شناسهٔ خبر: 30681087 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

واکنش گسترده مردم و کارشناسان به صحبت‌های نامتعارف کی‌روش؛

وقتی دیگر صحبت‌های مرد پرتغالی خریدار ندارد/ این تیم ملی "ایران" است، نه تیم ملی "کی‌روش"!

عزت و شرافت ایران بالاتر از هر اسمی است که بخواهد کوچک‌ترین توهینی به این مردم کند و حالا بازهم مردم ایران نشان خواهند داد که یکپارچه پشت سر تیم ملی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، اتفاقی که برای تیم ملی کشورمان در جدول رده‌بندی پس از پایان بازی مقابل عراق افتاد در نگاه اول اتفاق دلچسبی بود که به عنوان تیم اول توانستیم صعود کنیم و با توجه به قرعه بهتر نسبت به عراق مقابل عمان قرار خواهیم گرفت. ولی موضوع از جایی تلخ می‌شود که همچون چند بازی گذشته تیم ملی، کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی تیم ملی با انجام صحبت‌هایی قبل و بعد از بازی شیرینی این پیروزی‌ها و موفقیت‌ها را به کام مردم کشور و مسئولین تلخ کرد. اتفاقی که باعث شد همه کارشناسان، مجریان و پیشکسوتان ورزشی نسبت به این موضوع و صحبت‌ها واکنش‌های تندی داشته باشند.

مردم کشورمان نیز از زمانی که این صحبت‌ها توسط سرمربی پرتغالی ایراد شد با انتقادهای شدیدی نسبت به کی‌روش در فضای مجازی واکنش نشان دادند و هزاران توییت درخصوص نفی این صحبت‌ها از طرف کاربران منتشر شد. جواد خیابانی مجری سرشناس ورزشی ایران که این روزها ویژه برنامه جام ملت‌های آسیا را در شبکه ورزش اجرا می‌کند بعد از این صحبت‌های کی‌روش، حجت را بر همه فوتبال‌دوستان تمام کرد و حرف‌هایی را زد که شاید اگر فدراسیون فوتبال در این چند سال گوش شنوایی داشت هیچگاه کار به جایی نمی‌رسید که این مربی بخواهد اینگونه نسبت به مردم ایران و مسئولین ورزش کشور توهین و هتاکی کند. جواد خیابان گفت: کی‌روش کارمندی برای فوتبال ما است نه رئیس ما و اینگونه اظهارنظرها و دخالت کردن‌ها در حوزه اختیارات او نیست."

بعد از خیابانی این‌بار نوبت عادل فردوسی‌پور، محمدحسین میثاقی و محمدرضا احمدی دیگر مجریان ورزشی بود که نسبت به اظهارنظرهای کی‌روش واکنش نشان دهند. بعد از این واکنش‌ها مشخص شد که دیگر اظهارنظرهای نامتعارف کی‌روش خریدار ندارد.

از روز گذشته موجی از واکنش‌ها نسبت به صحبت‌های چند وقت اخیر کی‌روش در فضای توییتر راه افتاده است که به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

یوسف اکبری- دبیر ورزشی خبرگزاری ایسنا

کی‌روش وسط بزرگترین آرزوی فوتبال‌دوستان ایرانی دوباره زد زیر میز احترام.

اما آیا میدانید در این اوضاع بد اقتصادی ایران او ساعتی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حقوق میگیرد. روزی ۶۰ میلیون

ماهی ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون. خدا بده برکت. کلاه دوستان بالاتر.

********************

مهدی ملکی- دبیر ورزشی روزنامه ایران:

نهصد هزار دلار برای ۶ ماه، ۶ هزار دلار برای هر برد و ۸ هزار دلار پاداش بابت صعود از گروه

 در این شرایط بیایی ازسفره خالی مردم بگویی! چقدر این رویه برایمان آشناست. مثل فلان نماینده یا مسئولی که ماهی ۲۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرد و از خط فقر و سفره خالی مردم صحبت می‌کند.

******************

علی اکرمی- روزنامه‌نگار و فعال سیاسی:

کی‌روش می‌تواند به عنوان نامزد جبهه پایداری برای انتخابات مجلس مطرح شود دعواهایش را به رهبری وصل می‌کند و مسئولین را می‌ترساند؛ از فقر و گرسنگی مردم هم چماق بر سر رقبا می‌سازد در همان زمانی که خودش بیشترین پول را از بیت‌المال گرفته!

****************

حسین سپهوند- فعال رسانه‌ای

من راجع به شخصیت فنی کی‌روش احترام فراوان قائلم اما سوال اینجاست باید راجع به شخصیت فردی او هم احترام قائل بشم؟

جناب #تاج به جای فرار از دست جناب #عارف خواننده عزیز و محترم ، سرمربی بی ادب #تیم_ملی رو مدیریت کن و ببرش جنوب ایران کشتی شکست خورده‌ی پرتغالی‌ها رو نشونش بده تا ...

**********************

حسین نورانی‌نژاد- سخنگوی حزب اتحاد ملت:

کاش #کیروش که از روز اول جنجال ساخته و توهین کرده، در شرآفرینی‌های آخرش موفق نشود. حتا اگر تا آخر جام را ۶ هیچ ببریم، ارزش آن را نداره که ا‌و بتونه با وسط کشیدن پیام رهبری و مسایل باشگاهی و هر نکته بی‌ربط دیگر، فوتبال ما را از درون تکه تکه کنه. کافی است ملی فکر کنیم

********************

زهیر موسوی- فعال اجتماعی:

قطبی، قلعه نویی، برانکو، کیروش و..... همه اومدن و رفتن اما تیم ملی فوتبال ایران مونده. ما هنوز 4تا فینال دیگه داریم تا طلسم قهرمانی رو بشکنیم. دو هفته صبر کنیم. اول از همه با خودم هستم.

*******************

پژمان راهبر- روزنامه‌نگار و سردبیر ورزش سه:

فکر می کنید آقای داورزنی دیشب برای چه کاری در اردوی تیم ملی بودند؟ بنا به گفته یک مقام آگاه 450 هزار یورو بابت دو برد تیم ملی و صعود به دور بعد به تیم ملی پرداخت شد. بنابر پروتکل مصوب بازیکنان وکادر تیم ملی بابت هر پیروزی 3 و 6 هزار دلار پاداش می گیرند.

******************

بهرنگ علوی- بازیگر سینما و تلویزیون:

حالا دیگر تیم ملى ایران در مرحله حذفى

براى رسیدن به فینال و قهرمانى باید از

حریف قُلدرى به نام کیروش بگذرد ..!!

*******************

امید توشه- روزنامه‌نگار:

کی‌روش بعد از ۸ سال حضور در ایران بیشتر از همیشه شبیه جمهوری اسلامی شده: «استاد ایجاد بحران‌های بی‌خود.»

********************

سید عبدالهادی آرامی- معلم و روزنامه‌نگار:

من یک معلم ام. همیشه سعی میکنم موقع امتحانات آرامش دانش آموزانم را مدنظر قرار دهم و از طرح سوالات سخت و بی‌ربط و حاشیه ای بپرهیزم. کارلوس کی‌روش حتی اگر بهترین مربی دنیا باشد، وظیفه دارد در فصل امتحانات، شاگردانش را از حاشیه دور نگهدارد. نه اینکه خود حاشیه بسازد.

photo_۲۰۱۹-۰۱-۱۸_۱۶-۵۳-۰۱

 

13

14

15

16

17

18

19

20

 

22

 

23

24

25

تیم ملی فوتبال ایران برگزیده‌ای از فرهنگ، اقتدار و تمدن این کشور است که حالا در مهم‌ترین رویداد فوتبالی قاره کهن روزهای حساسی را سپری می‌کند. درست است که موضوع مربی پرتغالی به یکی از دغدغه‌های اصلی این روزهای فوتبال ما تبدیل شده ولی نباید این موضوع را فراموش کنیم که تیم ملی ایران در آزمون سختی قرار دارد و پرداختن به حاشیه‌ها باعث خواهد شد این تیم از آن رسالت اصلی که همان قهرمانی در قاره آسیا است دور شود. در این یکی دو سال اخیر همه ظرفیت و امکانات در اختیار فدراسیون فوتبال قرار داده شده که این مهم اتفاق بیفتد و باید این نکته مهم را در نظر داشته باشیم که طرف حساب مردم ایران قطعا کارلوس کی‌روش نیست، چون همانطور که در بالا اشاره شد کی‌روش نیز جزیی از این پازل است و فدراسیون فوتبال باید جوابگوی هواداران میلیونی کشور باشد. ما همه باید برای موفقیت و سربلندی تیم ملی ایران تلاش کنیم چون تنها این نام است که میلیون‌ها ایرانی پشت سر آن ایستاده‌اند. عزت و شرافت ایران بالاتر از هر اسمی است که بخواهد کوچک‌ترین توهینی به این مردم کند و حالا بازهم مردم ایران نشان خواهند داد که یکپارچه پشت سر تیم ملی هستند که این تیم بتواند به قهرمانی آسیا دست پیدا کند. در حال حاضر با استعدادترین بازیکنان یکی دو دهه اخیر فوتبال کشور در تیم ملی حضور دارند و قطعا این سرمایه‌ها می‌توانند دست به کار بزرگی بزنند و همانطور که ورزش ما در چند سال گذشته اقتدار خود را در میادین بین‌المللی نشان داده این‌بار جوانان غیور ایران صلابت فوتبال ایران را نشان خواهند داد. همه ما باور داریم این تیم ملی "ایران" است نه تیم ملی "کی‌روش"!

نظر شما