شناسهٔ خبر: 30677558 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

در آخرین هفته دی ماه از کدام گالری دیدن کنیم؟

خبرگزاری میزان- افتتاح نمایشگاه‌های مختلف در حوزه هنر‌های تجسمی بهانه خوبی است تا در آخرین روز هفته از خانه‌هایمان بیرون بزنیم و به تماشای آثار هنری برویم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، در آخرین هفته از اولین ماه فصل زمستان آثار دیدنی از هنرمندان مختلف از حمید جبلی گرفته تا هومن بابایی‌زاد به نمایش گذاشته شده است.

در آخرین هفته دی ماه از کدام گالری دیدن کنیم؟گالری زعفرانیه

نمایشگاه سازه ها‌ی نوری لعبت میرگلی نیز جزو نمایشگاه‌هایی است که از امروز میزبان گالری‌گردان خواهد بود. آنچه از ویژگی‌های جالب این نمایشگاه محسوب می‌شود این است که میرگلی در این نمایشگاه سعی داشته تا اشیای به حاشیه رانده‌شده را دوباره به جریان زندگی امروز برگرداند.

گالری مژده

نمایشگاه نقاشی‌های عارف گرانمایه از امروز ۲۸ دی ماه در گالری مژده آغاز می‌شود.

این نمایشگاه که «بدون عنوان» نام دارد شامل ۳۰ تابلو است که با تکنیک آبرنگ، اکریلیک و جوهر خلق شده‌اند. موضوع این آثار طبیعت، پاییز و ریشه‌ها هستند و قطعا بازدید از آن در فصل زمستان برایتان لذت‌بخش خواهد بود.

گالری شیرین

در آخرین هفته دی ماه از کدام گالری دیدن کنیم؟در گالری شیرین هم از امروز نمایشگاه «هزاران اکنون» که شامل آثار حجم و مجسمه هومن بابایی‌زاد می‌شود، آغاز خواهد شد. مخاطب شاهد ظهور موجوداتی ارگانیک است که در شاعرانگی هنرمند روندی رویاگونه را شکل داده است. این آثار به لحاظ ساخت و کیفیت فنی در ترازی هستند که سویه تکنیکی هنرمند را پدیدار می‌کنند.

 

 

گالری ثالث

نمایشگاه گروهی «وان میلیون ۴» در گالری ثالث برگزار می‌شود. این نمایشگاه سعی دارد دریچه‌ای به روی آن دسته از مخاطبان هنر که تا به امروز راهی به این وادی نیافته‌اند یا کم‌تر توانسته‌اند به آثار فاخر و جدی دست یابند، بگشاید. جدای از این‌که این نوع نمایشگاه‌ها مجرایی است برای هنرمندان جوان‌تر تا خود را به جامعه معرفی کنند.

گالری اعتماد نگارستان

در آخرین هفته دی ماه از کدام گالری دیدن کنیم؟از امروز مچنین نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «تجربه¬‌هایی در منفی سه» در گالری اعتماد نگارستان به نمایش گذاشته می‌شود. در این نمایشگاه آثاری از آرمان استپانیان، اعظم شادپور، گیتا منتظر، مهناز میناوند، مریم اسدی‌خونساری، مریم فیروزی، محمد سرخابی، نازلی عباس‌پور، امید شلمانی، صمد قربانزاده، سمانه غلام‌نژاد، سارا ساسانی در مقابل دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

 

گالری آس

در آخرین هفته دی ماه از کدام گالری دیدن کنیم؟نمایشگاه آثار عماد نوروزی با عنوان «شوخ‌طبعی، اضطراب، ترکیب‌بندی» در گالری آس برپاست.

گالری این‌جا

نمایشگاه نقاشی فتانه فروغی با نام «هرچه با من اینجاست» در گالری این‌جا به نمایش گذاشته شده است.

سوژه نقاشی‌های فروغی اشیایی بسیار ساده و معمولی هستند که در فضای خانه قرار دارند. گلدان‌های گل طبیعی سوژه اصلی تابلو‌ها هستند و در بیشتر آن‌ها دیده می‌شوند. این گلدان‌ها گاه در حیاط قرار گرفته‌اند و فضای خالی اطراف آن‌ها باعث می‌شود گیاه به قهرمان پر قدرت تابلو تبدیل شود.

گالری آتبین

نمایشگاه عکس‌های حمید جبلی با عنوان «ماسوله ۶۷» در گالری آتبین برپاست. جبلی درباره این نمایشگاه گفته است که سال ۶۷ برای ساخت فیلم «ای ایران» همراه با ناصر تقوایی به ماسوله رفته، اما تغییر فصل و شرایط آب و هوایی، وی را مجبور کرده که یک سال در ماسوله بماند. وی این عکس‌ها را در همان زمان گرفته است.

گالری ساربان

در آخرین هفته دی ماه از کدام گالری دیدن کنیم؟این گالری هم از امروز میزبان نقاشی‌های کیومرث هارپا خواهد بود

که با عنوان «خاطرات رنگیافته» به نمایش گذاشته شدهاند.

هارپا در بخشی از استیتمنت خود به نقل از کتاب دلواپسی از فرناندو پسوا آورده است: مــن در خــودم شــخصیتهای گوناگون خلق میکنم. اشــخاص را مدام کشــف میکنم. هر یــک از رویاهــای من، همین که خیالانگیز جلوه کند، تجســمی از خویش در وجود شــخصدیگر اســت؛ و اوســت که غرق در رویاست، نه من.

گالری سایه

نمایشگاه نقاشی رضا علیزاده با نام «حباب» در گالری سایه برپاست. علیزاده در این مجموعه به بررسی موقعیت انسان در جهان معاصر و به ویژه در جامعه ایرانی پرداخته است. انسانی که میان سنت و مدرنیته باقی مانده و از هرکدام شاخه‌ای چیده است، روزگار خود را با تضاد‌های فراوان می‌گذراند و زندگی او در هر لحظه به یک بخش گرایش دارد.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها:

نظر شما