شناسهٔ خبر: 30677920 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

کبیری با اشاره به سفر هیات بلندپایه تجاری به عراق؛

فرصت طلایی برای کسب درآمد ارزی در عراقِ پساداعش

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس اعتقاد دارد فرصت طلایی برای کسب درآمد ارزی در دوران پساداعش عراق برای بخش خصوصی کشورمان وجود دارد.

صاحب‌خبر -

سیدتقی کبیری در گفت وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اهمیت حضور هیات بلندپایه تجاری-اقتصادی در سفر وزیر امور خارجه کشورمان به بغداد، گفت: خوشبختانه ظرفیت فوق العاده همکاری و تعامل در ابعاد مختلف با همسایگان برای کشورمان وجود دارد که کشور عراق یکی از مهمترین آنها محسوب می شود.

فرصت طلایی برای کسب درآمد ارزی در دوران پساداعش عراق

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پس از حضور گروه تروریستی داعش در عراق، این کشور دچار خسارات زیادی در حوزه های مختلف شد، اظهار کرد: بر این اساس با توجه به اینکه کشورمان دارای نیروی انسانی ماهر و متخصص در بخش های صنعت، راه و شهرسازی، سدسازی، پزشکی، فن آوری و غیره و همچنین بخش خصوصی فعال است، عراق می تواند فرصت طلایی برای کسب درآمد ارزی باشد.

پرچم ایران و عراق

تاکید مسئولان ایران و عراقی برای افزایش سطح مناسبات اقتصادی تا سقف 30 میلیارد دلار

وی با بیان اینکه طی 18 ماه گذشته مسئولان کشورمان و عراق به طور مداوم بر لزوم افزایش سطح مناسبات اقتصادی و تجاری تا سقف 30 میلیارد دلار تاکید دارند اما هم اکنون این رقم به نصف رقم پیش بینی شده هم نرسیده است، ادامه داد: در واقع وزارت امور خارجه کشورمان باید با بهره گیری از ظرفیت معاونت اقتصادی و همفکری بخش خصوصی بازارهای هدف را شناسایی کنند تا زمینه ورود سرمایه گذاران و تجار به بازار عراق تسهیل شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: در این بین نباید فراموش کرد در حال حاضر در حوزه نفت و نیرو ایران و عراق همکاری های مشترکی دارند که در این حوزه فعالیت ها می تواند توسعه یابد.

هم مرزی با منطقه کردستان عراق فرصت استثنایی برای افزایش صادرات

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص اهمیت دیدار هیات بلندپایه تجاری-اقتصادی کشورمان با مسئولان کردستان عراق در سفر وزیر امور خارجه به عراق، خاطرنشان کرد: با توجه به وجود مرز مشترک طولانی بین ایران و عراق و وجود منطقه اربیل، فرصت استثنایی برای افزایش صادرات در حوزه های خدمات فراهم است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمد جواد ظریف در صدر یک هیات بلند پایه سیاسی و اقتصادی عازم عراق شده است.

ایرج مسجدی سفیر کشورمان در عراق مدتی پیش اعلام کرده بود که 79 شرکت ایرانی پروژه هایی به میزان 8 میلیارد دلار در عراق را دنبال می کنند که این رقم می تواند افزایش نیز یابد./

  • بیشتر بخوانید؛

تهران و بغداد درصدد اجرای پروژه‌های مشترک تجاری/افزایش سطح مناسبات اقتصادی به بیش از ۲۰ میلیارد دلار ضرورت دارد

پایان پیام

نظر شما