شناسهٔ خبر: 30679513 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ۵۹۸ | لینک خبر

وزارت حقوق بشر یمن خبر داد؛

امارات در یمن انسان قاچاق می‌کند

وزارت حقوق بشر یمن اعلام کرد که امارات در کنار احداث زندان سری در استان‌های جنوبی این کشور، دست به قاچاق انسان می‌زند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، وزارت حقوق بشر یمن می‌گوید امارات متحده عربی شمار زیادی زندان سری در این کشور احداث کرده است.

«علی تیسیر» وزیر حقوق بشر یمن پنجشنبه (۲۷ دی) از وجود هزاران بازداشتی و افراد ربوده شده در زندان‌های سری امارات در یمن خبر داد.

او در این ارتباط گفت: «امارات در یمن ۱۸ زندان دارد که بیشتر این زندان‌ها در استان‌های عدن، لحج، ابین، شبوه و حضرموت واقع شده‌اند».

تیسیر در گفت‌وگو با خبرگزاری «معلومه» گفت که ائتلاف متجاوز سعودی و اماراتی تنها به بازداشت یمنی‌ها اکتفا نکرده بلکه دست به قاچاق انسان در یمن می‌زند.

پیشتر «جبهه ملی جنوب یمن» نیز از وجود زندان‌های مخفی امارات متحده عربی خبر داده بود(+).

وزیر وزارت حقوق بشر یمن تأکید کرد: «پدیده تجارت و قاچاق انسان در همه استان‌های جنوبی یمن گسترش یافته است و گزارش کارشناسان منطقه‌ای مختص در بررسی نقض حقوق بشر در یمن سال میلادی گذشته به صورت آشکار به وخیم‌تر شدن این پدیده تأکید داشت».

امارات به همراه عربستان سعودی در قالب ائتلاف عربی ضد یمن از ابتدای سال ۹۴ علیه این کشور اعلان جنگ کرد که تداوم این جنگ منجر به وقوع بیماری‌های واگیر مانند وبا، قحطی شده که بر اساس آخرین گزارش سازمان ملل از یمن، «بیش از ۲۲ میلیون نفر در یمن به غذا، درمان و نیازهای ضروری احتیاج دارند».

افزون بر این، حملات این ائتلاف به زیرساخت‌های یمن از جمله بیمارستان‌ها و محاصره این کشور طی این مدت،  منجر به کشته شدن ۵۰ هزار نفر شده است.


برچسب‌ها:

نظر شما