شناسهٔ خبر: 30677890 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

روایت روزنامه آمریکایی از بحران صنعت کتاب این کشور

طبق آمارهای ارائه شده در بین سال‌های 2008 تا 2017 نزدیک به 37درصد کاهش نرخ کار در صنعت چاپ کتاب شاهد هستیم.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از دیجیتال ریدر، روزنامه یوای‌آتودی لیستی از مشاغل و صنایع دچار بحران این روزهای کشور آمریکا را منتشر کرده است که صنعت چاپ کتاب نیز یکی از آنهاست. در یک دهه گذشته صنعت چاپ کتاب در آمریکا بسیاری از نیروی کار خود را از دست داده است به طوری که حدود سه برابر نسبت به یک دهه گذشته افزایش بیکاری در این صنعت روبرو بوده‌ایم.
 
طبق آمارهای ارائه شده در بین سال‌های 2008 تا 2017 نزدیک به 37درصد کاهش نرخ کار در صنعت چاپ کتاب شاهد هستیم. در این آمار بیش از 36هزار نفر کارمند و کارگر در صنعت چاپ گزارش شده است که به طور متوسط درآمد آنها تنها 7دلار افزایش داشته است.
 
روزنامه آمریکایی علت افزایش بیکاری در صنعت کتاب را گرایش مردم به کتاب‌های الکترونیک اعلام کرده است. به نوشته این روزنامه بسیاری از مشاغل مربوط به حمل و نقل، انبار و دیگر حرفه‌های مربوط به چاپ کتاب در حال از بین رفتن هستند.
 
طبق آمارهای ارائه شده در حال حاضر آمازون 50درصد از سهم بازار کتاب آمریکا را در اختیار دارد و این سهم هر روز حتی در خرده‌فروشی‌ها نیز بیشتر می‌شود. در هفت سال گذشته با گسترش آمازون فروشگاه‌های کتاب بارنزاندنوبل به میزان 20درصد تعطیل شده‌اند.

نظر شما