شناسهٔ خبر: 30677871 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

در گفت‌وگو با خانه ملت عنوان شد:

گزارش کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس از حادثه واژگونی اتوبوس دانشجویان علوم و تحقیقات

کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران به زودی گزارشی از حادثه واژگونی اتوبوس دانشجویان علوم و تحقیقات در ابعاد مرتبط با شرح وظایف این کمیسیون ارائه خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

محمدرضا رضایی کوچی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با یادآوری حادثه  واژگونی اتوبوس دانشجویان علوم و تحقیقات  دانشگاه آزاد گفت: کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران پس از وقوع حادثه مأمور شده بود تا تمام جوانب و زوایای این حادثه را بررسی کنند.

رییس کمیسیون عمران مجلس افزود: مقرر شده موضوعات مختلف این حادثه اعم از جانمایی دانشگاه علوم و تحقیقات، وضعیت اتوبوس، کیفیت وسیله نقلیه، معاینه فنی اتوبوس، وضعیت راننده از نظر روحی و گواهینامه و دیگر عوامل موثر بررسی و گزارشی تقدیم کمیسیون شود.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جانمایی دانشگاه بدین معنا که در محل مناسبی احداث شده یا خیر، خیابان‌های دانشگاه اعم از شیب و ایمنی آن مورد بررسی ویژه قرار خواهد گرفت.

کاظم‌زاده: گزارش کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران منتظر پاسخ استعلام از دستگاه‌های ذی‌ربط

همچنین شادمهر کاظم‌زاده رییس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره اقدامات صورت‌گرفته در این خصوص توضیح داد: این کمیته سه عامل "ایمنی راه"، "وضعیت راننده" و "وضعیت ماشین" را مورد رسیدگی قرار می‌دهد.

نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی افزود: کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس از دستگاه‌های ذی‌ربط درخصوص وسیله نقلیه و امن بودن آن، شرایط شخص راننده به لحاظ جسمی و اهلیت وی، مجوز عبور و مرور اتوبوس استعلام‌هایی گرفته ولی گزارش نهایی هنوز آماده نشده است.

وی درباره زمین تحویل این گزارش تخصصی به کمیسیون عمران مجلس نیز گفت: پس از وصول جواب استعلام‌ها، گزارش به کمیسیون تحویل داده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ چندی پیش سقوط اتوبوسی در محوطه دانشگاه علوم و تحقیقات تهران موجب کشته شدن تعدادی از دانشجویان شد./

پایان پیام

نظر شما