شناسهٔ خبر: 30680472 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

محور سخنان امامان جمعه شهرهای اصفهان

اصفهان- ایرنا- تحلیل نادرست امید را در جامعه از بین می برد، تسلیم فضای مجازی نباشیم و مواضع اروپایی ها با امریکا یکی است از جمله محور سخنان امامان جمعه در نماز جمعه این هفته شهرهای استان اصفهان بوده است.

صاحب‌خبر -

**دستاورد انقلاب تبیین شود
امام جمعه گلپایگان گفت: کشور در چهار دهه حیات با افتخار پس از پیروزی انقلاب اسلامی در زمینه ها مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، هوا فضا، هسته ای، موشکی، پزشکی و دیگر عرصه ها به دستاورهای بزرگی دست یافته است که باید برای اقشار مختلف جامعه تبیین شود.
به گزارش ایرنا،حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی کرامتی در نماز جمعه این شهرستان در حسینیه امامزاد گان هفده تن و ناصرابن علی(ع) افزود : باید همه تلاش کنیم در مسیر توسعه و پیشرفت کشور و نظام از همه ظرفیت های خصوصا جوانان و دانشجویان بیشتر استفاده شود.
وی به سفر رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت به این شهرستان اشاره کرد و گفت : ایشان در جلسه قول دادند در حد توان و تا آبجایی که شرایط کشور اجازه دهد در جهت حل این مشکلات تلاش کنند.
وی اظهار امیدواری کرد با پیگیری مطالبات صنعتگران از سوی نماینده مردم در مجلس، فرماندار و دیگر مسوولان از دستاوردهای حضور وزیر صمت به شهرستان گلپایگان، با رفع مشکلات، صنعت این شهرستان قدرتمندتر ظاهر شود و با استفاده از همه ظرفیت زمینه اشتغال بیشتر خصوصا برای جوانان این خطه فراهم شود.
امام جمعه گلپایگان با بیان شخصیت والای حضرت فاطمه زهرا(س) برگزاری آیین های ویژه سوگواری با حضور مردم در ایام فاطمیه(س) در این شهرستان را خواستار شد.
/7138
**تحلیل نادرست امید را در جامعه از بین می برد
اصفهان- ایرنا- امام جمعه موقت تیران گفت: تحلیل نادرست بعضی از مردم نسبت به مسائل کشور در فضای مجازی، سیاه نمایی کرده و امید را در جامعه از بین برده است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسین کریمی در خطبه های نماز جمعه تیران افزود: تحلیل های غیر صحیح و ناآگاهانه بعضی از مردم نسبت به اتفاقات داخلی و خارجی باعث شده که موجی از نا امیدی ایجاد و به تفکر انقلابی و انقلابی گری جامعه صدمه می زند.
وی بیان کرد: نباید با بی اطلاعی از همه اتفاقات اظهارنظر کرد زیرا این اظهارنظرهای غیرمنطقی منجر به صدمه به نظام و تخریب مسئولان و اقداماتی که صورت گرفته می شود.
امام جمعه موقت تیران با اشاره به اینکه انتقاد زمینه ساز پیشرفت کشور است، تصریح کرد: انتقاد با سیاه نمایی متفاوت است و نباید سیاه نمایی در خصوص فعالیت های صورت گرفته بشود و به بهانه انقلاب اصل نظام هدف قرار گیرد.
وی ادامه داد: دشمن در بیرون از مرزها به صورت رسانه ای و مغرضانه انقلاب اسلامی را تخریب می کند و باید نسبت به این توطئه های دشمنان آگاه و بیدار باشیم که نا خودآگاه به اصل نظام صدمه نزنیم.
7131
**تسلیم فضای مجازی نباشیم
امام جمعه سمیرم گفت: نباید تسلیم شبکه های اجتماعی باشیم و هر حرف و نقل و بحثی را به راحتی نشر داده و پذیرا باشیم.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیف الله دهقانی فیروزآبادی در خطبه های نمازجمعه این هفته سمیرم در حسینیه انقلاب اسلامی این شهر اظهارداشت: امروز سیاه نمایی در این فضاها مردم را از سبک و منش زندگی اسلامی و ایرانی دور و دورتر کرده است.
وی خاطرنشان کرد: شیعه مکتبی مترقی است که برای خود راه و روش زندگی دارد اما امروز شاهدیم غرب و غربگرایی و رفتن به سمت زندگی و تجملات غربی بیشتر و بیشتر شده است.
وی با تسلیت شهادت ایام فاطمیه اول تصریح کرد: همه ما مسلمانیم و باید با راه و روشی زندگی کنیم که فردا در حضور ائمه معصومین شرمنده و سر بزیر نباشیم.
خطیب جمعه سمیرم انتخاب نام نیکو و اسلامی برای فرزندان را اقدامی شایسته برشمرد و ادامه داد: معنا و مفوم نام زهرا درخشانی و درخشندگی است و چه زیباست ما نیز این نورانیت را با نام ایشان و سایر امامان و معصومان در زندگی خود جاری و ساری کنیم.
دهقانی با اشاره به میزبانی پایتخت لهستان از اجلاس ضد کشورمان بیان داشت: استکبار و شیطان بزرگ تاب دیدن توانمندی و اقتدار ایران را ندارند و در حالی که امروز خود منزوی تر و منفورتر از هر زمانی است تلاش می کنند ایران را محکوم و علیه ما توطئه کنند.
7147/
** مواضع اروپایی ها با امریکا یکی است
امام‌جمعه خمینی ‌شهر گفت: دولت دل ‌خوش به مواضع اروپا نباشد زیرا مواضع کشورهای اروپائی همان مواضع آمریکاست، کشورهای اروپائی هیچ فرقی با آمریکا ندارند.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عباس رحیمی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهارداشت: تنها کشور و نهضتی که به آمریکا نه گفت و در مقابل قلدری آن ایستاد امام راحل و انقلاب جمهوری اسلامی بود.
وی ادامه داد : امروز همه دنیا و حتی کنگره امریکا هم به قلدری و زورگویی رئیس ‌جمهور خود نه می ‌گویند و یک ماه است بودجه درخواستی توسط ترامپ تصویب نمی ‌شود.
امام‌جمعه خمینی ‌شهر با بیان اینکه آمریکا از داخل پوسیده است، گفت:با توجه به بدعهدی آمریکا در برجام از نحوه برخورد دولت با کشورهای اروپائی به ‌شدت گلایه و انتقاد داریم از دولت می‌ خواهیم به مواضع کشورهای اروپائی اعتماد نکند.
7145
**نماز جمعه شمال استان اصفهان

خطبه های نماز جمعه شهرستان های کاشان، اردستان، آران و بیدگل
** تحریم های اقتصادی تلنگری به مسوولان است
امام جمعه موقت کاشان گفت: تحریم های اقتصادی ایجاد شده از سوی دشمن بر ضد ایران، تلگنری به مسوولان است که از خواب غفلت بیدار شده و آن را به فرصت تبدیل کنند.
حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار در خطبه های نماز جمعه کاشان افزود: امروز حجت بر دولتمردان تمام است و دیگر نباید چشم امید به دیگران داشته باشند، بلکه باید همه توجه مسوولان به استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های داخلی متمرکز شود.
وی بیان کرد: انسان دانا فرصت ها را خوب شناخته و به موقع از آنها استفاده می کند اما نشناختن فرصت ها و از دست دادن آنها خلاف عقل و موجب پشیمانی خواهد شد.
امام جمعه موقت کاشان اضافه کرد: برای درمان اقتصاد دولتی بیمار وابسته به پول نفت، باید چاره اندیشی کرد چرا که اقتصاد و تولید کشور همواره از ناحیه قاچاق ضربه خورده است.
وی تصریح کرد: دوران دفاع مقدس به ظاهر جنگ، کشتار و آسیب مالی بود اما جوانان ما با رشادت و استفاده به هنگام و درست از آن شرایط، امنیت امروز کشور را رقم زدند.
اسلامی تبار یکی از آثار 40 سال مقاومت ملت ایران در برابر استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا را سربلندی، اقتدار و بزرگی ملت شریف ایران دانست و یادآور شد: امروز ایران قدرتمندترین کشور در منطقه است و دشمنان با واهمه از آن، خواب به چشم نداشته و احساس خواری می کنند.
وی همچنین به تهدید مقامات رژیم غاصب صهیونیستی مبنی بر خروج نیروهای ایرانی از سوریه اشاره و تاکید کرد: فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اهمیت قائل نشدن برای آن، تهدید نتانیاهو را مضحک دانست و گفت که هرگز حضور مستشاران نظامی ایران برای توانمندسازی جبهه مقاومت از سوریه بیرون نخواهد رفت.
امام جمعه موقت کاشان با اشاره به موقعیت حساس کشور در منطقه و جهان، لزوم دشمن شناسی و توطئه شناسی را یادآور شد.
وی در ادامه با محکوم کردن بازداشت خبرنگار پرس تی در آمریکا بیان کرد: این بانوی مسلمان را بدون هیچ جرمی دستگیر کرده و حجاب را از سرش برداشتند.
6136/8123
** خاندان سعود از سرنوشت شاه ایران و صدام درس بگیرد
امام جمعه اردستان گفت: خاندان سعود و حامیان منطقه ای با درس گرفتن از سرنوشت شاه ایران و صدام، دست از جنایت بر ضد مردم مظلوم یمن برداشته و آلت دست آمریکا نباشند که سرنوشتی بدتر از حامیان پیشین آنها خواهند داشت.
حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه های نماز جمعه اردستان به سالروز فرار شاه از کشور در سال 56 اشاره کرد و افزود: آمریکا و حتی انگلیس به شاه هم وفا نکرد و او را به کشورش راه نداد.
وی بیان کرد: کسانی که دل به آمریکا و غرب می بندند، بدانند آنها همه چیز را برای خود می خواهند و تا زمانی که بتوانند استفاده ببرند، از افراد حمایت کرده و سپس رها می کنند.
امام جمعه اردستان، مشکلات سیاسی موجود در آمریکا و انگلیس را یادآور شد و اضافه کرد: هر کس با حق مقابله کند، خودش گرفتار می شود و امروز دولت انگلیس و آمریکا با مخالفت مجلس و مردم کشور خود رو به رو هستند.
وی عنوان کرد: آمریکا تلاش داشت که با برگزاری همایشی ضد ایرانی در لهستان، کشور را تحت فشار بگذارد اما با یاری خداوند موفق نخواهد شد و بسیاری از کشورها با آن مخالف بوده که شرکت نکردنشان شکست دیگری برای آنها خواهد بود.
دهشیری همچنین به دستگیری خبرنگار پرس تی وی در آمریکا اشاره کرد و گفت:غربی ها از آزادی دم می زنند اما یک خبرنگار مسلمان را زندانی کرده و مجبور به کشف حجاب می کنند.
وی در ادامه با تاکید بر برگزاری پر محتوای عزاداری های فاطمیه (س) افزود: آیین های عزاداری به دور از رنگ و لعاب ها با حضور مردم و شکوه و معنویت باید برگزار شود تا اثرگذاری بیشتری داشته باشد.
امام جمعه اردستان همچنین شهادت جمعی از ارتشیان در سانحه سقوط هواپیمای حامل گوشت را تسلیت گفت و برای بازماندگان صبر و اجر از خداوند متعال خواستار شد.
7431/8123
** رژیم صهیونیستی در اوج ضعف و خواری قرار دارد
امام جمعه آران و بیدگل گفت: امروزه رژیم غاصب صهیونیستی در محاصره کامل جبهه مقاومت و در اوج ضعف و خواری قرار دارد اما هر از چند گاهی از روی ناچاری تهدیدهایی می کند، بی خبر از آنکه موشک های مقاومت آماده نابودی آنها است.
آیت الله سید محمد موسوی در خطبه های نماز جمعه آران و بیدگل، به ۲۹ دی روز غزه اشاره کرد و افزود: مقاومت جانانه مردم غزه در چندین جنگ برابر رژیم صهیونیستی، موجب پیروزی جبهه مقاومت و شکست سنگین آنان شد.
وی بیان کرد: این دشمنان قسم خورده با راه اندازی کارگروهی هدف ایجاد نارضایتی و ایران هراسی را دنبال می کنند که خروج از برجام در راستای فشار به ایران برای ایجاد نارضایتی در کشور بود.
امام جمعه آران و بیدگل اضافه کرد: آنها با خیال خام خود در اندیشه متلاشی کردن اقتصاد کشور هستند اما مردم همیشه در صحنه ایران مانند همیشه توطئه های آنها را بی اثر و خوارتر از همیشه خواهند کرد.
موسوی همچنین به برنامه ریزی دشمنان برای برگزاری همایشی ضد ایرانی در کشور لهستان اشاره و تصریح کرد: آمریکا فهمیده که به تنهایی نمی تواند با ایران مقابله کند و از این رو به دنبال یارکشی است.
وی افزود: سران کشورهای اروپایی بارها اعتراف کردند که ایران پس از ۴۰ سال به یک کشور قدرتمند تبدیل شده که دیگر قادر به رویارویی با آن نیستند، بر این اساس با وقت کشی در اجرای مفاد برجام و وادار کردن ایران به پیوستن به FATF در پی فشار بر کشور هستند.
امام جمعه آران و بیدگل عنوان کرد: مسوولان باید در برابر نقشه اروپایی ها ایستادگی کرده و بدانند که پیوستن به این لایحه نه تنها سودی ندارد، بلکه با مبانی فقهی هم سازگار نیست و خلاف مصالح کشور و نظام می باشد.
7472/8123/6026/

نظر شما