شناسهٔ خبر: 30681076 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

انقلاب اسلامي براي دنيا خير و برکت داشته است

صاحب‌خبر -
انقلاب اسلامي براي دنيا خير و برکت داشته است
خبرگزاري آريا - بيرجند - ايرنا - امام جمعه موقت بيرجند گفت: انقلاب اسلامي به منطقه اميد و بيداري را تزريق کرده و براي دنيا خير و برکت داشته است.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام محمد مختاري در خطبه هاي نمازجمعه بيرجند در مصلاي المهدي (عج) افزود: نظام اسلامي برخاسته از انقلاب الهي پيامبر اسلام (ص) بوده و طبق آن الگوي کامل ايجاد شده است.
وي با اشاره به چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران در بهمن ماه امسال گفت: نظام الهي پيامبر (ص) عالي ترين نظام بود اما صدماتي مثل فاطميه، کربلا، جنايت هاي بني اميه و بني عباس را هم داشت که اين صدمات در برابر خدماتي که پيامبر انجام و مردم را از خرافات، جهالت، بت پرستي، جنگ و جدال و انحرافات نجات داد، قابل مقايسه نبود.
خطيب جمعه بيرجند تصريح کرد: صدمات، مربوط به اسلام و قرآن نبود بلکه به يک عده دنياطلب، قدرت طلب و غفلت توده مردم مربوط بود.
وي با بيان اينکه نبايد هرگز اسلام را زيرسئوال ببريم گفت: نظام پهلوي ادامه نظام شاهنشاهي دو هزار و 500 ساله بود و نظام شاهنشاهي هم خدماتي داشت و کوروش ها و نادرها در دوره هايي قيام کرده و افتخاراتي آفريدند اما اين خدمات در برابر صدماتي که نظام شاهنشاهي در اين صدها سال به کشور ما زد، ناچيز است.
حجت الاسلام مختاري گفت: ايران تمدني بزرگ بود که آن را به کشوري کوچک تبديل کردند و وقتي ملت ايران انقلاب کرد مستعمره آمريکا و جولانگاه پرتغال، انگلستان و آمريکا شده بود.
وي بيان کرد: نظام سلطنتي، کشور را به يک مستعمره تبديل کرد و اين صدمه قابل مقايسه با خدماتي که ممکن است بعضي سلاطين کرده باشند، نيست؛ اين صدمات ناشي از نظام فاسد سلطنتي است چون شاه مملکت يا بر اثر ارث و قلدري يا دست نشانده بودن استعمار تعيين مي شد و هر سه راه غلط و فاسد است.
امام جمعه موقت بيرجند ادامه داد: 2 تفکر غالب در خصوص انقلاب اسلامي از ابتداي پيروزي تاکنون وجود دارد و تفکر نخست اين است که همه گذشته را سياه نمايي کرده و دستاوردها را ناچيز مي شمارد، به مرم القاي پشيماني و ندامت مي کند و آنها را براي شورش و آشوب تحريک مي کند.
وي چنين تفکري را مربوط به دشمنان مغرض و دوستان نادان دانست و گفت: پشت تفکر يادشده مثلث شوم استکبار جهاني، صهيونيسم بين المللي و ارتجاع عرب منطقه قرار دارد که در اجلاس هاي مختلف با زر و دلار ايالات متحده آمريکا و عربستان سعودي و با تزوير رسانه اي تلاش دارند خورشيد حقيقت انقلاب اسلامي را پنهان کنند.
حجت الاسلام مختاري افزود: در 40 سال گذشته نشان داده شد که تلاش هاي استکبار جهاني عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي تلاش مذبوحانه اي است و هيچ وقت به جايي نمي رسد.
وي گفت: بنده خطاب به دشمنان نظام و انقلاب همان سخن اباعبدالله الحسين (ع) را مي گويم که اگر دين نداريد، لااقل آزاده باشيد و منصف بوده و برکات 40 ساله انقلاب را ديده و صدمات استکبار و صهيونيست و ارتجاع را براي منطقه ببينيد.
امام جمعه موقت بيرجند بيان کرد: انقلاب اسلامي در اين 40 سال براي داخل و کشور دين، ديانت، ايمان، استقلال، پيشرفت علمي و دستاوردهاي فراواني داشته و تفکر ناب توحيدي و مردم سالاري ديني را به جهان بشريت عرضه کرده است.
وي گفت: در اين 40 سال و قبل آن استکبار و صهيونيست براي دنياي بشريت غير از قتل، غارت و خشونت چه دستاوردي داشته لذا استکبار منطق نداشته و افراد منتقد و مخالف را با اره تکه تکه مي کند و يک خانم آمريکايي الاصل محجبه را به جرم اينکه در يک شبکه تلويزيوني مربوط به ايران کار مي کند بدون هيچ جرم ديگري با او بدرفتاري مي کنند.
حجت الاسلام مختاري تفکر دوم در خصوص انقلاب اسلامي را منطبق بر واقعيت و مفيد براي کشور دانست و افزود: در اين 40 سال کاميابي ها، موفقيت ها و دستاوردهاي بزرگ و افتخارآميزي داشتيم، هرچند ضعف ها و صدماتي داشته که بايد آنها را اصلاح کنيم.
وي اظهار داشت: هيچ نظامي در جهان سفيد يا سياه مطلق نيست و براي قضاوت کردن در خصوص حکومت ها و نظام ها بايد نقاط قوت و ضعف را کنار هم بگذاريم و ببينيم خدمات اين حکومت بيشتر بوده و اگر اين نظام نبود اوضاع بهتر يا فاجعه آميز بود.
خطيب جمعه بيرجند گفت: بايد بررسي شود منشا صدمات، ذات حکومت يا تحميلي بوده و با اين دو ويژگي مي توان يک حکومت را به شکل منصفانه قضاوت کرد لذا اعتقاد ما بر اين است که خدمات نظام اسلامي به مراتب بيشتر از صدماتي بوده که بعد از انقلاب ما ديديم و هرگز قابل مقايسه نيست و اگر انقلاب اسلامي نبود امروز فاجعه بود و از دين و ديانت، عزت و استقلال خبري نبود و نوکر صد درصد دنياي استکبار بوديم.
وي تصريح کرد: هرچند ممکن است صدمات و ضعف هايي باشد اما اين صدمات مربوط به ذات انقلاب و نظام و اسلامي نيست بلکه منشا تحميلي دارد و منشا اول آن فتنه هاي استکبار است.
حجت الاسلام مختاري گفت: منشا دوم، قصور و تقصير دوستان داخلي از حاکمان و مسئولان تا توده هاي مردم است و منشا سوم علل و عوامل طبيعي است که هيچ کدام از اين مشکلات مربوط به ذات انقلاب نيست.
وي افزود: با وجود همه ضعف ها نظام اسلامي بهترين نظام جهان است و به تعبير حضرت امام خميني(ره) حفظ آن از اوجب واجبات است.
امام جمعه موقت بيرجند تصريح کرد: نظام طاغوت مزدور پهلوي صدمات زيادي به ملت ايران زد و صدمات آنها قابل مقايسه با خدمات ناچيز آنها نيست که اين صدمات هم ريشه در ذات فاسد حکومت پهلوي داشت.
وي در بخش ديگري از سخنانش شهادت حضرت زهرا (س) را از مناسبت هاي هفته ذکر کرد و گفت: از همه مردم مومن و متدين خراسان جنوبي تقاضا دارم قدر اين فرصت طلايي ايام فاطميه را بدانند و مردم مومن و متدين را با حقايق فرهنگ فاطمي و حقايق دين، قرآن و اهل بيت به خوبي آشنا کنند تا مردم شريف ما گرفتار فتنه هاي شياطين انس و جن و فرقه هاي انحرافي استکباري و شيطاني امروز نشوند.
حجت الاسلام مختاري گفت: بهترين فرصت براي نجات مردم و جوان ها از وسوسه هاي شيطاني و فتنه هاي آخرالزماني مجالسي است که با نام و ياد فاطمه زهرا (س) و فرزندان ايشان برگزار مي شود.
7559*3028
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما