شناسهٔ خبر: 30679793 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه شهر چمران:

نتانیاهو بداند جمهوری اسلامی عاشق مبارزه و نابودی اسرائیل است

بندر ماهشهر – امام جمعه شهر چمران گفت: نتانیاهو باید بداند جمهوری اسلامی عاشق مبارزه و از بین بردن اسرائیل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید منتصر هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران با گرامیداشت ۲۹ دی سالروز پیروزی مردم مقاوم غزه، اظهار کرد: سخنان نخست‌وزیر رژیم جعلی صهیونیستی و تهدید به حمله به مواضع ایران در سوریه در صورت عدم خروج از این کشور بیانگر واقعی ترس این رژیم از حضور ایران مقتدر در منطقه است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی با آن ابهت پوشالی اگر اقتدار داشت نه آن جنگ ۵۱ روزه و نه ۲۲ روزه و نه ۸  روزه حتی دو روز در مقابل مردم مقاوم حماس دوام نیاورد. آنقدر آبروی این رژیم در منطقه ریخته شده که حتی رئیس دولت آمریکا با آنها زوایه پیدا می‌کند و می‌داند در منطقه مقابل ایران نمی‌تواند بایستد.

خطیب جمعه شهر چمران تصریح کرد: تاریخ هرگز التماس‌های آمریکا در سوریه برای حفظ آبروی خود را فراموش نخواهد کرد، بنابراین نتانیاهو بداند ایران مقتدر و انقلابی شوخی ندارد اگر تمایل دارد اسرائیل جعلی اجلش زودتر فرا برسد گفته‌های خود را عملی کند. نتانیاهو باید بداند جمهوری اسلامی عاشق مبارزه و از بین بردن اسرائیل است.

وی در ادامه با اشاره به بازداشت خبرنگار پرس‌تی‌وی در آمریکا گفت: مأموران آمریکایی خانم ملانی فرانکلین را که آمریکایی‌الاصل است و بعد از شیعه شدن نام خود را به مرضیه هاشمی تغییر داده بدون هیچ جرم و اتهامی مورد بازجویی شدید قرار داده و با غل و زنجیر در محل زندان عمومی و با لباس غیر کامل بازداشت کرده‌اند. تنها غذای این خبرنگار در زندان گوشت خوک است و درخواست نان خالی وی را نیز رد می‌کنند.

هاشمی عنوان کرد: این خانم شیعه انقلابی مجری خارج مرز تفکر مقاومت و اهل بیتی و محل افتخار است. این یعنی حجاب و عفاف و انقلابی‌گری فاطمی در بطن آمریکا خریدار دارد، البته دستگاه دیپلماسی باید به جد پیگیر وضع وی باشد. حقوق بشر و فمینیسم‌های جیره‌خوار آمریکا و مدعیان غربی‌شان چرا روزه سکوت گرفته‌اند؟

امام جمعه شهر چمران ادامه داد: این نشان از واقعیت اصلی خلق و خوی آمریکایی است که حتی به شهروند خود نیز به بهانه و اتهامات مختلف رحم نمی‌کنند. برای خاشقچی دنیا را به هم میرزند اما برای این خانم مظلوم چون تفکرش موافق نیست این وضعیت پیش می‌آید، این دوگانگی رفتار دولت مستکبر آمریکا است و به دلیل همین دوگانگی، اعتماد ملت‌ها نسبت به این دولت از بین رفته است.

وی در فراز دیگری از خطبه‌ها با تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار کرد: بنده با کمال افتخار دست‌بوس اصحاب حسینیه‌ها و مجالس حضرت زهرا (س) هستم که زمینه آشنایی مردم با فرهنگ و سیره نورانی ایشان را فراهم می‌کنند.

هاشمی افزود: مرزبندی یکی از روش‌های مبارزه فاطمی بود. سزاوار است سخنرانان فاطمی تمام ابعاد زندگی ایشان را برای مردم تبیین کنند. زنان و مردان جهان اگر به درستی این شخصیت را بشناسند قطعاً عاشق و پیرو ایشان خواهند شد. امروز مناسب است شیعه قدر ظرفیت عظیم ایام فاطمیه را بداند و این شخصیت را با بیان ابعاد مختلف زندگی ایشان به جهانیان معرفی کند.

خطیب جمعه شهر چمران خاطرنشان کرد: باتوجه به بیانات مهم و ضروری حضرت زهرا (س) در خطبه فدکیه، سزاوار است عزاداران فاطمی در ایام فاطمیه حتی یک‌بار این خطبه مهم و شامل و جامع تمام اهداف ایشان را با تدبر و تامل مرور کنند. فاطمیه و منابر آن نباید از خطبه فدکیه بی‌بهره باشند.

وی متذکر شد: ام‌المصایب فاطمی، غربت امیرالمومنین (ع) است که با تمام وجود و حجم حجیت و ارزش زمینی و آسمانی خود برای دفاع از آن به میدان می‌آید و بی‌بصیرتان اثرگذار بر غربت امیرالمومنین (ع) را سرزنش و در نهایت در این راه مبارزه انقلابی می‌کند و پس از شهادتش نیز اجازه تشییع و اقامه نماز و زیارت قبر را به غاصبان خلافت ندادند، این دادی است که زهرا (س) برای آن تا روز قیامت روضه‌خوانی خواهند کرد.

هاشمی در پایان بیان کرد: اگر زنان عالم مجموعه احساسات و عواطف و عقلانیت و وحیانیت در بیانات ایشان و سیره نورانی را بشنوند قطعاً تاثیر می‌گیرند به ویژه در زمانی که ارزش زنان تبدیل به کالای مصرفی در جامعه غربی و احیاناً در جامعه شرقی شده، معرفی و تبیین این شخصیت یک ضرورت به شمار می‌رود.

نظر شما