شناسهٔ خبر: 30681195 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

برگزاری نخستین دوره آموزشی «هر مسجد یک خبرنگار»

نخستین دوره آموزشی «هر مسجد یک خبرنگار» به همت ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، نخستین دوره آموزشی «هر مسجد یک خبرنگار» امروز ( 28 دی ) به همت ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد و نمایندگی خبرگزاری شبستان استان و با حضور خبرنگاران مسجدی در محل سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

در این دوره آموزشی که در حضور رضا دهبانی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد و علیرضا دولت آبادی، رئیس ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار شد، افراد شرکت کننده در دو نوبت صبح و عصر در کلاس های آموزشی حضور پیدا کردند.

 

معرفی رسانه های ارتباط جمعی از قبیل مطبوعات، خبرگزاری ها، رادیو و تلویزیون و تشریح فعالیت یک خبرنگار در هر حوزه با تاکید بر نوع فعالیت در حیطه خبرگزاری، معرفی اصول مصاحبه، آشنایی با مبانی و تعاریف خبر، تفاوت روایت خبر در رادیو، تلویزیون، مطبوعاتی، خبرگزاری ها و شبکه های اجتماعی، ارزش ها و عناصر خبری، سبک نویسی خبری و تاکید بر سبک هرم وارونه و .... از جمله سرفصل های عمومی و آموزش تخصصی این دوره بود.

 

 

این دوره در راستای انعکاس فعالیت ‌های کانون ‌های مساجد سراسر کشور در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران برگزار ‌شد.

 

علیرضا دولت آبادی، رئیس ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این دوره، گفت: طرح «هر مسجد یک خبرنگار» یکی از مصوبات اجلاس سراسری مسئولان ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور است.

 

دولت آبادی ادامه داد: در طرح ملی «هر مسجد یک خبرنگار» بنا بر این است که در طول سه سال این طرح در کشور اجرایی شود.

وی اظهار داشت: دوره نخست این طرح به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان همزمان با سراسر کشور آغاز شده و هدف از این دوره و طرح ملی، شناسایی و کشف استعدادها بچه های مسجدی در حوزه رسانه است.

 

رئیس ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به دغدغه ای که در حوزه رسانه و مسجد داشته و داریم، در ادامه دوره های تکمیلی و کارگاه های آموزشی نیز برگزار خواهد شد.

نظر شما