شناسهٔ خبر: 30681061 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

انقلاب اسلامي نتيجه جنايات تاريخي آمريکابود

صاحب‌خبر -
انقلاب اسلامي نتيجه جنايات تاريخي آمريکابود
خبرگزاري آريا - زنجان – ايرنا – نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان گفت: انقلاب اسلامي ايران نتيجه و عکس العمل جنايت ها و ظلم هاي تاريخي آمريکاست.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام علي خاتمي روز جمعه در خطبه هاي نماز جمعه زنجان با تاکيد بر اينکه روز شنبه حساس ترين روز تاريخ حيات اسلام است، افزود: اين روز در فرهنگ عمومي ما به نام روز غزه نامگذاري شده که روز مبارزه عليه استکبار جهاني به شمار مي رود.
وي با بيان اينکه غزه با کمترين مساحت و جمعيت 2 ميليون نفري، اسرائيل جعلي در اين مکان جغرافيايي براي خود جايي ايجاد کرده است، اظهارداشت: اين مهم بر اثر توطئه انگليس و آمريکاي جنايتکار است که بدون پاينبدي به اصول بين المللي نسل کشي مي کنند.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان گفت: در جنگ هاي 22، هشت و 51 روزه مقاومت ملت مسلمان فلسطين و غزه نسخه ارزشمندي از مقاومت بود که در تاريخ جهان اسلام ثبت شد.
حجت الاسلام خاتمي به سالروز شهادت فاطمه زهرا(س) و تقارن اين روز با چهلمين سالروز پيروزي انقلاب اشاره کرد و يادآورشد: آمريکا ادعا داشت ايرانيان اين جشن را نخواهند ديد اما اتخاد ملت ولايتمدار و همبستگي آنها اين نقشه دشمنان را خنثي کرد.
وي تاکيد کرد: به روايتي سالروز شهادت مظلومانه دختر پيامبر گرامي اسلام (ص) در 22 جمادي الاول و سوم جمادي الثاني است، که دومين روايت مقارن را سالروزپيروزي انقلاب است و نبايد به بهانه برگزاري مجالس عزاداري در زنجان جشن هاي تاريخي ايران تحت الشعاع قرار گيرد و برعکس اين مساله نيز نبايد اتفاق بيفتد.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان، اول بهمن را سالروز وفات عالم رباني شيخ عباس قمي بيان کرد و افزود: اين فقيه مرحوم کتاب ارزشمند مفاتيح الجنان را ترجمه کرده و به جهت اخلاص ماندگار است.
حجت السلام خاتمي با بيان اينکه جنايت ها و دشمني آمريکا با ايران مربوطه به دوره جديد نيست، تاکيد کرد: اين استعمارگر تاريخ در جهان از 40 سال قبل با ايران و اسلام دشمن داردو در حال حاضر انرژي هسته اي را بهانه مي کند در حاليکه در گذشته چنين دانشي نداشتيم.
وي متذکر شد: در هشت سال جنگ تحميلي عراق عليه ايران، به دستور آمريکا فرانسه هواپيماي جنگي و آلمان سلاح هاي شيميايي به عراق مي داد و همه کشورهاي اروپايي باهم متحد عليه ايران بودند.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان گفت: انقلاب اسلامي ايران نتيجه و عکس العمل جنايت و ظلم هاي تاريخي آمريکاست و هر ايراني کل جنايت هاي امريکا را به خاطر دارد.
حجت الاسلام خاتمي متذکر شد: در حال حاضر آمريکا 800 پايگاه نظامي در 80 کشور دنيا به بهانه حفظ منافع خود ايجاد کرده در حاليکه حفظ آن بايد در داخل مرزهاي هر کشوري باشد.
وي در پايان از دستگاه هاي ذي ربط خواستار تشديد نظارت و بازرسي در بازار را خواستار شد که بايد با نزديک شدن به نوروز اين مهم محقق شود.
9505/8068
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما