شناسهٔ خبر: 30679952 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

حجت الاسلام روانبخش:

پیوستن به کنوانسیون پالرمو دردی از مشکلات کشور دوا نمی‌کند/ شفافیت از نهاد ریاست جمهوری آغاز شود

صاحب‌خبر -
پیوستن به کنوانسیون پالرمو دردی از مشکلات کشور دوا نمی‌کند/ شفافیت از نهاد ریاست جمهوری آغاز شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین قاسم روانبخش ظهر امروز در نشست خبری تشکل‌های حوزوی با موضوع بررسی کنوانسیون پالرمو در سالن جلسات خبرگزاری حوزه با اشاره به سیره حکومتی رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: زمانی که فرمایشات مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار می‌دهیم، می‌بینیم که این سخنان برگرفته از قرآن و سیره نبوی و سیره حکومت داری امام علی (ع) است.

وی ادامه داد: نباید تصور کنیم که دشمن خیرخواه ما است و براساس روایات کسی که به دشمن خود اعتماد کند، نادان است، تجربه ما در انقلاب اسلامی هم نشان داد هر زمانی که برای حل مشکلات دل به دشمن بستیم، مشکلات ما بیشتر شد.

عضو هیأت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) افزود: جریان غرب گرا در کشورمان که همیشه به دنبال مذاکره با غرب برای حل مشکلات بود و فکر می‌کرد که حل مشکلات در گروی مذاکره با دشمن است، اما با مذاکره با دشمن روز به روز بر مشکلات افزوده شد.

روانبخش با اشاره به تجربه مذاکرات ایران با آمریکا اظهار کرد: مذاکرات کشورمان با آمریکا برای مبارزه با طالبان موجب شد که رئیس جمهور این کشور از ایران به عنوان محور شرارت نام ببرد.

وی ادامه داد: در برجام قرار بود که در سایه اعتماد به غرب، همه مشکلات ما حتی در زمینه آب آشامیدنی از بین برود، ولی با اعتماد به دشمن در قضیه برجام، ترامپ برجام را پاره کرد و اکنون تحریم‌ها بیش از دوران گذشته است.

عضو هیأت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) افزود: پس از خروج آمریکا از برجام، مذاکره کشورمان با اروپایی‌ها به نتیجه‌ای نرسید، تنها شاهد افزایش تحریم‌ها و دخالت کشور‌های اروپایی در مسائل داخلی ایران بودیم.

روانبخش با اشاره به تفکرات جریان غرب گرا در ایران اظهار کرد: برخی از سیاستمداران غرب گرا در کشورمان تنها راه پیشرفت را در تعامل با غرب می‌دانند و اعتقادی به این که ما می‌توانیم، ندارند، آن‌ها قبله گاه خودشان را غرب می‌دانند.

وی ادامه داد: برخی از افراد در دستگاه‌های اصلی کشورمان نفوذ کردند که به دشمنان گرا برای فشار بیشتر می‌دهند، آن‌ها حتی گزارش‌هایی به رئیس جمهور دادند که موجب بیان سخنانی همچون صفر شدن ذخیره اسکناس ارز کشورمان شده است.

عضو هیأت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) افزود: پیوستن به کنوانسیون پالرمو به گفته وزیر امور خارجه کشورمان دردی از مشکلات اقتصادی کشورمان دوا نمی‌کند.

روانبخش مجلس شورای اسلامی و دولت را برآمده از رای مردم دانست و تصریح کرد: مردم اگر به دنبال ایجاد تغییر هستند، باید به دنبال تغییر دولت و مجلس شورای اسلامی در انتخابات باشند، دولت کنونی نه تنها در عرصه سیاست خارجی، بلکه در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی هم توفیقی نداشته است.

وی ادامه داد: با اجرای برجام قرار بود که تحریم‌ها برداشته شود، اما تحریم‌ها بیشتر شد و ارزش پول ملی کشورمان پایین آمد.

عضو هیأت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) افزود: قوانینی برای شفافیت مالی در کشورمان داریم، اما این قانون‌ها اجرا نمی‌شود، شفافیت در کشورمان باید از رئیس جمهور آغاز شود و او در خصوص چند برابر شدن نهاد ریاست جمهوری در بودجه سال آینده پاسخگو باشد.

روانبخش با اشاره به عدم اعتماد به آمریکا اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در تریبون‌های مختلف بیان کردند که به آمریکا اعتماد ندارند، اما دولت بدون توجه به این مساله به مذاکرات ادامه دادند و در واقع برجام را به رهبر معظم انقلاب تحمیل کردند.

وی خاطرنشان کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام باید با توجه به نظر مراجع عظام تقلید و شورای نگهبان طرح پیوستن به کنوانسیون پالرمو را رد کند.

نظر شما