شناسهٔ خبر: 30677900 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تاکید گزارش بازنگری در سیستم دفاع موشکی آمریکا بر مسائل تحقیقاتی

71593

گزارش آمریکا برای بازنگری در سیستم دفاع موشکی این کشور بر انجام مطالعات و تحقیقاتی در زمینه ردیابی و مقابله با حملات موشک‌های بالستیک تاکید دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، از جمله مواردی که در این گزارش به آن‌ها اشاره شده، آزمایش پیشرفت سیستم ضد موشک‌های بالستیک، موسوم به سیستم دفاعی میان‌برد مستقر در زمین و مطالعه بر روی احتمال رهگیری موشک‌های بالستیک قاره پیما با استفاده از موشک‌های ارزان‌تر و کوتاه‌بردتر مانند ردیاب "SM-۳ Block IIA" است که در سال ۲۰۲۰ برای مقابله با یک موشک بالستیک قاره‌پیما آزمایش می‌شود.

در این گزارش همچنین به انجام تحقیقات در مورد احتمال تبدیل موقت یا دائم مرکز آزمایش سپر دفاع موشکی لاکهید مارتین در هاوایی به یک تاسیسات عملیاتی برای تقویت دفاعی این جزیره علیه احتمال حمله موشکی کره شمالی تاکید شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تحقیقات بر روی توسعه استفاده از لیزر نصب شده بر روی پهپاد برای رهگیری و نابود کردن موشک‌ها در ابتدای پرتاب،  بررسی احتمال ساخت حسگرهای فضایی و ردیاب‌های موشک که در برنامه "جنگ ستارگان" در دهه ۱۹۸۰ تجسم شده و بررسی احتمال استفاده از تکنولوژی‌های موجود برای مقاصد دیگر مانند استفاده از تکنولوژی جنگنده F-۳۵ لاکهید مارتین به عنوان یک حسگر دفاع موشکی یا استفاده از یک خودرو برای ساقط کردن موشک کروز یا موشک‌هایی در مرحله ابتدایی پرتاب از دیگر موارد ذکر شده در این گزارش هستند.

تغییر مکان دیگر سیستم‌های دفاع موشکی برای مبارزه با تهدیدات فزاینده نیز اولویت دیگری است که در این گزارش به آن اشاره شده است. این گزارش اظهار می‌کند که انتقال سیستم‌های دفاغع موشکی مانند پاتریوت و سامانه ضد موشکی تاد و همچنین سپر دفاع موشکی نیروی دریایی آمریکا از موارد محتمل برای این انتقال هستند.

انتهای پیام

ترجمه: غزال حسین‌خانی

دبیر: مهران ثنایی

نظر شما