شناسهٔ خبر: 30679810 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه مهران:

اروپایی‌ها متحدی قوی برای آمریکا هستند

ایلام- امام‌جمعه مهران گفت: اروپایی‌ها قصد جدی برای ایجاد کانال مالی با ایران را ندارند و متحد قوی برای آمریکا هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعبدالله امینی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان مهران ضمن دعوت عموم مردم و مسئولان به رعایت تقوای الهی به نقض برجام اروپایی اشاره کرد و گفت: بعد از ماه ها وقت کشی اروپایی ها در زمینه ایجاد کانال مالی با ایران در ایام اخیر مقامات کشور ما به شکل رسمی اعلام کردند که اروپایی ها قصد جدی برای ایجاد کانال مالی با ایران را ندارند.

وی گفت: آقای قاسمی سخنگوی وزارت خارجه می گوید طرف اروپایی تا کنون تاریخ دقیقی برای آغاز به کار ساز و کار مالی ویژه اروپا به ایران ارائه نداده است، آقای واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور می گوید تعلل بیش از حد اروپا در زمینه کانال مالی توجیهی ندارد.

امام جمعه مهران افزود: از طرفی دیگر اروپایی ها با میزبانی نشست بین المللی لهستان که با موضوع ایران هراسی در تاریخ ۲۴ و ۲۵ بهمن برگزار می شود عملا نشان دادند متحد قوی برای آمریکا هستند و وقت کشی آنها در زمینه ایجاد ساز و کار مالی با ایران نقشه خود آمریکا بوده که اروپایی ها صرفا بازیگر آن بودند.

وی بیان داشت: لذا کشور ما در این شرایط با وجود اطلاع از نقشه اروپایی ها باید واکنش های مؤثری به آنها بدهد، به نظر می رسد با نشست بین المللی لهستان علیه کشورمان عملا برجام اروپایی نیز توسط اروپایی ها نقض شده است.

امینی گفت: لذا پایبندی کشور ما به برجام در چنین شرایطی علاوه بر اینکه به منافع ملی ما آسیب می زند مخالف صریح اصل عزتمندی ماست.

امام جمعه شهرستان مهران در پایان ضمن گلایه از اختلافات بین شهردار و شورای شهر گفت: در ایام اخیر بین شورای شهر و شهردار اختلافاتی به وجود آمده است که بنده در اول دی ماه در خطبه های نماز جمعه اشاره ای داشتم بعد از آن با اعضاء شورای شهر و شهردار نیز جلساتی برگزار کردم که خروجی این جلسات این شد که این اختلافات تا پایان دی ماه مرتفع شود ولی متاسفانه هنوز این مشکلات باقی مانده و سبب خوابیدن کار شهر و حتی دریافتی ها و حقوق خود کارکنان شهرداری شده است.

نظر شما