شناسهٔ خبر: 30679791 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

دولت قیمت گذاری کالا‌ها را پایش مستمر کند

خطیب نماز جمعه تهران بر لزوم برخورد جدی دولت با مفسدان و اخلالگران اقتصادی و پایش مستمر بر نحوه قیمت گذاری کالا‌ها تأکید کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری در ایجاد شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران سه قوه و تفویض اختیارات ویژه به آنان برای تصمیم گیری‌های کلان اقتصادی، توصیه‌هایی را بیان کرد.

وی استفاده از دیدگاه‌ها و راه حل‌های اقتصاددانان دلسوز، تقویت ارزش پول ملی و کاهش فشار بر طبقات ضعیف و زحمتکش را ضروری دانست.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: باید از افزایش تولید به ویژه در بخش صنعت و کشاورزی حمایت، اقتصاد دانش بنیان، تقویت، موانع کسب و کار برطرف و مواد اولیه کارخانه‌ها تأمین شود.

 باید از افزایش تولید به ویژه در بخش صنعت و کشاورزی حمایت، اقتصاد دانش بنیان، تقویت، موانع کسب و کار برطرف و مواد اولیه کارخانه‌ها تأمین شود، همچنین شبکه‌های بانکی برای اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان و کمک به ازدواج جوانان اقدام کنند

خطیب نماز جمعه تهران همچنین اقدام شبکه‌های بانکی برای اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان و کمک به ازدواج جوانان را الزامی دانست.

امام جمعه موقت تهران همچنین بر نظارت دقیق بر عملکرد گمرکات، تسهیل در روند ترخیص کالا‌ها و مبارزه بی امان با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شورای عالی فضای مجازی انتظار می‌رود به طور فعال در ساماندهی این فضا و مقابله با ابتذال فرهنگی و جنگ روانی دشمن چاره اندیشی کنند.

وی افزود: دولت باید برای مقابله با جنگ روانی دشمن، رصد شبکه‌های اطلاعاتی آنان و مقابله با شبکه‌های معاند و غیراخلاقی گام اساسی بردارد و با حمایت از پیام رسان‌های داخلی از این شبکه‌های بومی به میزان طرحی ملی پشتیبانی کند.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب تفکری نو در عرصه حکومت با اتکا بر معنویت، اسلام و مردم سالاری به ملت عرضه کرد.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: در این چهل سال نظام سلطه به سرکردگی آمریکا تمام تلاش خود را برای شکست انقلاب یا حداقل مهار آن به کار گرفت و از هیچ اقدام و جنایتی در این زمینه دریغ نکرد.

وی گفت: پس از پیروزی انقلاب، ایران وابسته، ضعیف و برده امریکا؛ به اذعان غربی‌ها جزء ۱۵ کشور قدرتمند دنیا شده و جالب اینکه اخیراً دو مؤسسه معتبر امریکایی، ایران را پس از کشور‌هایی مانند امریکا، چین، روسیه، آلمان، ژاپن و هند در ردیف ۷ قدرت دنیا قرار دادند.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: البته در کشور مشکلات، ضعف‌ها و نارسایی‌های زیادی داریم که مهم‌ترین آن وضع معیشت مردم است که بخشی از آن به تحریم‌ها مربوط می‌شود، اما نکته مهم این است که هرجا رویکرد مسئولان اتکا بر ظرفیت‌های عظیم داخلی در عرصه‌های مختلف و اعتماد به مردم به ویژه جوانان بوده است، شاهد پیروزی بوده ایم.

خطیب نمازجمعه تهران گفت: اما هرجا با رویکرد اعتماد به بیگانگان و قول و قرار‌های غربی عمل کردیم فرصت را از دست دادیم و جز خسران و خسارت چیزی نصیب ما نشد.

وی افزود: آنچه تاکنون نظام را حفظ کرده و پیش برده حرکت در چارچوب انقلاب اسلامی، اتکا بر داخل، سعی بر استحکام درونی و میدان دادن به جوانان پرشور و انقلابی و در یک کلمه تبعیت از رهبر معظم انقلاب بوده و راه تداوم انقلاب و رفاع مشکلات کشور نیز همین است.

آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی با تاکید بر اینکه حفظ حرمت بیت المال بسیار مهم است، گفت: تنها یک گروه یعنی متقین از خطر شیطان در امان و مصون هستند و به برکت تقوا فضا برای آن‌ها نورانی می‌شود و شیطان نمی‌تواند کاری بکند.

امام جمعه موقت تهران با توصیه همگانی به رعایت تقوای الهی، افزود: مکرر این سوال پرسیده می‌شود اگر بخواهیم واجد صفت تقوا شویم چه کنیم و چطور می‌توانیم از گناه خود را حفظ کنیم؟ که می‌گویم گناه آتش را به دنبال دارد پس به اندازه طاقت تان گناه کنید اگر طاقت دارید؟

وی گفت: جایگاه خطیب نماز جمعه نصیحت است و اول نیز باید خودش را نصیحت کند پس به خودم می‌گویم «چه وظیفه‌ای داری و چه باید بگویی» که جواب این است خطیب جمعه باید درد‌های معنوی، اقتصادی و مادی مردم را بداند، بفهمد و بشناسد.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: باید خطیب جمعه بداند چه گناهی است که جامعه به آن مبتلا است و بعد از آن فکر کند داروی آن چیست، آیا مربوط به مردم است یا مسئولان؟ بنابر این هر کدام را نصیحت کند که اگر کوتاهی کرد باید منتظر عقوبت باشد.

آیت الله موحدی کرمانی به رفتار حضرت علی (ع) با برادرش عقیل در استفاده از بیت المال اشاره کرد و گفت: حضرت علی (ع) به برادرش گفت آیا می‌خواهی با این توقع مرا دچار عذاب الهی کنی؟

وی افزود: بیت المال بسیار مهم است و غارت بیت المال نیز بسیار حرمت دارد، آیا غارت کننده فکر نمی‌کند قیامت و جهنمی وجود دارد؟.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به روایتی از معصوم (ع) گفت: روایت می‌شود آن‌ها که به ما علاقه دارند، نمی‌گذاریم اگر گناهکار هم باشند، همیشه در جهنم بمانند و نجات شان می‌دهیم، ولی گاهی ۴۰۰ هزار سال طول می‌کشد تا نجات یابند.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: مسئولان محترم و آن‌هایی که بار امانت به دوش گرفتید، مراقب باشید مردم شما را امین قرار دادند، امانتدار مردم باشید، اگر یک من گندم عقوبتش این است که امیرالمومنین (ع) فرمود پس غارت این همه بیت المال عقوبت اش چیست؟

وی به اهمیت کار قضاوت اشاره کرد و گفت: قاضی به جای امیرالمومنین (ع) و امام صادق (ع) نشسته است مبادا حکمی صادر کند که ناله مظلوم به آسمان رود.

خطیب نماز جمعه تهران در پایان خطبه نخست با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها افزود: امیرالمومنین (ع) زمانی که به جنگ می‌رفت اداره خانه به عهده حضرت فاطمه (س) بود و خود ایشان جو آسیاب می‌کرد و نان می‌پخت و به قدری مراقب رفتار بود و تقاضایی از شوهرش امیرالمومنین (ع) نمی‌کرد و می‌فرمود، پیامبر (ص) فرموده است که هیچ گاه از علی (ع) تقاضایی نکن، چون ممکن است نتواند برآورده کند و خجالت بکشد.

نظر شما