شناسهٔ خبر: 30679740 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران:

اساس برنامه‌ ما شکست دادن است نه شکست خوردن

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ،گفت: ما بر اساس شکست نخوردن برنامه‌ریزی نکرده‌ایم،‌ بلکه بر اساس شکست دادن برنامه‌ریزی کرده‌ایم. ملت ایران آگاه و قدرتمند است.

صاحب‌خبر -

به‌ گزارش جام جم آنلاین از ‌ایسنا، سردار حسین سلامی در همایش بین‌المللی «حمایت از مردم مظلوم فلسطین» که به مناسبت هفته‌ بسیج در سالن همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد، ضمن تبریک هفته‌ «وحدت» اظهار کرد: پیام روح بخش و احساس برانگیز هفته‌ وحدت آن است که اسلام مرزهای جغرافیایی را عامل جداسازی آرمان‌ها و قلب‌ها برای مسلمانان نمی‌داند. مرزهای حقیقی ما مرزهای هویتی و اعتقادی است. همه مسلمانان سرنشینان یک سفینه هستند.

وی در ادامه‌ علت حمایت از مردم فلسطین را همان مرزهای هویتی و اعتقادی دانست و گفت‌: ما اگر به مسلمانان عزیزمان در سوریه، افغانستان، بوسنی و هرزگوین و میانمار می‌اندیشیم فلسفه‌ای عمیق در اسلام و قرآن پشت سر این اندیشه نهفته است که و آن این است که همه ما یک امت هستیم.

سردار سلامی آمریکا، انگلیس و آل سعود را هندسه مصیبت در جهان اسلام دانست و ادامه داد: آمریکا جهان اسلام را بخشی لاینفک از جغرافیایی سیاسی می‌داند و معتقد است که سیطره فرهنگی ، اقتصادی، نظامی و سیاسی بر جهان اسلام قادر نیست به عنوان بزرگترین قدرت جهان عمل کند. در منطق سیاسی آمریکا جهان اسلام، خاورمیانه است و در منطق سیاسی ما غرب آسیا سکوی پرش مقاومت است.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، خاطرنشان کرد: وقتی شعله‌های پر فروغ انقلاب اسلامی زبانه کشید و امام عزت مجددی در اسلام ایجاد کرد، امواج بیداری و مقاومت اسلامی در برابر این رویای خطرناک جهانی شکل گرفته و استحکام یافت و از آن نقطه این تقابل راهبردی و این نزاع وسیع و عمیق بین استکبار و دنیای اسلام شکل گرفت.

وی ادامه‌ داد: پس از این اتفاق مسلمانان به روح آگاهی رسیدند و از گورستان جهل مدرن بیدار شدند. جوانان مسلمان در کشورهای مختلف اسلامی بیرق جهاد را بالا آورده و پیشانی‌بندهای جهاد را بر جبین خود بستند. آن‌ها با یکدیگر متحد شده و آرمان های دشمنان را شکستند.

سردار سلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، تکفیر را محصول مشترک سیاست آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست و گفت‌: شیعه و سنی دوشادوش هم در سنگر مقاومت اسلامی جنگیده‌اند و جهاد به عنوان عامل سعادت و نجات مسلمانان شکل گرفت .

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به این‌که «آمریکا شکست خورده است»، خطاب به مهمانان خارجی که در این همایش حضور داشتند، گفت‌: آیا شما که به ایران آمده‌اید امروز ایران را در سیمای یک کشور تحریم شده جهانی می‌بینید؟ در ایران جز آثار پیشرفت‌های مدرن در علم، فناوری، اقتصاد و فرهنگ چه می‌بینید؟ ملت ایران آمریکا را بر زمین زد و این جلوه ای از روح مقاومت است.

وی با اشاره به این‌که «روش آمریکایی‌ها مقابله با ملت‌هاست و نه دولت‌ها»، اظهار کرد: دیروز در کلام رییس‌جمهور آمریکا دیدید که ملت ایران یک ملت تروریست است و بر اساس همین برای فلج کردن ملت ایران برنامه‌ریزی کرده و قطعا شکست هم می‌خورد. ملت ایران آگاه و قدرتمند است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه‌ تاکید کرد: قدرت ایران به اندازه شکست نخوردن از آمریکا نیست ،‌ بلکه قدرت ما شکست دادن است. ما بر اساس شکست نخوردن برنامه‌ریزی نکرده‌ایم ،‌ بلکه بر اساس شکست دادن برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

سردار سلامی نشان دادن چهره واقعی نظام سیاسی آمریکا توسط رییس جمهور آن‌ها را یک خصوصیت مثبت ترامپ خواند و اظهار کرد: آمریکا، ضد ملت‌هاست و به همین دلیل مردم ایران را در تحریم اقتصادی قرار داده است و به دنبال تجزیه ملل اسلامی است. در همه جا می‌بینید که نوک پیکان حمله آمریکا به سمت ملل اسلامی است.

وی در ادامه‌ با اشاره به اظهارات اخیر ترامپ نسبت به ایران، خطاب به رییس جمهور آمریکا، گفت‌: شما و سعودی‌ها نمی‌گذارید یک قرص، یک آمپول و حتی یک تکه نان به یمن وارد شود، آن وقت می‌گویید که ماجرای یمن به ایران ربط دارد، چگونه ایران را مقصر می‌دانید؟

نظر شما