شناسهٔ خبر: 30679764 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

احتمال تولید یک هاچبک بسیار کوچک شهری توسط مرسدس‌ بنز +تصاویر

احتمال می‌رود مرسدس‌بنز برای سال ۲۰۲۲، یک هاچبک شهری کوچک‌تر از A کلاس به بازار معرفی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تا پیش از آغاز قرن ۲۱، سبد محصولات خودروسازان تنها محدود به چند مدل به‌خصوصی می‌شد که از ابتدای تاسیس آن برند در حال تولید بودند. اما از اواخر قرن ۲۰ خودروسازان متوجه اهمیت تنوع محصولات شدند و از این رو هر خودروسازی به هر کلاسی دخول کرد. این موضوع انتقاد بسیاری را به دنبال داشت، برای مثال عده‌ای می‌گفتند بی‌ام‌و یک اسپرت‌ساز است و تولید SUV (شاسی‌بلند) در شأن آن نیست. یا مرسدس‌ بنز به عنوان یک برند لوکس‌ساز نباید به سمت تولید خودرو‌های اقتصادی و کوچک برود. با این وجود ورود خودروسازان مطرح به کلاس‌های جدید در کنار موفقیت بسیار بالا، تحولات عظیمی را در این کلاس‌ها به وجود آورد.

حال شرکت مرسدس‌بنز به عنوان زیرمجموعه دایملر به نظر می‌رسد که این روز‌ها مشغول برنامه‌ریزی برای افزایش تنوع سبد محصولات خود باشد. اکنون بیشترین تمرکز این خودروساز آلمانی به تولید یک سواری کوچک خانوادگی با پیشرانه تمام الکتریکی معطوف است. حال اما این موضوع دلیل بر عدم خلق محصولات جدید‌تر توسط این شرکت آلمانی نمی‎شود. بر اساس اخبار درز کرده به فضای مجازی، مرسدس‌بنز قرار است یک کلاس جدید میکروکار (خودرو‌های خیلی کوچک) کوچک‌تر از هاچبک A کلاس عرضه کند.

احتمال تولید یک هاچبک بسیار کوچک شهری توسط مرسدس‌بنز +تصاویر

این هاچبک کوچک احتمالاً ابتدا به صورت سه‌درب (دو درب جلو + صندوق‌عقب) تولید می‌شود و سپس نسخه پنج‌درب (چهار درب جلو + صندوق‌عقب) نیز به بازار راه می‌یابد. گفته می‌شود که قیمت پایه این خودرو از ۲۳ هزار دلار آغاز می‌شود و تولید آن در سال ۲۰۲۲ کلید می‎‌خورد. این خودرو که هم‌کلاس با آئودی A1 و مینی‌هاچبک خواهد بود، احتمالاً ارزان‌ترین محصول تولیدی مرسدس‌بنز تا امروز باشد. همچنین ممکن است یک نسخه کراس‌شده از این خودرو نیز تولید شود که با ارتفاع بالاتر و کاور‌های سیاه‌رنگ پلاستیکی روی گلگیر دچار تغییرات ظاهری آن شود.

تأیید این خبر در حالی است که این احتمال می‌رود همچون میباخ، برند اسمارت نیز به عنوان زیرمجموعه مرسدس‌ بنز از دور خارج شود. از این رو کلاس‌های مورد تولید اسمارت با برند شرکت مادر یعنی مرسدس‌بنز به تولید می‌رسند. با این اوصاف هاچبک کوچک مرسدس‌بنز باید شباهت زیادی به اسمارت فورتو و فورفو داشته باشد.

احتمال تولید یک هاچبک بسیار کوچک شهری توسط مرسدس‌بنز +تصاویر

بیشتر بخوانید: رکوردشکنی مرسدس‌بنز با اختلاف اندک نسبت به بی‌‎ام‌و 

انتهای پیام/

احتمال تولید یک هاچبک کوچک‌تر از A کلاس توسط مرسدس‌بنز

برچسب‌ها:

نظر شما