شناسهٔ خبر: 30681051 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

محور سخنان امامان جمعه شهرهاي اصفهان

صاحب‌خبر -
محور سخنان امامان جمعه شهرهاي اصفهان
خبرگزاري آريا - اصفهان- ايرنا- تحليل نادرست اميد را در جامعه از بين مي برد، تسليم فضاي مجازي نباشيم و مواضع اروپايي ها با امريکا يکي است از جمله محور سخنان امامان جمعه در نماز جمعه اين هفته شهرهاي استان اصفهان بوده است.

**تحليل نادرست اميد را در جامعه از بين مي برد
اصفهان- ايرنا- امام جمعه موقت تيران گفت: تحليل نادرست بعضي از مردم نسبت به مسائل کشور در فضاي مجازي، سياه نمايي کرده و اميد را در جامعه از بين برده است.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام و المسلمين حسين کريمي در خطبه هاي نماز جمعه تيران افزود: تحليل هاي غير صحيح و ناآگاهانه بعضي از مردم نسبت به اتفاقات داخلي و خارجي باعث شده که موجي از نا اميدي ايجاد و به تفکر انقلابي و انقلابي گري جامعه صدمه مي زند.
وي بيان کرد: نبايد با بي اطلاعي از همه اتفاقات اظهارنظر کرد زيرا اين اظهارنظرهاي غيرمنطقي منجر به صدمه به نظام و تخريب مسئولان و اقداماتي که صورت گرفته مي شود.
امام جمعه موقت تيران با اشاره به اينکه انتقاد زمينه ساز پيشرفت کشور است، تصريح کرد: انتقاد با سياه نمايي متفاوت است و نبايد سياه نمايي در خصوص فعاليت هاي صورت گرفته بشود و به بهانه انقلاب اصل نظام هدف قرار گيرد.
وي ادامه داد: دشمن در بيرون از مرزها به صورت رسانه اي و مغرضانه انقلاب اسلامي را تخريب مي کند و بايد نسبت به اين توطئه هاي دشمنان آگاه و بيدار باشيم که نا خودآگاه به اصل نظام صدمه نزنيم.
7131
**تسليم فضاي مجازي نباشيم
امام جمعه سميرم گفت: نبايد تسليم شبکه هاي اجتماعي باشيم و هر حرف و نقل و بحثي را به راحتي نشر داده و پذيرا باشيم.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام سيف الله دهقاني فيروزآبادي در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته سميرم در حسينيه انقلاب اسلامي اين شهر اظهارداشت: امروز سياه نمايي در اين فضاها مردم را از سبک و منش زندگي اسلامي و ايراني دور و دورتر کرده است.
وي خاطرنشان کرد: شيعه مکتبي مترقي است که براي خود راه و روش زندگي دارد اما امروز شاهديم غرب و غربگرايي و رفتن به سمت زندگي و تجملات غربي بيشتر و بيشتر شده است.
وي با تسليت شهادت ايام فاطميه اول تصريح کرد: همه ما مسلمانيم و بايد با راه و روشي زندگي کنيم که فردا در حضور ائمه معصومين شرمنده و سر بزير نباشيم.
خطيب جمعه سميرم انتخاب نام نيکو و اسلامي براي فرزندان را اقدامي شايسته برشمرد و ادامه داد: معنا و مفوم نام زهرا درخشاني و درخشندگي است و چه زيباست ما نيز اين نورانيت را با نام ايشان و ساير امامان و معصومان در زندگي خود جاري و ساري کنيم.
دهقاني با اشاره به ميزباني پايتخت لهستان از اجلاس ضد کشورمان بيان داشت: استکبار و شيطان بزرگ تاب ديدن توانمندي و اقتدار ايران را ندارند و در حالي که امروز خود منزوي تر و منفورتر از هر زماني است تلاش مي کنند ايران را محکوم و عليه ما توطئه کنند.
7147/
** مواضع اروپايي ها با امريکا يکي است
امام‌جمعه خميني ‌شهر گفت: دولت دل ‌خوش به مواضع اروپا نباشد زيرا مواضع کشورهاي اروپائي همان مواضع آمريکاست، کشورهاي اروپائي هيچ فرقي با آمريکا ندارند.
به گزارش ايرنا، حجت‌الاسلام عباس رحيمي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين شهر اظهارداشت: تنها کشور و نهضتي که به آمريکا نه گفت و در مقابل قلدري آن ايستاد امام راحل و انقلاب جمهوري اسلامي بود.
وي ادامه داد : امروز همه دنيا و حتي کنگره امريکا هم به قلدري و زورگويي رئيس ‌جمهور خود نه مي ‌گويند و يک ماه است بودجه درخواستي توسط ترامپ تصويب نمي ‌شود.
امام‌جمعه خميني ‌شهر با بيان اينکه آمريکا از داخل پوسيده است، گفت:با توجه به بدعهدي آمريکا در برجام از نحوه برخورد دولت با کشورهاي اروپائي به ‌شدت گلايه و انتقاد داريم از دولت مي‌ خواهيم به مواضع کشورهاي اروپائي اعتماد نکند.
7145
**نماز جمعه شمال استان اصفهان
خطبه هاي نماز جمعه شهرستان هاي کاشان، اردستان، آران و بيدگل
** تحريم هاي اقتصادي تلنگري به مسوولان است
امام جمعه موقت کاشان گفت: تحريم هاي اقتصادي ايجاد شده از سوي دشمن بر ضد ايران، تلگنري به مسوولان است که از خواب غفلت بيدار شده و آن را به فرصت تبديل کنند.
حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار در خطبه هاي نماز جمعه کاشان افزود: امروز حجت بر دولتمردان تمام است و ديگر نبايد چشم اميد به ديگران داشته باشند، بلکه بايد همه توجه مسوولان به استفاده از ظرفيت ها و توانمندي هاي داخلي متمرکز شود.
وي بيان کرد: انسان دانا فرصت ها را خوب شناخته و به موقع از آنها استفاده مي کند اما نشناختن فرصت ها و از دست دادن آنها خلاف عقل و موجب پشيماني خواهد شد.
امام جمعه موقت کاشان اضافه کرد: براي درمان اقتصاد دولتي بيمار وابسته به پول نفت، بايد چاره انديشي کرد چرا که اقتصاد و توليد کشور همواره از ناحيه قاچاق ضربه خورده است.
وي تصريح کرد: دوران دفاع مقدس به ظاهر جنگ، کشتار و آسيب مالي بود اما جوانان ما با رشادت و استفاده به هنگام و درست از آن شرايط، امنيت امروز کشور را رقم زدند.
اسلامي تبار يکي از آثار 40 سال مقاومت ملت ايران در برابر استکبار جهاني به سرکردگي آمريکا را سربلندي، اقتدار و بزرگي ملت شريف ايران دانست و يادآور شد: امروز ايران قدرتمندترين کشور در منطقه است و دشمنان با واهمه از آن، خواب به چشم نداشته و احساس خواري مي کنند.
وي همچنين به تهديد مقامات رژيم غاصب صهيونيستي مبني بر خروج نيروهاي ايراني از سوريه اشاره و تاکيد کرد: فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اهميت قائل نشدن براي آن، تهديد نتانياهو را مضحک دانست و گفت که هرگز حضور مستشاران نظامي ايران براي توانمندسازي جبهه مقاومت از سوريه بيرون نخواهد رفت.
امام جمعه موقت کاشان با اشاره به موقعيت حساس کشور در منطقه و جهان، لزوم دشمن شناسي و توطئه شناسي را يادآور شد.
وي در ادامه با محکوم کردن بازداشت خبرنگار پرس تي در آمريکا بيان کرد: اين بانوي مسلمان را بدون هيچ جرمي دستگير کرده و حجاب را از سرش برداشتند.
6136/8123
** خاندان سعود از سرنوشت شاه ايران و صدام درس بگيرد
امام جمعه اردستان گفت: خاندان سعود و حاميان منطقه اي با درس گرفتن از سرنوشت شاه ايران و صدام، دست از جنايت بر ضد مردم مظلوم يمن برداشته و آلت دست آمريکا نباشند که سرنوشتي بدتر از حاميان پيشين آنها خواهند داشت.
حجت الاسلام حسن دهشيري در خطبه هاي نماز جمعه اردستان به سالروز فرار شاه از کشور در سال 56 اشاره کرد و افزود: آمريکا و حتي انگليس به شاه هم وفا نکرد و او را به کشورش راه نداد.
وي بيان کرد: کساني که دل به آمريکا و غرب مي بندند، بدانند آنها همه چيز را براي خود مي خواهند و تا زماني که بتوانند استفاده ببرند، از افراد حمايت کرده و سپس رها مي کنند.
امام جمعه اردستان، مشکلات سياسي موجود در آمريکا و انگليس را يادآور شد و اضافه کرد: هر کس با حق مقابله کند، خودش گرفتار مي شود و امروز دولت انگليس و آمريکا با مخالفت مجلس و مردم کشور خود رو به رو هستند.
وي عنوان کرد: آمريکا تلاش داشت که با برگزاري همايشي ضد ايراني در لهستان، کشور را تحت فشار بگذارد اما با ياري خداوند موفق نخواهد شد و بسياري از کشورها با آن مخالف بوده که شرکت نکردنشان شکست ديگري براي آنها خواهد بود.
دهشيري همچنين به دستگيري خبرنگار پرس تي وي در آمريکا اشاره کرد و گفت:غربي ها از آزادي دم مي زنند اما يک خبرنگار مسلمان را زنداني کرده و مجبور به کشف حجاب مي کنند.
وي در ادامه با تاکيد بر برگزاري پر محتواي عزاداري هاي فاطميه (س) افزود: آيين هاي عزاداري به دور از رنگ و لعاب ها با حضور مردم و شکوه و معنويت بايد برگزار شود تا اثرگذاري بيشتري داشته باشد.
امام جمعه اردستان همچنين شهادت جمعي از ارتشيان در سانحه سقوط هواپيماي حامل گوشت را تسليت گفت و براي بازماندگان صبر و اجر از خداوند متعال خواستار شد.
7431/8123
** رژيم صهيونيستي در اوج ضعف و خواري قرار دارد
امام جمعه آران و بيدگل گفت: امروزه رژيم غاصب صهيونيستي در محاصره کامل جبهه مقاومت و در اوج ضعف و خواري قرار دارد اما هر از چند گاهي از روي ناچاري تهديدهايي مي کند، بي خبر از آنکه موشک هاي مقاومت آماده نابودي آنها است.
آيت الله سيد محمد موسوي در خطبه هاي نماز جمعه آران و بيدگل، به 29 دي روز غزه اشاره کرد و افزود: مقاومت جانانه مردم غزه در چندين جنگ برابر رژيم صهيونيستي، موجب پيروزي جبهه مقاومت و شکست سنگين آنان شد.
وي بيان کرد: اين دشمنان قسم خورده با راه اندازي کارگروهي هدف ايجاد نارضايتي و ايران هراسي را دنبال مي کنند که خروج از برجام در راستاي فشار به ايران براي ايجاد نارضايتي در کشور بود.
امام جمعه آران و بيدگل اضافه کرد: آنها با خيال خام خود در انديشه متلاشي کردن اقتصاد کشور هستند اما مردم هميشه در صحنه ايران مانند هميشه توطئه هاي آنها را بي اثر و خوارتر از هميشه خواهند کرد.
موسوي همچنين به برنامه ريزي دشمنان براي برگزاري همايشي ضد ايراني در کشور لهستان اشاره و تصريح کرد: آمريکا فهميده که به تنهايي نمي تواند با ايران مقابله کند و از اين رو به دنبال يارکشي است.
وي افزود: سران کشورهاي اروپايي بارها اعتراف کردند که ايران پس از 40 سال به يک کشور قدرتمند تبديل شده که ديگر قادر به رويارويي با آن نيستند، بر اين اساس با وقت کشي در اجراي مفاد برجام و وادار کردن ايران به پيوستن به FATF در پي فشار بر کشور هستند.
امام جمعه آران و بيدگل عنوان کرد: مسوولان بايد در برابر نقشه اروپايي ها ايستادگي کرده و بدانند که پيوستن به اين لايحه نه تنها سودي ندارد، بلکه با مباني فقهي هم سازگار نيست و خلاف مصالح کشور و نظام مي باشد.
7472/8123/6026/
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما