شناسهٔ خبر: 30680860 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار سیستان و بلوچستان:

بندر چابهار برای ورود کالاهای اساسی کشور مناسب است

چابهار - ایرنا - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بندر راهبردی چابهار با فاصله نزدیک به کشورهای حاشیه اقیانوس هند و متصل به آبهای آزاد برای ورود بخشی از کالاهای اساسی کشور مناسب و با صرفه اقتصادی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا احمدعلی موهبتی روز جمعه در بازدید از بندر شهید بهشتی چابهار اظهار داشت: این بندر با زیرساخت های مناسب بندری و تجهیزات پیشرفته قابلیت تخلیه و بارگیری انواع کالا را دارد و کشتی های بزرگ اقیانوس پیما توانایی پهلوگیری را در آن دارند.
وی تصریح کرد: چنانچه راه آهن چابهار - سرخس تکمیل و جاده های منتهی به بندر چابهار از طریق استانهای همجوار کرمان و هرمزگان 2 بانده و به بزرگراه ارتقا پیدا کنند جابجایی کالا رونق گرفته و شاهد توسعه این منطقه خواهیم بود.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همت دولت برای توسعه ،اشتغال و آبادانی این استان ستودنی است.
وی بیان کرد: نباید کالاهای سیستان و بلوچستان و استان های همجوار از سایر بنادر ایران با هزینه های بالا وارد شوند بلکه این امر باید از بندر چابهار صورت گیرد.
به گزارش ایرنا، استاندار سیستان و بلوچستان و هیات همراه امروز/جمعه/با شرکت در نمازهای جمعه تشیع و تسنن با مولوی عبدالرحمن ملازهی امام جمعه اهل سنت و حجت اسلام سیدمحمد موسوی امام جمعه اهل تشیع چابهار به صورت جداگانه دیدار و گفت و گو کرد.
در این دیدارها احمد علی موهبتی با تشریح قابلیت ها و توانمندی های سیستان و بلوچستان خواستار حمایت و پشیبانی امامان جمعه برای انجام بهتر فعالیت ها و پیشبرد اهداف نظام برای توسعه این منطقه محروم شد.
3043**3213

نظر شما