شناسهٔ خبر: 30680443 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

آنچه در خطبه های نمازجمعه کهکیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

محکومیت شدید دستگیری و شکنجه مرضیه هاشمی/قوه قضائیه با دانه درشت‌های خائن برخورد قاطع کند

امام جمعه موقت یاسوج:برخی افراد خود فروخته در کشور قبله خود را آمریکا می دانند، این اقدام امریکا هم نقض حقوق شهروندی و هم نقض حقوق بشری است که این اقدام را محکوم می کنیم و از نهادهای مرتبط درخواست می کنیم این اقدام را محکوم کنند و همه تلاششان را برای آزادی این خبرنگار متعهد به کار ببرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس حجت الاسلام سید جواد خاضع امام‌جمعه موقت یاسوج در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی و پارسایی در دین گفت: تقوا و پرهیزگاری و دوری از گناهان اساس تمام کمالات معنوی انسان است قرآن مجید تقوا را تنها معیار سنجش ارزش انسان ها می داند در آیه ای تقوا را بهترین زاد و توشه معرفی می کند که بهترین توشه برای سفر قیامت و ابدی است و در آیه ای دیگر بهترین لباس برای انسان را تقوا معرفی می کند .


وی افزود: تقوا، ایمان، عمل صالح، حیا و ترس از خدا تفسیر شده است لباس بدن انسان را از سرما و گرما محافظت می کند و عیوب و زشتی های بدن زا می پوشاند لباس سپری در مقابل آسیب ها است تقوا نیز سپری است که انسان را از آتش جهنم حفظ می کند.


حجت الاسلام سید جواد خاضع بیان کرد: تقوا قلعه ای مستحکم و شکست ناپذیر است و فجور و گناه قلعه ای سست و بی دفاع است تنها به وسیله تقوا است که انسان می تواند از گزند گناه محفوظ بماند اگر می خواهیم در بحران ها و فتنه ها دچار خطا و اشتباه نشویم و حق را از باطل به درستی تشخیص دهیم راهش کسب تقوا است اگر بخواهیم از وسوسه های نفسانی و گرفتاری های این دنیا رها یابیم راهش کسب تقوا است.


وی گفت: اگر می خواهیم از رزق و روزی خداوند بهره مند شویم پایه آن تقوا است چرا امروز غالبا جوامع بشری در زندگی شان گرفتار هستند و در تنگنا هستند خداوند می فرماید کسی که از یاد من روی بگرداند و دل بگرداند زندگی سخت و معیشت تنگی خواهد داشت خیلی ها شاید گرفتاری مالی نداشته باشند اما آرامش و اسایش ندارند.


حجت الاسلام خاضع عنوان کرد: خدا منحصرا اعمال افراد متقی را می پذیرد اکر می خواهیم عاقبت به خیر شویم راهش تقوا است و زیر بنای سعادت استان تقوا و ذکر خدا و دوری از گناه و معاصی است.


امام‌جمعه موقت یاسوج در خطبه های دوم نماز عبادی سیاسی این هفته نیز ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی و نظم در امور زندگی گفت: شنبه پایان جنگ ۲۲ روزه در غزه است که روز تجلیل از مقاومت مردم غزه و روز غزه نامگذاری شده است این منطقه دو میلیون جمعیت دارد و جزو متراکم ترین مناطق جهان است که رژیم صهیونیستی به تعبیر خودش آن را به بزرگترین زندان تبدیل کرده است و  راه ارتباطی این منطقه یک گذرگاه است که گاهی بسته است و گاهی تحت کنترل رژیم صیونیست قرار میگیرد چهار بار به این منطقه حمله کرده است اما با مقاومت آن مردم هر بار شکست خورده است‌.


وی افزود: رژیم صهیونیستی که قبل از انقلاب به هر کجا می خواست حمله می کرد و اشغال می کرد به برکت انقلاب اسلامی و نوح بیداری که در کشورهای اسلامی ایجاد شده است شاهد شکست روز افزون این رژیم جعلی هستیم اگر روزی شعار نیل تا فرات سر می داد امروز مجبور است دور خودش دیوار بکشد، آخرین جنگلی که بر علیه مردم غزه انجام داد دو روز طول کشید این نشان دهنده افول و سقوط رژیم جعلی صهیونیستی است که آن شالله محقق خواهد شد یک زمانی رژیم صهیونیستی به کشورهای عرب حمله کرد و سرزمین های تحت اشغال را سه برابر افزایش داده بود اما امروز برای حفظ خودش دیوار می کشد.


حجت الاسلام خاضع بیان کرد: از فرودین امسال هر هفته مردم فلسطین تظاهرات بازگشت را کلید زدند و چهل و سومین هفته تظاهرات است تا کنون بیش از ۲۲۰ نفر به شهادت رسیدند، رهبر انقلاب گفتند که پیروزی ملت فلسطین محقق خواهد شد.


وی در ادامه بیان کرد: یکشنبه ۳۰ دی ما مصادف با شهادت حضرت صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا (س) است وجود مبارک امام عصر فرمودند دختر حضرت محمد برای من اسوه و الگو است، شاید فکر می کنید ایشان تنها برای زنان الگو است در حالی که ایشان برای همه بشریت بهترین اسوه و الگو است و ایشان اینه تمام نمای پیامبر است و الگوی کامل برای جامعه اسلامی است، حضرت زهرا (س) در پاکی و کمالات معنوی در دفاع از حق و عدالت در عفاف حیا پاکدامی همسرداری و تربیت فرزند بهترین اسوه برای جامعه بشری است.


امام جمعه موقت یاسوج اظهار کرد: ببینیم چقدر در مسیر زندگی ائمه اطهار قرار داریم زندگی ایشان باید یک خانواده الگو برای همه خانواده ها باشد در دنیای امروز در میان این همه تهاجم فرهنگی اگر از این زندگی الگو برداری کنیم چنین گرفتاری هایی را نخواهیم داشت.


وی بیان کرد: در دنیای امروز که نظام غرب به دنبال فروپاشی کانون خانواده است و با ارائه محتواهای غیر اخلاقی می خواهد برای زنان اسلام چنین الگوهایی را نشان دهند بر ما لازم است چنین الگوهایی را سر مشق خود قرار دهیم.


خاضع افزود: دوشنبه سالروز شهادت حاج شیخ عباس قمی است که شاگردان زیادی را پرورش داد و هم کتب ارزشمندی را تألیف کردند رحمت و  رضوان الهی بر روح پاک ایشان باد.


وی گفت: اعدام انقلابی حسن علی منصور بود که توسط شهید بخارایی انجام شد از دیگر مناسبت های هفته است، منصور از مهره های وابسته به غرب و به تعبیر امام  خود فروخته بود کسی بود که حکم تبعید امام را به ترکیه صادر کرده بود و از طراحان لایحه کاپیتولاسیون بود اول بهمن سال ۴۳ وقتی داشت از خودرو پیاده می شد مورد اصابت گلوله های شهید بخارایی قرار گرفت و چند روز بعد به هلاکت رسید.


امام جمعه موقت یاسوج اظهار کرد: برخی می گویند در جامعه فساد هست بله هست اما اگر جمهوری اسلامی ایران نبود می دیدیم که در چه فاسدی غرق شده بود، کم کم در حال نزدیک شدن به روزهای تاریخی انقلاب اسلامی هستیم نظام مردم سالار جمهوری اسلامی پیروز شد و نظام شاهنشاهی سقوط کرد، در ۲۹ دی ماه ۵۷ به مناسبت اربعین در کشور مردم در راهپیمایی شرکت کردند و خواهان استقرار جمهوری اسلامی ایران شدند .

 

وی افزود: در ۳۰ دی ماه ۵۷ امام از ترکیه پیامی صادر کرد و ضمن تشکر از مردم اعلام کردند یه مردم ملحق می شوند در دوم بهمن ماه ۵۷ یعنی دو روز بعد از پیام امام ایشان پیامی را به ایت الله ملک حسینی صادر کردند که مردم طوایف و بویراحمد از عواطف شما تشکر می کنم و تقاضا دارم در حفظ نظم و امنیت منطقه خودشان مراقبت کند و نگذارند افراد ماجرا جو به بدخواهان دین بهانه دهند.


حجت الاسلام خاضع به بازداشت و شکنجه مرضیه هاشمی خبرنگار امریکایی الاصل اشاره کرد و گفت: او متولد آمریکا است و بعد ها به اسلام روی آورد و شیعه شد و به کشور مهاجرت کرد برای دیدار با برادر بیمارش به آمریکا سفر می کند که دستگیر شد و به وی اهانت کردند و دست و پایش را زنجیر زدند و به زندان بردند گویا یک مجرم را گرفته باشند اما آمریکایی ها مجرم ترین انسان ها هستند، تنها غذایی که به این خانم می دادند گوشت خوک بود و لباس نا مناسبی در اختیارش قرار می دادند .


وی ادامه داد: برخی افراد خود فروخته در کشور قبله خود را آمریکا می دانند، این اقدام امریکا هم نقض حقوق شهروندی و هم نقض حقوق بشری است که این اقدام را محکوم می کنیم و از نهادهای مرتبط درخواست می کنیم این اقدام را محکوم کنند و همه تلاششان را برای آزادی این خبرنگار متعهد به کار ببرند.


امام جمعه موقت یاسوج در پایان گفت: از ۲۹ دی تا ۶ بهمن هوای پاک نامگذاری شده است استان ما دارای هوای پاک است باید قدردان این طبیعت باشیم و آن را آلوده نکنیم گاهی مصرف مواد پلاستیکی، استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی را انجام دهیم .

 

******************************

نماز جمعه این هفته شهر لیکک به امامت حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی اقامه شد.


امام جمعه شهر لیکک ابتدا با توصیه نمازگزاران به تقوای الهی،گفت:حضور در مجالس معنوی به خصوص نماز جمعه منجر به تقویت ایمان و تقوا می شود.


وی با تسلیت بمناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری فاطمیه، گفت:خداوند متعال نه در تعداد،نه در قدرت و ایجاد هزاران مناره و مسجد در جهان بلکه فرزندان صالحی چون امام زمان(عج)به ایشان عطا کرد که هر کدام از آنها منشأ هزاران خیر و برکت است.


حجت الاسلام افروغی با تأسی از سیره فاطمی، تصریح کرد:حضرت فاطمه(س)خواستگاران زیادی داشت اما ایشان با قرار دادن ملاک تقوا، همسرشان را انتخاب کرد.


وی با اشاره به حیای مثال زدنی زهرای مرضیه، افزود:هنگامی که امام علی (ع) به خواستگاری ایشان آمدند،به خاطر حیای بالا سکوت اختیار کرد که پیامبر(ص) این سکوت را نشانه رضایت عنوان کرد.


افروغی با تاکید بر لزوم الگوپذیری از زندگی حضرت زهرا(س)،گفت:مهریه آنحضرت کم و جهیزیه ایشان هم ساده بود.


خطیب نماز جمعه شهر لیکک در فرازی دیگر از خطبه های امروز با اشاره به آسیب های فضای مجازی،گفت: در حال حاضر قربانیان زیادی در این فضا داریم، باید خانواده ها در کنار تقویت و حفظ تقوا،سواد رسانه ای خود را افزایش دهند.


حجت الاسلام افروغی با تبیین دستاوردهای 40ساله نظام جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ایران تولید قایق رادار گریز با سرعت 851کیلومتر،جزو 5ارتش برتر سایبری جهان،دومین تولید کننده پهپاد جهان که همه به برکت وجود انقلاب است.


وی گفت:بزرگترین برکات انقلاب،دستاوردهای معنوی و تولید و نشر اندیشه های ناب اسلامی در جهان است.
حجت الاسلام افروغی تصریح کرد:خبرنگار شبکه پرس تی وی،تنها به دلیل مسلمان بودن،بازداشت و مورد اهانت قرار گرفت که باید در فضای مجازی و حقیقی از این خبرنگار مسلمان حمایت کنیم.

 

********************************

حجت الاسلام مجتبی فرهمند ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته چرام با بیان اینکه امروزه یکی از واجبات و ضروریات زندگی،انتخابی است که ما انجام می دهیم؛انتخاب رشته،اسم،شغل،دوست،دین،الگو و..اظهار کرد: همه این انتخابها در زندگی انسان تاثیراتی دارند چه مثبت و چه منفی،یکی از مهمترین انتخابها،انتخاب الگو هست که موثرترین نقش را ایفا می کند و قرآن کریم،پیامبر اسلام را به عنوان بهترین الگو و روش معرفی می کند.


امام جمعه موقت چرام عنوان کرد: نه فقط پیامبر اکرم که خاندان اهل بیت بهترین الگو و سیره عملی و رفتاری برای بشریت هستند و بالاتر از آنها مادر سادات حضرت زهرا را می توان عصاره کاملترین الگو و سیره معرفی کرد،پس بشر،امروز مخصوصا ما شیعیان و موالیان حضرت راهی جز الگوبرداری از حضرت نداریم چون مسیری نزدیکتر برای رسیدن به هدف که همان خشنودی و رضایت حق است وجود ندارد.


وی افزود: حضرت زهرا متعلق به ۱۴ قرن پیش است و معنای الگوبرداری این نیست که در کوزه گلی آب بخوریم و از حصیر استفاده کنیم بلکه سبک زندگی حضرت یعنی استفاده از اصول حاکم بر زندگی حضرت در زندگی روزمره خود.



حجت الاسلام فرهمند به برخی اصول حاکم بر زندگی حضرت زهرا اشاره داشت و با بیان اینکه ساده زیستی یکی از این اصول بود،گفت: ساده زیستی با سختگیری و سخت زیستی در تضاد است،یکی از مهمترین دلایل تاخیر در ازدواج جوانان همین سخت گیری های خانواده هاست،هزینه های بی جا و مخارج اضافی که کمر جوانان در شرف ازدواج را زیر فشار خم می کند.


وی به عفت در گفتار و رفتار و عفت جنسی حضرت اشاره داشت و تصریح کرد: حضرت وقتی نامحرم نابینا به خانه می آمد،حجاب خود را تمام و‌کمال رعایت میکرد اما چرا امروز این همه فساد اخلاقی جوامع بشری را فرا گرفته است.



خطیب جمعه موقت چرام در خطبه های نماز سیاسی،عبادی این هفته با اشاره به ورود به دهه پنجم انقلاب اسلامی،ابراز کرد: انقلاب اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته نشان داده در کنار ارزش های الهی و انسانی که رسالت انقلاب و حرکت امام خمینی بوده در حوزه های پیشرفت کشور و دانشی که در زمان پهلوی همیشه دست نیافتنی تصور می شد در تراز اولین ها بروز و ظهور یافته است.


وی افزود: نگاهی به آمار پیشرفتها و توانمندی های جمهوری اسلامی که ایران اسلامی را در حوزه های پزشکی،علوم پیشرفته،تکنولوژی،فن آوری های هسته ای جدید،نظامی و صنعتی،در زمره رتبه های نخست دنیا نشان می دهد،بیانگر تحول عظیم و پیشرفت خیره کننده ایران بعد از انقلاب اسلامی است.


حجت الاسلام فرهمند،ادامه داد: این در حالی است که دشمنان ملت ایران با ایجاد موانع متعدد،سرعت پیشرفت ایران را مهار کرده و با ابزار رسانه ای خود سعی در پوشاندن واقعیت های انقلاب داشته و دارند.



امام جمعه موقت چرام،خاطرنشان کرد: آنچه انقلاب اسلامی را ۴۰ سال ساخته،وابستگی روزافزون امت با ولی امر است،آن عاملی که انقلاب اسلامی را از گردنه های سخت و فتنه های بزرگ به سلتمت عبور داد و تمام تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد همیین ولایت محوری برخواسته از بصیرت و استقامت امت انقلابی و مومن است و در ادامه همین ولایت محوری،ضامن بقا انقلاب و شکست دشمنان قسم خورده در راس آمریکا و اسرائیل خواهد شد.


وی با بیان اینکه آنچه امروز باعث یاس و ناامیدی دشمن در ۴۰ سالگی نظام شده،حضور مردم در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی است،گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم در ۱۹ دی فرمود؛ از جمله کارهایی که مردم کی توانند به بهترین وجه در خدمت کشور انجام دهند حضور در عرصه های مختلف انقلاب است.


حجت الاسلام فرهمند در بخش بعدی از سخنان خود با اشاره به برجام و با بیان اینکه سه سال از روز آغاز تعهدات ۵+۱ برجام گذشت،گفت: در دی ماه ۹۴ رئیس جمهور محترم در برنامه زنده تلویزیونی گفته بود امروز با اعلام رسمی اجرای برجام،پرونده هسته ای ایران امنیت زدایی شد،قطعنامه های ظالمانه علیه ایران لغو شد،طومار تحریم ها در هم پیچیده شد،اما امروز بعد از سه سال علاوه بر بی دستاوردی برجام،در حال حاضر دو هفته از سال میلادی جدید سپری شده است و‌ جز وعده های پوچ‌چیزی از بسته اروپایی موسوم به spv نصیب ایران نشده است.


وی متذکر شد: تجربه نشان داده که وعده های اروپا و هم پیمانان آمریکا هم مثل برجام بی نتیجه و پوچ هست و تمام تلاش آنها این است که وضعیت ایران و برجام و تعهداتشان در همین بلاتکلیفی معلق کنند تا راه گفتگوهای جدید موسوم به برجام ۲ و ۳ باز شود،امروز تمام توافقات ما،طرف غربی یکجانبه است و‌ تنها ایران است که به تعهدات خود عمل می کند.


وی،اضافه کرد: این مطلب را باید شفاف گفت که طرف غربی به خوبی دریافته و خاطرجمع شده که چنانچه تعهدات برجامی خود را زیر پا بگذارد یا انجام آن را به تعویق بیندازد واکنش جدی ایران از جمله خروج از برجام برا برنخواهد انگیخت بنابراین دلیلی نمی بیند عمل کند،مطالبه جدی مردم شریف از دولت این است.

*******************************

حجت الاسلام سید امین الله حجازی ،امام جمعه گچساران  ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز و اجتناب از گناهان گفت: تقوا راه رسیدن به خداوند است.

امام جمعه گچساران با اشاره به مناسبت های هفته پیشرو و با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: رهبری فرموده است، به دولتمران عرض می‌کنم که قدر مسوولیت خود را بدانند و مواظبت کنید که گرایش به اسلام گرایی و رفتار طاغوتی نداشته باشید.

 وی با بیان اینکه رهبری فرموده است که در مقابل یاوه‌گویی‌هایی آمریکا، شجاعت و عقلانیت داشته باشید، عنوان کرد: رسما در مقابل دشمن ایستادگی کنیدچرا که نه تهدیدشان و نه قولشان و نه امضایشان اعتباری ندارد.

امام جمعه گچساران در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبری خطاب به مردم بیان کرد: مقام معظم رهبری فرموده است، به شما مردم توصیه می‌کنم که در اداره مکشور به مسوولان کمک کنند و بخش مهمی از تولید داخلی بر عهده مردم است چرا که تولید کننده و مصرف کننده و فروشنده تولید داخلی مردم هستند.

حجازی تصریح کرد: از دیگر وظایف مردم مقابله با شایعه سازی دشمن و جلوگیری از یاس و ناامیدی در کشور است که مردم می‌توانند کمک کنند.

خطیب جمعه گچساران ابراز کرد: رهبری فرموده است، امروز جوانان در فضای مجازی فعال هستند و این فضای مجازی می‌تواند ابزاری باشد برای زدن بر دهان دشمن.

حجازی با اشاره به فرمایشات رهبری به دانشجویان گفت: اکنون خیل عظیمی از دانشجویان دیروز در کشور به کارهای بزرگ سرگرم هستند و امروز دانشجویان در هر جای دنیا این فرصت را خواهند داشت که به این مجموعه مهمل و خدوم به بپیوندند و کشور را از بیگانگان کاملا بی نیاز کنند متحمد و منسجم و صادقانه تلاش کنند.

وی با اشاره به روز یک شنبه سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) گفت: سوم بهمن لغو انحصارخرید و فروش تنباکو به دستور و فتوای فقید مجهاد ایت الله عظمی میرزاری شیرازی صادر شد.

وی ابراز کرد: هرگاه مردم از مقام مجرعیت و فقها اطاعت کرد در هر میدانی که ا بگذارند پیروز خواهند شد و لو در مقابل همه دنی کفر و شرک ایستادگی کرده باشند.

امام جمعه گچساران تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس ملت با التماس و خواهش و گاهی بچه های کم سن و سال با دست بردن در شناسنامه به جهبه می رفتند که این امر موجب شکست دشمن شد.

حجازی گفت: اکنون هم در جنگ اتصادی و فرهنگی اگر ملت متحمد و مطیع رهبر ولایت باشند و عمل کنند دشمن ناکام خواهد شد چرا که رمز پیروزی اطاعت از رهبری است.

خطیب جمعه گچساران ادامه داد: چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی که این یاوه گوه ابله رئیس جمهور آمریکا گفت که ملت ایران نمی تواننند چهلمین سال پیروزی انقلاب را ببینند انها کور خواندند چرا که این انقلاب به رهبری جانشین امام عصرو رهنمودهای ایشان و اطاعت مردم ولایت مدار و بصیر رهبری می شود.

وی گفت: ستاد برگزاری جشن های چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی که شروع به کار کرده و جشن های امسال در دهه فجر متفاوت تر و باشکوه تر از سالهای گذشته برگزار می شود.

حجازی ادامه داد: هر متخلفی طبق دستور اسلام و احکام و قانونا و شرعا باید مجازات شود به فراخور تخلفات از دستگاه قضایی تشکر داریم که اخیرا در سطح کشور خیز خوبی برداشته و برخوردهای خوبی صورت گرفته است لیکن دانه درشت ها که به این مملکت خیانت کرده و توقع داریم که این در مورد دقت نظر و در معرفی افرا دقت نظر داشته باشند به گونه ای عمل شود به کسانی که تابع نظام هستند و مطیع نظام هستند نباید برنجند ضمن اینکه هر تخلفی به تمام اکمل بررسی و قانون اجرا شود.

 امام جمعه با بیان اینکه اگر به چهار اصل توجه نشود اظهار کرد: اصول دین، مرجعیت و مقلد و تاثیر ناظر که باید توجه شود تا خدای ناکرده به کشور آسیب نرسد سبب تضعیف دولت و ملت می شود و دشمن چشم طمع آن باز خواهد شد.

وی با بیان اینکه رهبری فرموده است خطر بزرگ خطر نفوذ است و تلاش کنیم به فرمایشات ائمه معصومان و از اسرار اسمان و زمین کاملا آکاهی دارند گوش کنیم مسوولیت ها را به اهل تقوا واگذار کنیم و به اصوال بپردازیم سرگرمی به راه نندازیم .

حجازی افزود:نگذاریم که به این مملکت و 80 میلیون جمعیت خیانت شود و دستورات امیر المومنین (ع) را به احسن ومجوه عمل کنیم تا آسیبی به مملکت ننرسد.

انتهای پیام/

نظر شما