شناسهٔ خبر: 30681200 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس پلیس راهور گیلان:

تلفات تصادفات 9 ماه امسال، 9 درصد افزایش یافته است

رشت - ایرنا - رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی گیلان گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، تلفات تصادفات رانندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 9 درصد افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سرهنگ محمدرضا محمدی در خطبه های پیش از نماز جمعه این هفته رشت اظهار داشت: تصادفات و مرگ های ناشی از آن، کام خیلی از هم وطنان را تلخ می کند و این همان دغدغه ای است که مقام معظم رهبری به آن اشاره کرده اند.
وی با اشاره به در پیش بودن سفرهای نوروزی، بر ضرورت رعایت موارد راهنمایی و رانندگی تاکید کرد و گفت: تصادفات منجر به فوت در کشور ما بسیار زیاد است و سالانه حدود 16 هزار نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست می دهند و خسارت های مالی زیادی هم به جامعه تحمیل می شود.
سرهنگ محمدرضا محمدی رعایت مقررات و قوانین را منتج به کاهش تلفات ذکر و اضافه کرد: حدود 45 درصد تلفات تصادفات در گیلان مربوط به عابران است که 74 درصد آنان بین 45 تا 85 سال سن دارند و همچنین 34 درصد تلفات تصادفات مربوط به موتورسیکلت ها بوده و بیشترین متوفیان موتورسوار نیز فاقد کلاه ایمنی هستند.
رئیس پلیس راهور گیلان در خاتمه سخنانش توجه به زیرساخت های جاده ای، برخورداری از سیستم های کنترل هوشمند در محورهای مواصلاتی و نیز خودرو و کیفیت بالای آن را در کاهش تصادفات موثر عنوان کرد.
7285/2007/

نظر شما