شناسهٔ خبر: 30680745 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شکایت لوانته از بارسلونا/ جنجالی به نام "چومی"

تیم فوتبال لوانته پس از حذف از جام حذفی اسپانیا به دست بارسلونا، از کاتلان‌ها شکایت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، بارسلونا موفق شد در مرحله یک‌ هشتم نهایی کوپا دل ری تیم فوتبال لوانته را در مجموع دو دیدار رفت و برگشت با نتیجه ۴ بر ۲ حذف کند.

اما لوانته بعد از شکست ۳ بر صفر شب گذشته، مدعی شد در دیدار رفت دو تیم که با پیروزی ۲ بر ۱ لوانته به پایان رسیده بود بارسا از «چومی» مدافع تیم دوم خود به طور غیرقانونی استفاده کرده و به همین خاطر به فدراسیون فوتبال این کشور شکایت کرد.

گرچه لوانته باید شکایت خود را تا ساعت ۱۴ روز دوشنبه به فدراسیون ارائه می‌کرد، اما این باشگاه صبح امروز (جمعه) چنین کاری کرده و حالا منتظر رای «کارمن پرز» رئیس کمیته انضباطی است.

لوانته معتقد است چومی ۵ اخطاره بوده و نباید در بازی رفت دو تیم بازی می‌کرده، است.

والورده سرمربی باشگاه بارسلونا در واکنش به این شکایت عنوان کرده است که آن‌ها از ۵ اخطاره بودن این بازیکن اطلاع داشته اند، اما این اخطار‌ها در جام حذفی لحاظ نمی‌شود، او از بازی در لالیگا محروم بوده نه کوپا دل ری.

او در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: ما شکی نداریم. نه قبل، نه در طول و نه بعد از بازی. ما در قرعه کشی (مرحله یک چهارم نهایی) حضور خواهیم داشت و مطمئن هستیم که ما هیچ کاری اشتباهی نکردیم. کاملا می‌دانستیم که او محروم است و ما نمی‌توانستیم از او در بازی مقابل ایبار استفاده کنیم، اما می‌توانستیم در کوپا دل ری از او استفاده کنیم.

این در حالی است که مارکا ادعا کرد منابع موثق در فدراسیون فوتبال اسپانیا به این نشریه گفته اند که در ماجرای شکایت لوانته از بارسلونا، حق با لوانته است و حضور چومی در ترکیب بارسا غیر قانونی بوده است.

از سوی دیگر بارسا در بخش دیگری از اعتراض خود به شکایت لوانته اعلام کرده که لوانته خارج از مهلت قانونی شکایت خود را مطرح کرده و بنابراین نباید مورد اعتنا قرار بگیرد.

مارکا در تشریح این پرونده وضعیت‌های مختلفی را بر شمرده و نوشت پیش از این هم شکایت‌هایی در موارد مشابه بوده که در خارج از مهلت قانونی مطرح شده، اما دادگاه آن را پذیرفته است. مثلا سال ۲۰۰۴ شکایات رئال سوسیداد و کالتورال مورد پذیرش قرار گرفت.
حتی در ورزش بسکتبال هم چنین امری در اسپانیا مسبوق به سابقه بوده است  و کمیته انضباطی ورزش این کشور علیه بازیکنان غیرقانونی در ترکیب رئال،  استودیانتس و پاسما دست به اقدام قانونی زد.

اگر قاضی شکایت را بپذیرد پرونده مورد بررسی قرار خواهد گرفت. حتی اگر شکایت لوانته در اسپانیا به جایی نرسد این باشگاه می‌تواند به دادگاه داوری ورزش (cas) شکایت کند.

گفتنی است سال ۲۰۱۵ تیم فوتبال رئال مادرید در موردی مشابه به دلیل استفاده از بازیکن محروم در کوپا دل ری از این مسابقات کنار گذاشته شد.

بیشتر بخوانید:

نیمار در آستانه بازگشت به بارسلونا

ملی پوش فوتبال ایران لیست نقل و انتقالات تیم انگلیسی را عوض کرد

جادوگر آفریقایی ها را بسیج کرد

انتهای پیام/

بارسلونا در باتلاق «چومی»

نظر شما