شناسهٔ خبر: 30677497 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: عصرخودرو | لینک خبر

پورشه باکستر S را بشناسید

عصر خودرو-کمپانی پورشه، در سال ۱۹۹۶ پورشه باکستر S را با هدف گسترش محصولاتِ خود، تولید و به بازار عرضه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در سال 1996 کمپانی پورشه که تنها کوپه‌ خود، مدل 911 را تولید می‌کرد؛   برای گسترش محصولات، تصمیم بر تولید مدل باکستر کرد. هدف از تولید باکستر به غیر از گسترش محصولات ساخت نمونه‌ کوچک‌تر و ضعیف‌تر 911 بود. این خودرو  پس از مدل 550 اسپایدر که تولید آن در سال 1956 به پایان رسید، اولین رودستر پورشه به شمار می‌رود.
پورشه باکستر از زمان معرفی در سال 1996 تا سال 2003 که شاسی‌بلند کاین را معرفی کرد، به عنوان پرفروش‌ترین مدل پورشه به شمار می‌رفت.
چنام  باکستر نیز از ترکیب دو کلمه «باکسر» که به موتور باکسر آن اشاره دارد و «رودستر» که بیانگر سبک طراحی بدنه بوده، الهام گرفته شده است.  چندی پیش این کمپانی  از مدل جدید این محصول رونمایی کرد که با کد باکستر 718 نام گذاری شد. این محصول در دو مدل طراحی و تولید می‌شود که مدل دوم با پسوند S،  باکستر S نام دارد و در واقع مدل قوی‌تر این خودرو به حساب می‌آید.
این خودرو به یک پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ با 2497 سی سی حجم مجهز است که قادر به تولید 350 اسب بخار در دور 6500 و حداکثر گشتاور تولیدی 420 نیوتن متر در دور 1900  توسط جعبه دنده‌ اتومات 7 سرعته به نام PDK است. مصرف سوخت ترکیبی آن 7.3 لیتر در هر 100 کیلومتر است و در 4.4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت آن 285 کیلومتر در ساعت است.
باکستر همانطور که گفته شد در دسته‌ خودروهای کوپه قرار دارد، به طوریکه  طول آن 4379  عرض آن 1801  و ارتفاع آن 1280  میلیمتر است.
از امکانات این خودرو در بخش صندلی‌ها می‌توان به تجهیزاتی همچون  سیستم هوشمند پشت سری‌ها برای جلوگیری از صدمات تصادف، روکش چرم، صندلی راننده دارای تنظیم دستی، تنظیم تمام برقی، سیستم سرد کن، صندلی‌های اسپورت سفارشی، سیستم حافظه یکپارچه صندلی‌ها سفارشی، سیستم تنظیم برای مهره‌های کمر با تنظیم برقی سفارشی و در بخش ایمنی هم تجهیزاتی همچون کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، قفل مرکزی، ریموت کنترل اخطار دهنده، سیستم کلید ضد سرقت، سیستم قفل و باز کردن درب‌ها و روشن شدن خودرو بدون کلید و دیگر امکاناتی نظیر سیستم تهویه مطبوع کنترل اتوماتیک، دارای سیستم کنترل کیفیت هوا، نمایشگر چند منظوره جهت نمایش اطلاعات سفر و اطلاعات راننده، نمایشگر برای سرنشینان عقب سفارشی، بلوتوث، سیستم مانیتور رنگی به همراه مکان یاب جهانی GPS، سیستم آمپر دیجیتال، ساعت و کورنومتر مخصوص 911،  تنظیم برقی آیینه‌ها به همراه راهنمای LED و دارای گرمکن، آیینه وسط با قابلیت الکترو کرومیک، آیینه‌های جانبی با قابلیت تا شوندگی، تنظیم برقی تمام پنجره‌ها، شیشه‌های سولار، سیستم سقف تا شونده برزنتی، چراغ‌های زنون، قابلیت تنظیم نور چراغ‌ها، روشن و خاموش شدن خودکار، دارای مه شکن LED و شیشه شور چراغ‌های جلو، سنسور باران، تنظیم ارتفاع هوشمند نسبت به سطوح، تنظیم سیستم حرکت با توجه به شیب جاده، سیستم خروج از خطوط، مجهز به سنسور پارک و سیستم کروز کنترل اشاره کرد.
در بخش ترمز‌ها و پایداری باکستر از سیستم ترمز مخصوص پورشه   PCCB و ترمز جلو وعقب دیسکی خنک شونده استفاده کرده است.

دانلود با کیفیت

نظر شما