شناسهٔ خبر: 30681331 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سفیر روسیه در کره‌شمالی: آمریکا به دنبال بهانه‌ای برای تشدید تحریم‌هاست

71129

سفیر روسیه در کره شمالی امروز (جمعه) گفت، اتهام مبنی براینکه کره شمالی فناوری دفاع موشکی از روسیه گرفته، تلاشی از سوی آمریکا برای بهانه تراشی به منظور اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه پیونگ یانگ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، الکساندر ماتسه‌گورا، سفیر روسیه در کره شمالی گفت: واشنگتن به شدت به دنبال یک بهانه دیگر برای اعمال تحریم و فشار شدید علیه کره شمالی است. اتهامات آمریکا علیه کره شمالی درباره دستیابی این کشور به فناوری سیستم‌های دفاع موشکی از سوی روسیه شاید برای همین توجیه و بهانه تراشی باشد.

وی ادامه داد، ادعاهای آمریکا درباره دستیابی کره شمالی به این فناوری تلاشی از سوی ایالات متحده برای بی اعتبار کردن روسیه در شورای امنیت سازمان ملل و پلتفورم منع گسترش است.

این مقام مسئول ادامه داد: اتهامات علیه روسیه با هدف بی اعتبار کردن ما در پلتفورم منع گسترش فناروی موشکی و شورای امنیت سازمان ملل است، چون ما در آنجا به دنبال کم کردن تدریجی تحریم‌ها علیه کره شمالی در پاسخ به اقدامات رهبری این کشور در خلع سلاح اتمی در شبه جزیره کره و کاهش تنش در منطقه هستیم.

اخیرا، آمریکا در بازبینی دفاع موشکی ۲۰۱۹ خود مدعی شد که کره شمالی فناوری دفاع موشکی روسیه را در اختیار دارد و در حال توسعه و ساخت ظرفیت‌های دفاع موشکی خود به ویژه سیستم متحرک دفاع موشکی و هوایی است.

انتهای پیام

مترجم: ایراندخت آذرشکیب

دبیر: مهران ثنایی

برچسب‌ها:

نظر شما