شناسهٔ خبر: 30677848 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تمدید مهلت انتقال سوابق بیمه‌ای فرهنگیان از صندوق خدمات کشوری بررسی می‌شود

صاحب‌خبر -

سخنگوی کمیسیون اجتماعی از بررسی موضوع تمدید مهلت انتقال سوابق بیمه‌ای فرهنگیان از صندوق خدمات کشوری به تامین اجتماعی در مجلس خبر داد.

جلیل مختار سخنگوی کمیسیون اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، از بررسی موضوع انتقال سوابق بیمه‌ای فرهنگیان آموزش و پرورش از صندوق بیمه خدمات کشوری به سازمان تامین اجتماعی در مجلس خبر داد و گفت: در صورت تایید هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی این موضوع بررسی می‌شود تا از دولت بخواهیم بار دیگر برای انتقال سوابق بیمه‌ای فرهنگیان مهلت زمانی را تمدید کند. 

وی تصریح کرد: پیش از این دولت طی بخشنامه‌ای به فرهنگیان فرصت ۶ ماهه‌ای داده بود تا براساس قیمت‌های گذشته درخواست انتقال سوابق بیمه‌ای خود را بدهند، اما وزارت آموزش و پرورش در اجرای این بخشنامه قصور کرد و فرهنگیان نتوانستند موفق به انجام این کار شوند.

مختار با تاکید براینکه ما در هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس به دنبال آن هستیم تا دولت با ارائه لایحه‎ای این مدت زمان را تمدید کند، افزود: بحث انتقال سوابق بیمه‌ای از صندوقی به صندوق دیگر به صورت اختیاری شده است، اما باید مابه‌التفاوت آن پرداخت شود که اگر این اختلاف هزینه به قیمت روز محاسبه شود، برای فرهنگیان قیمت بسیار بالایی می‌شود و به صرفه نیست.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه ارائه طرح تمدید مهلت به فرهنگیان برای انتقال سوابق بیمه‌ای از سوی مجلس هم بار مالی خواهد داشت و مورد تایید شورای نگهبان نیست، تصریح کرد: براین اساس ما می‌خواهیم با استناد به دستورالعمل و بخشنامه سال ۹۵ از دولت مهلت ۶ ماهه دیگری درخواست کنیم که در صورت تایید شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  و سازمان تامین اجتماعی این اقدام عملی می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما