شناسهٔ خبر: 30679267 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ظرفیت داوری ایران در فوتبال آسیا بیش از یک کوبل است

کاشان - ایرنا - مدرس و عضو کمیته داوران فوتسال گفت: یک کوبل از داوران ایرانی هم اکنون در مسابقات جام ملت های 2019 امارات حضور دارند اما باور داریم که ظرفیت داوری ما در آسیا بیش از یک کوبل است.

صاحب‌خبر -

علیرضا سهرابی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در نطنز مورد کم و کیف حضور ایران در بخش داوری مسابقات جام ملت های آسیا افزود: هم اکنون یک کوبل شامل آقای فغانی، سخندان و منصوری که در جام جهانی هم حضور داشتند، در این مسابقه ها نیز حاضر هستند.
وی بیان کرد: کوبل شرکت کننده در مسابقه های آسیایی بسته به شرایط تیم ملی فوتبال، امکان قضاوت در دوره های بعدی جام را به دست خواهد آورد که البته شانس بالایی برای قضاوت رده های بالای جام را دارند.
مدرس و عضو کمیته داوران فوتسال اضافه کرد: باور داریم که دست کم دو تا سه کوبل باید در مسابقه ها شرکت می کردند و بر این اساس با دعوت از رییس کمیته داوران آسیا رایزنی هایی انجام شد زیرا هم اکنون هفت داور بین المللی داریم که می توانیم توانمندی آنان را افزایش داده، از آنها بیشتر استفاده کنیم.
وی همچنین عنوان کرد: برگزاری دست کم هفته ای یک جلسه آموزشی از جمله برنامه های کمیته داوران جهت بالا رفتن سطح داوری بود و تلاش شد تا داوران به حد مورد نظر برسند تا از این پس در جام ملت ها بیش از یک کوبل داشته باشیم.
سهرابی تصریح کرد: باید بپذیریم کم کاری هایی صورت گرفته، اگر چه نسبت به دوره های پیش کوبل کمتری نداریم اما به حد مورد نظر هم نرسیدیم.
وی شایسته سالاری و بالا بردن سطح داوران کشور را از جمله هدف های برگزاری دوره های آموزشی دانست و دوره های استعدادیابی جوانان را از جمله برنامه های کمیته داوران برای داوران شهرستانی عنوان کرد.
مدرس و عضو کمیته داوران فوتسال با اشاره به سفر فرناندز مدرس بین المللی داوری به ایران یادآور شد: هدف کمیته داوران تقویت یکنواخت سطح داوران کشور است، چنان که بتوانیم از توانمندی داوران در شهرستان ها نیز استفاده کنیم.
وی افزود: توسعه استانی داوران را در نظر داریم اما جلسه های داوری بین المللی نیز به صورت سه ماهه در شهرستان ها برگزار خواهد شد تا استعدادهای شهرستان ها هم دیده شود.
به گزارش ایرنا، هفدهمین دوره جام ملت های آسیا از 15 دی تا 11 بهمن ماه به میزبانی کشور امارات در حال برگزاری بوده و تیم ملی فوتبال ایران در این مسابقه ها در گروه چهارم با تیم های عراق، ویتنام و یمن هم گروه بود که با هفت امتیاز به مرحله یک هشتم راه یافت و باید یکشنبه آینده به دیدار عمان برود.
دوره آموزشی و توجیهی 36 نفر از داوران حاضر در مرحله حذفی لیگ فوتسال کشور روز جمعه به میزبانی باغشهر نطنز برگزار شد.
8123

نظر شما