شناسهٔ خبر: 30681260 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده مردم دلفان و سلسله تاکید کرد؛

تسهیلات ۵۰ میلیون ریالی به بازنشستگان شهرستان دلفان پرداخت شود

نورآباد- نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: تسهیلات ۵۰ میلیون ریالی به بازنشستگان شهرستان دلفان پرداخت شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی رستمیان روز جمعه در مراسم تجلیل از بازنشستگان شهرستان دلفان، از انتخاب دلفان به عنوان پایلوت طرح کشوری اشتغال خانگی ویژه بازنشستگان خبر داد و اظهار داشت: علاوه بر این از طرف وزارت کشور این شهرستان به عنوان پایلوت اقتصادی و اجتماعی در کشور انتخاب شده است و فرصت مناسبی در راستای جبران توسعه نیافتگی این شهرستان در عرصه های مختلف خواهد بود.

وی، ایجاد خانه امید بازنشستگان، تخصیص اعتبار ویژه تسهیلات ۵۰ میلیون ریالی برای بازنشستگان و توجه ویژه به مشکلات درمانی را از خواسته های مهم و اساسی بازنشستگان دلفان عنوان کرد.

نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از یک میلیون و ۴۲۰ هزار نفر بازنشسته ۶۱.۵ درصد فرهنگی هستند، افزود: فرهنگیان بازنشسته عمر خود را صرف تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم کردند باید قدردان زحمات این عزیزان باشیم و از آنها سپاسگزاری کنیم.

رستمیان با اشاره به حمایت مجلس از بازنشستگان، گفت: یکسان سازی حقوق این قشر زحمتکش جامعه در دستور کار مجلس قرار دارد چون اعتقاد داریم با این حقوق کم نمی توان به معیشت زندگی و مخارج سرسام آور رسید.

وی با اشاره به اینکه افرادی که در گذشته بازنشسته شده اند ظلم بیشتری را متحمل شده اند و نباید این روند ادامه داشته باشد، افزود: قدرت خرید بازنشستگان بسیار پایین است، چطور می توان به راحتی از این موضوع گذشت و با آرامش زندگی کرد زمانی که نمی توان برای خود و آینده فرزندانشان کاری کرد.

رئیس مجمع نمایندگان لرستان، بر ضرورت توجه و اهتمام به مسائل و مشکلات بازنشستگان شهرستان دلفان از لحاظ به کارگیری بازنشستگان در کانون‌ها و تعاونی های چند منظوره تاکید کرد.

نظر شما