شناسهٔ خبر: 30677909 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

گودرزی مطرح کرد:

نگاه راهبردی به اربعین؛ پشتوانه تصمیم تلفیق برای معافیت زوار از پرداخت عوارض

نماینده کمیسیون اجتماعی در تلفیق بودجه ۹۸ مجلس با تأکید بر اینکه اعضای کمیسیون به دنبال تعریف منابع جدید در بودجه هستند به طوریکه این ظرفیت‌‎ها در اختیار قشر متوسط و مستضعف جامعه باشد، گفت: راهپیمایی اربعین برای کشور امنیت و عزت آفرین است و تلفیق با همین نگاه راهبردی نسبت به اخذ عوارض معافیت ایجاد کرد.

صاحب‌خبر -

عباس گودرزی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به نشست‎های دو شیفت و سه شیفت کمیسیون تلفیق بودجه 98، اظهار کرد: تلاش در کمیسیون تلفیق این است که بودجه به نفع مردم به ویژه اقشار متوسط و مستضعف قرار گیرد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی افزود: هنر مجلس این است که وقتی بودجه از دولت در اختیار کمیسیون تلفیق قرار می‎‌گیرد، مجلس بتواند منابع جدید در بودجه تعریف کند؛ البته گاهی اوقات نیز ضرورت این است که ردیف از جایی به جای دیگر منتقل شود ولی هنر این است که بتوان در بودجه ظرفیت جدید ایجاد کرد.

وی ادامه داد: البته شرط ایجاد ظرفیت در بودجه این است که به هیچ عنوان به اقشار مختلف و مردم فشاری تحمیل نشود و این تعریف ظرفیت‎های جدید به نفع مردم باشد.

ضرورت پرهیز از بخشی نگری در تدوین بودجه

گودرزی با تأکید بر پرهیز از سطحی‌نگری و بخشی‌نگری در تدوین لایحه بودجه، گفت: چنانچه قرار است در بودجه معافیت و تخفیفی در نظر گرفته شود این معافیت باید برای اقشار ضعیف و آسیب پذیر باشد.

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: تصمیم اخیر کمیسیون تلفیق مبنی بر  معافیت زائران زمینی اربعین از پرداخت عوارض خروج از کشور به دلیل درک نمایندگان از شرایط راهبردی این سفر معنوی بود چرا که این سفر مهم عبادی سیاسی به نوعی برای کشور امنیت آفرین بوده و حفظ اقتدار و شکوه و مجد کشور و نظام، پشتوانه‌ای استراتژیک برای کشور محسوب می‌شود در این شرایط نه تنها نباید هزینه‌ای بر این زائران تحمیل کنیم بلکه باید بستر برای این سفر معنوی فراهم شود.

عوارض سفر حج تغییری نکرد

وی یادآور شد: از سوی دیگر برای سفر حج و مکه معتقدم فرد مستطیع باید عوارض هم پرداخت کند و در این زمینه ضرورتی ندارد که عوارض خروج از کشور شامل بخشودگی شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 98 مجلس افزود: بنابراین عوارض برای سفر مکه عوارض به شکل سابق خواهد بود ولی پیشنهادات مبنی بر اخذ عوارض سفر اربعین رأی نیاورد./

پایان پیام

کمیسیون تلفیق بودجه 98 کمیسیون تلفیق بودجه 98 کمیسیون تلفیق بودجه 98 کمیسیون تلفیق بودجه 98

نظر شما