در وصیت‌نامه خود تاکید کرده‌اند که حضرت علی(ع) باید به آن عمل کند.

وی افزود: حضرت زهرا(س) تلاش کرد تا مسیر گمراهی امت را روشن کند تا آنهایی که مسیر انحراف را انتخاب کرده بودند را به مسیر درست بیایند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خاطرنشان کرد: امیدواریم خداوند به زنان توفیق الگوبرداری از این بانوی بزرگ را بدهد.

وی در اعلام مناسبت‌های تقویمی هفته به سالگرد شهادت، شهدای غزه اشاره کرد و گفت: غزه نماد مقاومت و پیروزی فلسطین است و ۲۹ دی ماه مصادف با پایان ۲۲ روزه در نوار غزه می‌باشد و از اینجا یاد شهدای غزه را گرامی می‌داریم.

وی افزود: همچنین در این هفته سالگرد رحلت محدث کبیری شیعه، حاج شیخ عباس قمی، از علمای بزرگ انقلاب اسلامی است.

امام جمعه تبریز به حادثه اخیر سقوط بوئینگ ۷۰۷ اشاره کرد و گفت: این هواپیما در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی جمهوری اسلامی از ماموریت خود بازگشته و در اطراف تهران دچار مشکل شد و ۱۳ نفر از خلبانان و کادر پرواز به شهادت رسیدند.

وی یادآور شد: در این روزهای سرد حواسمان به افراد نیازمند، زندانیان بی‌گناه، جوانان بیکار، تازه ازدواج کرده، مستاجرین باشد و بیایید از خرج‌های اضافی برخی مراسمات جلوگیری کرده و با احسان خود کارهای نیک انجام دهیم.

در تبریز 2018 چیزی ندیدم

آل‌هاشم اتمام سال ۲۰۱۸ را مورد اشاره قرار داد و گفت: تبریز در این سال به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام انتخاب شده بود و در سال ۲۰۱۹ این عنوان به باکو اختصاص دارد.

وی افزود: رئیس جمهور ایران در مراسم افتتاحیه این برنامه تاریخی فرهنگی حضور یافتند و به نظر می‌آید که مردم از ۲۰۱۸ همین برنامه رسمی را در ذهن دارد.

 امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: البته در این مراسم هم قول اجرای ۱۰۰  در ارتباط با تبریز ۲۰۱۸ پایتخت گردشگری را دادند که اجرا خواهد شد.

وی با ابراز تاسف از عدم اجرای مناسب و بهره‌گیری از این فرصت طلایی، خاطرنشان کرد: به جز برنامه مراسم رسمی در اجرای  این طرح‌ها حداقل چیزی ما ندیده‌ایم از این‌رو مسؤولان ذیربط از جمله مدیرکل سازمان میراث فرهنگی استان پیشنهاد می‌کنیم تا در مجامع عمومی و تریبون نماز جمعه توضیح دهند که از این ۱۰۰ طرح کدام اجرا شد و چه مقدار اعتبار برای این رخداد فرهنگی اختصاص یافته است و چه مقدار اعتبار هزینه شد.

وی بیان کرد: باید مدیرکل میراث فرهنگی توضیح دهد که اصلا از برنامه‌های ۲۰۱۸ مردم چه میزان اطلاع داشتند و چه میزان طرح فرهنگی در این شهر اجرا شده است که قطعا برخی برنامه‌ها اجرا شده که مردم خبر نداشتند.

نماینده ولی فقیه در استان ابراز کرد: برای بنده سوال است که از این ۱۰۰ طرح چه میزان اجرا شده و در کجاها اجرا شده است و البته اگر به شهرداری هم ارتباط دارد باید توضیح دهد  ولی عمدتا مسئولیت با میراث فرهنگی بود و خواهشمندیم برای توضیح به نماز جمعه بیایند.

وی با تاکید بر اینکه تبریز در سطح دنیا به عنوان پایتخت گردشگری مطرح شد، افزود: ولی از این فرصت چه میزان به نفع تبریز ۲۰۱۸ استفاده شده است را باید مسؤولان بگویند.

انتهای پیام/

نظر شما