شناسهٔ خبر: 30677530 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

دانشجویانی که دغدغه شغل ندارند

نتایج یک بررسی بیانگر آن است که تعداد کثیری از دانشجویان استرالیایی بلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی جذب بازار کار می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جی پلاس؛ آموزش عالی استرالیا در یک بیانیه جدید اعلام کرده است: دانشجویان فارغ‌التحصیل این کشور دغدغه اشتغال ندارند. 

نتایج یک پژوهش بیانگر آن است که حدود سه چهارم فارغ‌التحصیلان استرالیایی نهایتا 4 ماه پس از تمام کردن دوره دانشگاه جذب بازار کار می‌شوند.

نتایج نهایی دوره آموزشی دانشجویان سال 2018 که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد، از میان 120 هزار و 564 دانشجویی که در سال 2017 فارغ‌التحصیل شد‌ند، بالغ بر 73 درصد آنها بلافاصله شغل پیدا کردند.

رقم اشتغال دانشجویان فارغ‌التحصیل در سال 2014 تنها 68 درصد بوده و باوجود اینکه شمار دانشجویان در حال افزایش است، نرخ اشتغال نیز همسو با استقبال جوانان از تحصیل رو به رشد است. 

این یافته‌ها نشان می‌دهد، دوره‌های داروسازی بهترین نتایج شغلی را برای فارغ‌التحصیلان داشته؛ 97.2 درصد از فارغالتحصیلان رشته داروسازی پس از تمام کردن درس خود وارد بازار کار می‌شوند؛ این نرخ برای افردای که در رشته‌های توانبخشی و دندانپزشکی تحصیل می‌کنند به ترتیب 89.3 و 86.8 درصد است.

رشته‌هایی نظیر گردشگری پایین‌ترین نرخ اشتغال را به خود اختصاص داده‌اند؛ تنها 50 درصد از دانشجویان رشته گردشگری بعداز دوره تحصیلی خود مؤفق به یافتن شغل می‌شوند.

دن تهان، وزیر آموزش عالی استرالیا می‌گوید: دانشگاه نیو سات ولز و دانشگاه ملی استرالیا از دانشگاه‌هایی هستند که بهترین خروجی علمی را دارند.

به گفته تهان، مدیریت اقتصادی دولت تعداد قابل توجهی از مشاغل را ایجاد کرده و این بدان معنی است که فرصت‌های بیشتری برای فارغ التحصیلان دانشگاه به جهت دریافت شغل و شروع کار فراهم می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما