شناسهٔ خبر: 30677865 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بارش سنگین برف تبریز را سفیدپوش کرد

تبریز-ایرنا- بارش سنگین و بی وقفه برف که از شامگاه پنجشنبه در شهر تبریز آغاز شده است و همچنان به صورت پراکنده ادامه دارد، این شهر را به طور کامل سفید پوش کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه ایرنا، در حال حاضر ارتفاع برف در برخی از مناطق تبریز به بیش از 30 سانتی متر می رسد و انتظار می رود طی ساعات آینده بارش ها همچنان تداوم یابد.
هواشناسی آذربایجان شرقی برای روز جاری هوایی غالبا' ابری، وزش باد گاهی تا نسبتا شدید، بارش متناوب باران و برف و در پاره ای از مناطق همراه مه پیش بینی کرده است.
هم اکنون برودت هوای تبریز 3 درجه سانتی گراد زیر صفر است.
به دنبال بارش سنگین برف، هرچند عوامل خدماتی شهرداری تبریزنسبت به بازگشایی مسیرها و خیابان های اصلی این شهر اقدام کرده اند، اما هنوز بسیاری از اهالی معابر فرعی و کوچه های این شهر در مناطق مختلف به دلیل حجم سنگین برف با مشکلاتی مواجه هستند.
معاون خدمات شهری شهرداری تبریز روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه تعداد 400 نفر از نیروهای این مجموعه از ساعات اولیه بارش برف از شب گذشته تا ساعات بامداد امروز نسبت به پاکسازی خیابان ها و معابر اقدام کرده اند، اظهار داشت: با تلاش شبانه پرسنل شهرداری، عملیات بازگشایی مسیرهای اصلی و فرعی کلانشهر تبریز تا ساعت 5 بامداد به پایان رسید.
محمدرضا قربانیان افزود: برف سنگین شب گذشته در تبریز یکی از کم سابقه ترین بارش های سال های اخیر بود، اما به همت عوامل خدمات شهری در مناطق 10گانه، تمام معابر اصلی و فرعی تبریز برف روبی، محلول پاشی و بازگشایی شده است.
وی اضافه کرد: علاوه بر بسیج نیروهای خدمات شهری، تعداد 200 دستگاه خودرو مکانیزه از شب گذشته تاکنون نسبت به بازگشایی معابر سطح شهر تبریز وارد عمل شده است.
قربانیان با بیان اینکه 99 درصد معابر اصلی و فرعی تبریز محلول پاشی شده است، ادامه داد: در برخی مناطق شیب دار و خطرناک که امکان محلول پاشی نبود از روش های دیگری مانند برف روبی استفاده شده است.
3038/518

نظر شما