شناسهٔ خبر: 30680427 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه موقت شیراز:

دهه فجر فرصتی برای آسیب شناسی و معرفی دستاوردهای انقلاب است

شیراز-ایرنا- امام جمعه موقت شیراز گفت: دهه فجر فرصتی برای آسیب‌شناسی است تا تهدیدات و مشکلات را بشناسیم و دستاوردهای انقلاب را برای جوانان تبیین کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام محمدحسن مرادی، در خطبه های نماز جمعه این هفته شیراز، دهه فجر را دهه عزت انقلاب نامید و اظهار داشت: در این دهه‌ باید بیشترین تلاش را برای تبیین دستاوردهای انقلاب داشته باشیم و با توجه به اینکه این دهه مصادف با فاطمیه دوم است در تمام برنامه‌ها باید معنویت حضرت زهرا (س) و حرمت او حفظ شود.
وی اضافه کرد: باید دستاورد‌های انقلاب را در قالب اندیشه تجربه دیروز، استفاده از امروز و امید به فردا تشریح کنیم، زیرا تباهی در حسرت دیروز، اتلاف امروز و ترس از فرداست.
مرادی با بیان اینکه باید بر عدد 40 تاکید کنیم، اظهار داشت: افزون بر این، توجه به اهمیت به مساجد، تبیین نقش امام خمینی (ره)، فداکاری مردم، جوانان و بانوان در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی نیز بسیار ضروری است.
امام جمعه موقت شیراز، انقلاب اسلامی را تنها انقلابی در جهان عنوان کرد که به سن 40 سالگی رسیده است و نیرومند و شکوفاست.
مرادی گفت: مانایی انقلاب از برکت انفاس قدسی امام خمینی (ره)، امدادهای غیبی و اخلاص و فداکاری مردم است.
وی، با اشاره به آیه 120 سوره مبارکه آل عمران افزود: در شرایط کنونی به مقاومت و تقوا نیاز داریم‌ چرا که خداوند حامی انسان‌های با تقواست و از آنها حمایت می‌کند.
وی تاکید کرد: حفظ ارزش‌های انقلاب و انتقال آن به نسل جدید برای دوام آن اهمیت دارد و خوشبختانه تاکنون شاهد رویش‌های بسیاری بوده‌ایم و توانسته‌ایم ارزش‌ها را منتقل کنیم.
امام جمعه موقت شیراز با اشاره به اینکه کشور، امروز در جنگی ترکیبی قرار دارد، گفت: جنگ رسانه‌ای، جنگ سایبری، جنگ نرم، جنگ سیاسی، جنگ روانی و دیپلماسی، جنگ نیابتی، جنگ اقتصادی و جنگ نامریی از جنگ‌هایی است که امروز با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم.

**نگذاریم با مشکلات اقتصادی دستاوردهای انقلاب مظلوم بماند
امام جمعه موقت شیراز در بخش دیگری از خطبه ها، راهکار حل مشکلات اقتصادی را اعتماد به جوانان، افزایش تولید و رونق صنایع کوچک دانست و بیان کرد: نگذاریم با مشکلات اقتصادی دستاوردهای انقلاب مظلوم بماند.
وی افزود: برای تامین هزینه‌ها باید جلوی فرارهای مالیاتی را گرفت و بسیاری از ثروتمندانی را که مالیات نمی‌دهند ملزم به پرداخت مالیات کرد.
مرادی ادامه داد: در طول چهار دهه، چهار میلیون طرح در حوزه‌های مختلف اجرایی شده است و امید به زندگی از 55 سال به بیش از 75 سال رسیده است که نشان دهنده نعمت نشاط عمر است و این بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
وی بیان کرد: همچنین در این مدت، آمار ایران در پیشرفت علمی 11 برابر پیشرفت جهانی شده و در بُعد نظامی نیز توانمندی‌ها منجر به استقلال سیاسی شده است.
مرادی گفت: پیش از انقلاب 80 هزار مستشار آمریکایی در ایران بودند و حتی فروش نفت زیر نظر آنان بود اما امروز بیگانه در کشور ما نفوذی ندارد و استقلال و عزت بین‌المللی حاصل شده است.

**حضرت زهرا (س) حلقه وصل نبوت و امامت است
امام جمعه موقت شیراز در بخش دیگری از خطبه‌های امروز شیراز، با اشاره به حضور زنان نامبردار در تاریخ، بیان داشت: با وجود زنانی که هر یک در تاریخ برجسته هستند، پیامبر اعظم (ص)، زهرا (س) را الگوی کامل نامید و او را سرور زنان عالم از روز ازل تا ابد خواند.
مرادی گفت: حضرت زهرا (س) حلقه وصل نبوت و امامت است زیرا اگر این بانوی بزرگوار نبود، عاشورا نداشتیم و حتی امید به آینده حضرت بقیه الله (عج) نیز نداشتیم.
امام جمعه موقت شیراز بیان کرد: حضرت زهرا (س) در عفاف، پاکدامنی، تربیت فرزندان، ازدواج آسان و ساده، برای همه انسان‌ها سرمشق است.
وی افزود: امروزه ترسی که از ازدواج در برخی خانواده ایجاد شده است، به دلیل عدم پیروی از الگوی زندگی حضرت زهرا (س) است، برخی از جوانان امروز در پی جمال، جلال و جهاز هستند به همین سبب از میزان ازدواج ها کاسته شده و سن ازدواج افزایش یافته است.
7375 /6118

برچسب‌ها:

نظر شما